Ik weet dat er al heel veel topics over zijn, maar ik ben helemaal de kluts kwijt.. Op het moment krijgt Chloé eigenlijk alleen nog haar fles en af en toe (in het weekend voornamelijk) krijgt ze bijvoeding (groente en/of fruithap) maar wel erg ongestructureerd. Nu ze het half jaar gepasseerd is, wil ik een nieuw schema toepassen, maar vindt het lastig want wat ik hier allemaal lees is 'zo veel' naar mijn idee. Daarnaast gaat ze naar het kdv dus een fles is dan zo makkelijk.. Ook lees ik regelmatig dat ze uit een tuitbekertje moet gaan drinken, ze kan haar fles nog niet goed vast pakken, laat staan een tuitbekertje?! Hulp gevraagd dus met de bijvoedingen.. Hoe doen jullie het? Graag een dagindeling gevraagd.. Wij staan op om half 6...
Ik kan ons schema geven, maar moet wel zeggen dat Leander geen zo'n grote melkdrinker is/was. Toen hij ongeveer 6 maand was kreeg hij wel nog bv, maar om toch een idee tegen. 's morgens rond 6u30-7.00u melk Rond 11u groentehap Rond 13u30 melk Rond 16u fruithap rond 18u30 melk Rond 20u melk Dat was ongeveer z'n schema met 6 maanden
hoi bo! ik had toen echt precies het zelfde als jij.... helemaal de kluts kwijt, dit schema veranderde overigens ongeveer per dag! na 7,5 maand kwam er brood bij, en nu hebben we pas een structuur die al een aantal maanden blijvend is..... ons schema met 6 maanden: 6:30 180/6 9:30 fruithap 12:00 180/6 14:30 thee/ diksap/ water 16:30 groente 19:30 fles pap 210/7 4 nutrix
Ons schema nu: 7:00 200cc bambix pap 10:00 200 gram fruit 13:00 200 cc melk met nutrix 15:00 2 danoontjes of een bakje yoghurt met roosvicee 18:00 200 gram groente 20:00 goede nacht pap Tussendoor bieden we continue roosvicee met water aan. Hoop dat je er wat aan heb, gr. melina
Toen mijn zoontje een half jaar was deed ik het ongeveer zo: 7.00 fles pap rond 10.00 een paar hapjes fruit 11.30 fles 15.30 fles rond 18.00 een paar hapjes groenten 19.30 fles Omdat jullie al zo vroeg opstaan, zou je 's ochtends pap kunnen geven, dan heeft ze een bodempje en kan ze er even tegenaan. Ach ja, die tuitbeker... Ik krijg hier op het forum af en toe het idee dat je misdadig bezig ben als je je kind uit een flesje laat drinken (mondmotoriek blablabla). Mijn zoontje houdt pas sinds een maandje zelf zijn fles goed vast, dus ik ben nu bezig met het introduceren van een beker. Het komt allemaal wel goed, voor zijn 18e zal hij heus wel uit een glas kunnen drinken toch?
Esmee haar schema: 7 uur 200cc opvolg melk 10 uur fruit of koekje met thee 12 uur broodje half 1 fels opvolgmelk 200cc half 5 warm eten + toetje half 7 pyjamapapje tuitbeker: esmee kan daar nog niet uit drinken al wel een paar keer geprobeerd maar het lukt nog niet, heb nu een bibi fles gekocht, ziet er uit als een tuitbeker maar dan met een speen er op.
7.00 fles 180/6 met groeipap 10.30 fruit 12.00 fles 180/6, maar ik wil gaan proberen om eerst brood te geven en dan de fles. 15.00 (als ze wakker is) tussendoortje, tot nu toe broodkorst/rijstewafeltje of liga en als het lukt wat water of heel verdund diksap uit tuitbeker of gewone beker. Maar meer dan een paar kleine slokjes neemt ze niet... 17.00 groente 19.00 fles 180/6