Hoi, Zijn hier ook mensen die een angsstoornis hebben al dan niet incombinatie met paniekaanvallen? Ik heb hier nu ong 2 maanden erg last van ( al ong 1 jaar maar dan niet dagelijks zaten soms ook wel maanden tussen) Hebben jullie ook alternatieve geneesmiddelen of hulp gezocht? Hoe zijn jullie er van afgekomen? Ik heb geen straatvrees gelukkig doe gewoon nog alles maar ben vaak angstig en soms voel ik me zelf ook niet in mijn lichaam zeg maar (heeft ook een benaming) allemaal heel eng dus.
Ik heb een angst/paniekstoornis icm agorafobie. Ik ga binnenkort starten met behandeling bij Psyq en zit al 2 maanden aan de AD.
ok en helpt de ad al wat? wat gebruik je voor ad? en heb je bijwerkingen hiervan? heb je dit via de huisarts gekregen?
Ik krijg zoloft. En heb er geen bijwerkingen van gehad. En heb ze niet via de huisarts maar via de psychiater.
Ik heb er ook last van, en merk ook dat ik tegenwoordig last van paniekaanvallen heb, vooral als ik buiten onder de mensen ben. Ik sta onder behandeling bij Psyq, en kreeg antidepressiva ook voor mijn depressie. Maar daar ben ik nu mee gestopt die werkten absoluut niet. Ik ben erg te spreken over psyq, er is een groot aanbod voor behandelingen.
Mag ik vragen of jij het gevoel hebt of de zoloft wel helpt of niet? Ik slikte sertraline volgens mij is dat officieel zoloft. Heb er ong. 3 maanden aan gezeten, maar had niet het gevoel dat het werkte, had gelukkig ook geen bijwerkingen maar voelde me ook niet beter.
Klopt sertraline is idd zoloft. Tot nu toe nog niet ze zijn ook al een keer opgehoogd. En zit nu nog in de tijd dat het dus nog moet gaan werken ( kan 4 weken duren ) Als deze voorbij zijn dan word er weer gekeken of ik verhoogd word of evt andere medicatie krijg.
Ik heb gelukkig geen depresie al word ik zo af en toe wel deprie van die angsten natuurlijk. Ben nu zelf onder behandeling van een soort healer die heeft mijn moeder ook van hartkloppingen verlost en nog meer van die goede verhalen het gaat nu wel beter dan in het begin moet ik zeggen maar ook dit geef ik niet te lang dan ga ik ook aan de ad heb vroeger ook een paniekangst stoornis gehad vraag me af of de huisarts mij eventueel wel aan de medicijnen wil hebben aangezien ik het al eerder heb gehad niet zo lange wachtlijst naar een psyciater
Oh oké, bij mij zijn ze ook al een keer verhoogd van 50 naar 75. Maar ja hoop dan dat het snel gaat werken!
Ik heb het kort na de geboorte van mijn zoontje gehad, ik besefte het toen ik weer voor het eerst op mijn paard zat en er in angst af sprong toen er een tractor aan kwam. Toen wist ik dat ik niet goed in mijn vel zat, want ik ben nooit bang geweest op mijn paard. Ik heb er toen niks mee gedaan nog even (stom natuurlijk), kort daarna stortte ik in op mijn werk omdat ik de patientenraad in moest (vergadering met TBS Patienten), ik heb hier nooit moeite mee gehad tot op dat moment. Toen ben ik naar een psycholoog geweest en toen zonder ad, zijn de scherpe randjes eraf gegaan. Ik heb leren begrijpen waar de angst vandaan komt (bang om mijn zoontje te verliezen of hij mijn destijds), mijn paard is toen ook met veulen in haar buik omgekomen terwijl we in afwachting waren op haar bevalling, dit heeft bij mij echt een knak gegeven. Tussendoor heb ik mijn dochter gekregen en daarna was ik door haar huilen (echte huilbaby) toch weer erg onrustig. Toen aan de ad gegaan en niet meer naar de psych. Ad werkt bij mij super goed, ik kan heel goed functioneren en mijn gedachten ordenen. Ik gebruik Seroplex. Het heeft wel minstens een week of 8 geduurd voor het echt goed werkte, zonder rare bijwerkingen. Ik gebruik maar 10 mg per dag en ik ben nog lang niet van plan om hiermee te stoppen. Veel succes, misschien heb je wat aan mijn ervaring.
kun je wat meer hierover vertellen als je wil girl75? ik heb in het verleden citlopram geslikt ook niet zo hele hoge dossis 20 mg. wel ben ik bang dat ik aan de ad ga dat het niet werkt of dat ik nog angstiger ben. maar aan de andere kant heeft citlopram mij al eerder geholpen en volgens mij had ik toen niet veel bijwerkingen
Ik heb een angststoornis helaas. Soms was het zó erg dat ik niet durfde te slapen omdat ik zo bang was. Het word gelukkig steeds minder. Ik slik wel antidepressiva 20 mg maar hoop hier toch ooit eens mee te kunnen stoppen. ik vind die paniekaanvallen echt zó eng. Het zweet breekt me uit en m'n hart klopt zo hard.
even over het aanslaan van AD. Als na 3 maanden een middel niet werkt zal het inderdaad ook niet meer gaan werken en is het verstandig om naar een ander soort op zoek te gaan. AD is heel persoonsgebonden. Bij de een werkt dit goed en bij een ander dat weer. Ik heb een zeer ernstige depressie gehad ( opname van een jaar oa op gesloten afdeling) Slikte een hele tijd fevarin totdat een psychiater op het idee kwam om toch eens over te stappen. Na 10 maanden waarin het eigenlijk steeds slechter ging ben ik met een middel begonnen wat al vrij oud is, tryptizol. Eerst leek het niets te doen maar na nog een ophoging ging het opeens weer iets beter. Het licht aan het eind van de tunnel ging weer aan. Achteraf had ik dus veel eerder over moeten stappen maar als het zo slecht gaat kun je zelf ook niet zo goed meer nadenken ( en dat terwijl ik zelf vpk was en stage in de psychiatrie had gelopen) Tegenwoordig slik in Welbutrin. Een nieuwer soort wat wel op dezelfde manier werkt als tryptizol maar zonder het sufmakende en verder geen bijwerkingen. Blijf met AD dus alert. Na 6 weken moet je verbetering gaan zien en anders er over na denken om over te stappen.
hier ook angst/paniekstoornis met agorafobie.. gebruik geen meds.. en loop op dit moment even niet bij een psych.. ben er wel weer op aan t wachten...........
Heb eerder citlopram geslikt dat heeft toen bij mij wel gewerkt hoop als ik aan de ad moet dat het dit keer ook gaat werken kans is groot toch? ik heb geen paniekaanvallen die jij beschrijft wat ik voel is dat ik mijn eigen lichaam niet meer voel en een versnelde hartslag maar wel als ik er aan voel ik voel me dan echt niet lekker en ben erg bang ergste vind ik nog dat ik daarna dagen van slag ben
Ik heb zelf jaren een angststoornis (gehad) . Heel sluipend werd het steeds erger. Vorig jaar kreeg ik er een ppd overheen. (toen dus ook angsten en dwanggedachten brr) .Ik ben uiteindelijk via de crisisdienst bij Yulius binnengekomen. Ik ben toen gelijk gestart a.d. (lexapro) en verder kwam er iemand dagelijks thuis langs. Toen het hevigste voorbij was, ben ik gestart met een cursus 'angst de baas' . Een nuchtere cursus eigenlijk, maar dat heeft me zóveel goed gedaan! Ik durf weer alleen naar buiten, ik rijd weer auto door tunnels en over snelwegen, overdag en in het donker. Oke, lange afstanden alleen dáár moet ik nog verder op oefenen, maar daar ben ik mee bezig. Er waren nog diverse dingetjes waar ik zo bang voor was! Een aantal heb ik gericht op geoefend met behulp van de cursus en een aantal lijkt gewoon mee 'opgelost' te zijn! Ik kan het dan ook iedereen aanraden. En ja het is hárd werken en het was pittig- je moet echt over drempels heen, maar zoals gezegd: Ik ben zoveel vooruit gegaan.. Ik lééf weer! Dus mocht dordrecht in de buurt zijn, probeer een verwijzing te krijgen --> en anders: Op andere plaatsen geven ze de cursus ook -maar ik ben natuurlijk helemaal fan van de nuchtere en af en toe een beetje gekke cursusleiders die ik had.