beste mirjam/japke mijn baby ligt nu al 7 weken(zeker, misschien langer) in een stuit... precies met haar hoofdje aan de rechterbovenkant van mn baarmoeder... nu weet ik dat bij de eerste baby... deze meestal rond de 34 weken indaald... nu is dit al over 6 weken, en ben ik best bang dat ze zich niet gaat omdraaien... ik weet dat er nog alle tijd is ... maar ze ligt al zolang zo... dat ik bang ben,dat ze zich niet meer omdraaid. Is er een verhoogde kans dat dit idd zo is, of kan ze makkelijk nog omdraaien?... ben een beetje onzeker, want een keizersnede lijkt me doodeng.. !!! gr. sarah
hoi Sarah, je hoeft je zeker nu niet druk te maken. De baby heeft nog alle ruimte en tijd om te draaien, ook al ligt ie al lang in deze positie. Als de baby met 34 weken nog zo ligt maakt de verloskundige voor jou een afspraak bij de gynaecoloog. Deze zal proberen de baby te draaien. Soms doet een verloskundige dat zelf. Mocht de baby in een stuit blijven liggen en mocht het draaien ook niet lukken, dan kun je kiezen of je een keizersnede wilt of een gewone bevalling. Uiteraard spelen er dan wel meer dingen een rol, maar daar zul je goede voorlichting over krijgen. Maak je voorlopig geen zorgen, alle kans dat je baby vanzelf goed gaat liggen. Mirjam