2e kindje, zelfde PISA

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bri, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

M'n eerste kindje heb ik bijna een jaar lang BV gegeven. Op mijn werk kolfde ik met de Medela PISA. Allemaal prima, wil het graag weer zo gaan doen.

Maar nu heb ik een praktisch vraagje. Is het nu (voor de hygiene) beter om een nieuwe set te kopen voor het tweede kindje? En dan bedoel ik een setje met alles wat in aanraking komt met de melk (borstschilden, flesjes, slangetjes e.d.). Of is dat niet nodig?
    M'n oude borstschilden voelen nogal vettig aan, dat lijkt me sowieso een beetje ranzig. Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een tweedehandse kolf, en heb die gewoon goed uitgekookt. Voelt niet vettig aan vind ik... Misschien even goed schoonmaken en uitkoken en kijken of het dan schoner voelt? Want je moet het natuurlijk zelf wel prettig vinden! In principe zijn het natuurlijk gewoon dezelfde borsten als toen...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je het goed schoonmaakt met een goed afwasmiddel dan gaat dat vettige ook weg hoor. En als je voor de volgende gaat kolven: altijd eerst met koud water omspoelen, dan met heet water en eens per week met afwasmiddel. Dan voorkom je dat het weer vettig wordt.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik was mijn kolf elke dag met afwasmiddel, maar dat is dus niet goed?

5. 894hi

894hi Niet meer actief

even uitkoken met een beetje azijn.. dan is hij niet meer vettig en je kan het gewoon nog gebruiken

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ga gewoon dezelfde weer gebruiken. In het begin spoelde ik ze alleen af en kookte ze uit met azijn, maar ze bleven vettig. Toen ben ik ze na elke kolfbeurt gaan afwassen en werden ze goed schoon (en daarna natuurlijk altijd nog uitkoken).

7. Bri

Bri Niet meer actief

Dank voor jullie tips! ik heb toch nieuwe borstschilden besteld (de rest hoefde niet nieuw), gewoon voor het frisse. maar met de tips die hier staan kan ik goed vooruit!

off-topic... ik heb inmiddels een prachtig meisje van 1 week oud. heb al twee keer moeten kolven om van de stuwing af te komen. eerste keer 130 cc, tweede keer 180... hoezo overproductie?? ik ga dus niet steeds kolven, dan wordt het alleen maar erger, maar ik wil toch een BO zien te voorkomen.

Share This Page