Ineens heftige pijn na iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben met 9 iuis achter de rug (nu en voor dochter) toch wel een beetje een iui veteraan dacht ik zo, maar nu heb ik ineens iets wat ik nog nooit eerder heb gehad en ik maak me een beetje zorgen. Ik stond namelijk vanmorgen op met een hele heftige drukkende pijn op mn bm (iui was gistermiddag). Ik voel het echt non-stop, maar het wordt vooral erg bij hoesten of tillen (helaas moet ik dochter vrijwel hele dag tillen) of wanneer ik naar de wc moet. Sorry voor de TMI, maar toen ik net naar de wc moest werd de pijn zo erg dat het wel een beetje leek op weeën. Ik maak me nu een beetje zorgen, vooral omdat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt. De poli is in het weekend dicht dus die kan ik niet bellen. Vinden jullie dat ik hiermee naar de HA post moet of kan dit erbij horen? Ik moet er wel bij zeggen dat de timing van de iui dit keer vrij slecht was en mn bm-mond zo goed als dicht zat. De iui zelf deed dus ook veel meer pijn dan normaal, dus wellicht heeft het hier iets mee te maken? Iemand ervaring?

EDIT: het gaat dus niet om krampen, maar echt om een constant aanhoudende pijn die soms nog erger wordt.

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hi Nana33,

Wat vervelend die onzekerheid. Zeker als je pijn hebt. Ik heb nooit echt heel veel pijn gehad met IUI's. Enige dat ik weleens had een dag na de IUI, was dat heel mijn buik opgezet was. Ook met plassen kreeg ik dan vage krampjes en trekkerig gevoel. Ik heb zelfs een keer getest op blaasontsteking, maar dat was niet het geval. Na 2 dagen verdween het nare gevoel weer.

Volgens mij arts zou het de ovulatie i.c.m. de Ovitrelle geweest kunnen zijn met lichte overstimulatie.

Maar als de pijn niet afneemt en je echt pijn blijft houden, zou ik toch even contact opnemen met de huisartsenpost. Heb je verhoging?

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Lotteke: dank je voor je reactie. Ik ben ooit wel eens overgestimuleerd geweest en dit lijkt daar inderdaad wel een beetje op, alleen is dit pijnlijker (terwijl ik toen matige OHSS had). Ik had nu ook maar één eitje, dus overstimulatie lijkt me sterk :(. Ik gebruik wel Puregon en Pregnyl, maar dat was de andere keren ook zo en toen had ik nergens last van. Wat ik nu voel lijkt ook wel een beetje op wat ik na mn HSG voelde alleen doet het nu meer pijn. Ik heb geen verhoging, maar ik voel me wel een beetje "grieperig". Pijnlijke armen en benen en moeie spieren, etc. Ik ga vanavond maar gewoon vroeg naar bed en dan kijk ik hoe ik me morgen voel. Als het dan erger is ga ik wel even langs de HA post. Ik ga bijna denken dat er misschien iets een beetje ontstoken is geraakt ofzo. De verpleegster moest dit keer echt flink duwen om in mn bm mond te komen. Wellicht heeft ze iets beschadigd..

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Wat bijzonder dat je toch nog op de natuurlijke manier zwanger bent geraakt :).

4. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Dankje! Moeilijk te bevatten nog. Maar erg blij! Hopelijk is de pijn al wat gezakt. En heb je nu een wat beurs gevoel?

Succes en sterkte met de wachtweken!! Mijn duimen draaien.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dank je! Ik ben gister vroeg mn bed ingedoken met 2 pcmolletjes en het lijkt vandaag wel iets minder te zijn. Ik kan in ieder geval weer redelijk gewoon zitten. :) Ik heb wel ineens een toeter van een buik, maar daar heb ik natuurlijk geen last van. Ik laat die HA post dus toch maar even zitten, want zo acuut lijkt het niet meer.

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Nou ik had dat ook vaak! Enorm opgezette buik, helemaal bol. Nou hopelijk gaat deze poging lukken. Veel suc6!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Het zou misschien ook zo kunnen zijn dat het zaad iets minder goed gewassen was, dit schijnt ook pijnlijk te kunnen zijn.

Deel Deze Pagina