een vraag je. is hier iemand die ooit een ehbo cursus gedaan heeft of er een goed boek over heeft gelezen? ik zit er over te twijfelen wat ik zou doen en zou graag jullie ervaringen willen weten.
Voor mijn functie heb ik ondermeer EHBO gedaan. Harstikke leuk om te doen en heel nuttig. Ik ga elk jaar op herhaling. Er zijn ook speciale EHBO bij kinderen cursussen. Die zijn misschien nog wel leuker / beter. Het is echt de moeite waard om te doen. Hoe meer mensen EHBO / Reanimatie doen in Nederland hoe veiliger ons land is. Mijn advies: ZEKER DOEN!
ik heb ehbo voor kinderen moeten doen omdat ik gastouder ben. Ik zou het aanraden, het is erg fijn om te weten wat je moet doen als er eens iets zou gebeuren. Boek erover lezen zou ik niet doen, lezen hoe je iets moet doen is heel anders dan het doen op een mens.
Ik zou zeker voor een cursus gaan. Bepaalde dingen kun je niet leren uit een boek, die moet je gewoon oefenen.
bedankt voor alle reactie's ik ga eens kijken of er in de buurt iets leuks is. ik had wel wat gevonden maar dat was voornamelijk uit een boek en 1 keer praktijk, maar ik begrijp dat ik dus beter voor een praktijk cursus kan gaan
Ik heb een paar weken geleden een ehbo voor kinderen cursus gedaan. Drie avonden van half 8 tot half 11, best pittig. Het oefenen is wel handig, maar ik had aan 1 avond genoeg gehad. Maar het ligt er een beetje aan hoe en hoe makkelijk je leert. Ik onthoud dingen als ze me 1 keer verteld worden, of als ik ze 1 keer heb gelezen. Als je wat meer herhaling nodig hebt is meer praktijk wel handig. En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb! Gewoon kleine dingetjes, zoals je kind niet oppakken als hij/zij gevallen is, maar zelf laten opstaan, zijn heel handig om te weten. (Je ziet dan meteen of er iets ergs aan de hand is of niet, bij een breuk kunnen ze niet staan, bij een kneuzing wel).
De cursus die wij deden (samen met mijn man, aangezien we allebei evenveel zorgen voor de kleine) was via de thuiszorg. En wordt vergoed door mijn verzekering (preventiecursus, wel aanvullend verzekerd).
Ik zit al 2 jaar op het werk in de groep EHBO/BHV en het is zeker nuttig om te hebben, je voelt je echt belangrijk als er iets mis gaat ergens. Je hoeft dan niet meer toe te kijken maar je kan gelijk handelen. Ik heb voor EHBO 2x per jaar herhaling en voor BHV 1x per jaar
Wij hebben beide BHV op het werk en dus EHBO diplomma op zak. Ideaal hoor. Vaak kun je ook zo'n cursus volgen via het oranje kruis.