Aspirine/Acetylsalicylzuur 80 mg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door NinaD, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben deze week begonnen met ICSI 2 en wil dit keer ook aspirine gebruiken, aangezien er zoveel positieve verhalen er zijn. Zodoende aantal vragen:

*Weten jullie of aspirine 80mg in NL te koop is?
    *Van wanneer tot wanneer hebben jullie aspirine geslikt?
    --> beginnen na punctie of net na TP?
    --> bij posi zw-test, hoelang doorgaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Nina,

Ik gebruik ook aspirine. Gewoon de 100mg van Bayer.
    Ik ben begonnen na de punctie, volgens mij 1 dag erna en zal het slikken tot 36 weken zwangerschap.

Die 100mg zat me in het begin een beetje dwars, maar een vriendin van mij, die apothekersassistente is, zegt dat het niet uitmaakt. Het schijnt dat die van Bayer op hetzelfde neerkomt als de 80mg. Volgens mij is de 80 alleen in de apotheek te krijgen, stuk duurder.

Succes!

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi Kiekse,
    Bedankt voor jouw reactie!
    Heeft het bij een speciale reden dat je aspirine tot 36 wkn blijft slikken of hoor je dat te doen, wanneer je eenmaal mee begint?

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bij mij is een bepaalde stollingswaarde verhoogd, factor VIII. Daarom tot 36 weken. Hoe lang wil jij het gebruiken?

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

O oke!
    Ik weet niet tot wanneer het handigst is?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik durf dat niet te zeggen. Ik zou het dan sowieso tot 15 weken gebruiken, dan is de echt kritische periode voorbij (volgens mijn gyn). Maar ik zou het ook gewoon tot 36 weken durven te gebruiken.

Kan je er niks via google over vinden?

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik slik ook asprine (ook bij de pogingen en zwangerschap van mn dochter gedaan) en als ik geen 80 mg uit het buitenland heb, bijt ik altijd en klein puntje van de 100mg asprine af, zodat er nog ongeveer 80% over blijft. Op zich denk ik niet dat 100 mg nou zoveel erger zou zijn, maar ik doe het meer voor mijn gevoel. In de VS is het advies overigens om maar 75 mg te nemen.

Ik heb het tijdens de zwangerschap van mn dochter gebruikt tot ongeveer 36 weken, maar heb de laatste weken wel langzaam afgebouwd. Je kindje neemt ook asprine op en mocht er onverwachts iets gebeuren en je moeten bevallen dat kan de verminderde bloedstolling bij je kindje tot problemen leiden (bloedverlies).

Succes!

8. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Hoi, ik kreeg ook het advies om aspirine te slikken vanaf een positieve zwangerschap test. maar zou dit niet te laat zijn? kun je niet beter beginnen vanaf de bevruchting?
    ik had vorige week de eisprong (wij doen ovulatie inductie) en ben maar vast begonnen met 50 mg aspirine. baat het niet, schaad het niet. mocht ik zwanger zijn, ga ik wel over op de 80 mg.
    mijn miskramen zijn allemaal heel vroeg, voor de 5 weken. het lijkt me dus beter dat ik aspirine slik vanaf de bevruchting. ik zal het ook nog eens aan de gyn vragen hoe dit nou zit.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van aspirine.

gr'tjes me

Deel Deze Pagina