die zo van het land zijn natuurlijk verser...en daardoor zijn ze niet achteruit gegaan in smaak die in de super drogen toch altijd wat uit....
ik woon toevallig in het aspergedorp van Nederland. (geen grapje) Ik weet uit ervaring dat je asperges dun moet kopen en inderdaad direct van het land, dan zijn ze echt lekker en tijdens het koken een beetje melk in het water en een klontje boter, dan worden ze ook lekker smeuig. Heerlijk.
Ik doe het met aardappelpuree creme fresh (maggie) De asperges wikkel ik in schouderham asperge sausje erover en paneermeel dan in de oven. Op je bord een eitje erbij en maggie eroverheen, mmmm lekker!
Tip voor asperges invriezen; afhalen, heel even koken en dan pas invriezen. Dan worden ze niet zo waterig als wanneer je ze rauw invriest Enne... bedankt voor de tip van die aspergeboer in De Bilt, ga er gelijk even langs vd week!
boer buis in de bilt is makkelijk te vinden. Hij heeft een uithangbord in de vorm van grote asperges aan de weg staan, je rijdt een landweggetje in, die rij je helemaal uit en dan ben je bij zn boerderij. Hij vraagt 5,50 per pond asperges, maaaar ze zijn heerlijk!
weet je, asperge schotel is heeeeeeeeeerlijk...als ik eraan denk loopt me het water al in de mond zo maak je het: nodig asperges plakjes ham plakjes kaas aard. schijfjes knoflooksaus doe de aard schijfjes in een overschaal, daaroverheen doe je de asperges, daar weer overheen de ham....en dan de plakjes kaas.. 3 kwartier in de oven en klaar, doe er nog eens voor de knoflookfans knoflooksaus overheen en mmmmmmmmm EET SMAKELIJK...
Lees hier dat jullie allemaal voor de dunne gaan.. terwijl de dikke eigenlijk veel lekkerder zijn! (Woon in gebied waar ik zeer snel aan verse asperges kan komen) En ze horen niet taai te zijn, dan zijn ze namelijk niet goed geschild. Liever een laagje extra eraf schillen. Hoe ik ze eet? 1: gekookt/gestoomd en dan met sausje van roomboter, gekookt ei en ham (allemaal in het sausje) en dan natuurlijk peper/zout/en eventueel andere kruiden erbij. En dan gebakken krieltjes erbij. 2: roerbakken in het sausje (dus met veel roomboter, de eieren en de ham) Als ik ze eet eet ik er ook wel heel veel van.. reken hier op halve kilo per persoon