borstvoeding, wat draag je 's nachts??

Discussion in 'Borstvoeding' started by loesje26, Oct 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hi allemaal,

Ik ben 38 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik wil heel graag borstvoeding gaan geven. Nu draag je overdag natuurlijk gewoon kleding met een BH en van die pads erin, maar wat draag je s nachts. Ik kan me voorstellen dat je dan ook van die pads wil hebben tegen lekken... Maar draag je dan een BH, een top, een straks shirtje waar je die dingen inplakt..? Ik heb geen idee, alleen wel dat ik een BH s nachts heel vervelend vind zitten...

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen :)

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Kan alleen voor mezelf spreken en ik heb tweemaal alleen met 2 grote badlakens om geslapen haha :) Lekkage was hier zo groot 's nachts dat ik daar echt mee moest slapen (en 2x moest verwisselen) aangezien alles drijf en drijfnat werd. Nu ik de 2e langer voed slaap ik pas sinds ze een maand of 6,5 is zonder 'm'n badlakens': jippie! ;)

Hoop voor jou dat dat niet nodig is en je het bijv. gewoon met een hempje af kunt waar je bijv. pads in zou stoppen.

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    hahaha, ik hoop idd dat ik met pads af kan:) Mijn vriend ziet me al liggen :D

Maar wel een goede tip iig mocht het zo erg zijn...

4. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier het tegenovergestelde; een week of 2 met voedingsbh en pads (=veel zachter/flexibeler dan gewone bh) geslapen en daarna niets meer (nouja nu weer een shirt maar dat voor de kou haha).
    Tijdens het voeden hou ik op mijn andere borst een spuugdoekje ofzo want tijdens het tsr gaat dat wel fout anders ;).

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik draag 's nachts een strak shirt met een doormidden geknipte luier op mijn borsten. Die zoogcompressen houden die nachtlekkage echt niet tegen hoor.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    In het begin droeg ik een hema beugelloze voedingsbeha met pads er in.
    Of een voedingshempje met pads.
    En ik slaap altijd op een badhanddoek (nu nog steeds). Inmiddels kan ik weer bloot slapen, ik voed liggend en druk met m'n arm op m'n andere borst zodat die niet gaat lekken.

Mijn dochter is trouwens in de winter geboren en ik vond het 's nachts best koud, zo half boven de dekens voedend, toen droeg ik af en toe zo'n bolero, dat was wel handig.

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik heb alleen in het begin echt last gehad van lekkende borsten. Nu lekt het soms een beetje vooral als ik op mijn borsten ga liggen dus ik slaap gewoon met voedingsbh en pads.
    Sliep daarvoor ook nooit met een bh aan maar als je m niet te strak doet merk je er niets van, het went zo snel. En de eerste nachten wil je zelfs graag een strakke bh om vanwege de stuwing!

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Same here. Alleen een shirtje.

Ik had voedingsbh's van de HEMA, vond ze erg fijn en prettig dragen.

9. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik ben in de zomer bevallen dus had vaak genoeg niets aan. Ik heb weinig last gehad van lekkage, alleen aan het eind van de eerste week was ik blij met elke dag het bed verschonen. Toen legde ik zo'n bevallingsmat onder mijn hoeslaken (je weet wel zo'n ding die je vruchtwater kan opvangen). Dat vond ik fijner dan bh's.
    Voedingsbh's zitten wel echt zachter dan gewone bh's. Dus dat is wel veel minder vervelend.

Voor het voeden zelf is een hemd onder je shirt ook wel lekker, dan blijft je kern warmer. (ook in de zomer is het soms koud en ik heb met 4 maanden weer opnieuw 's nachts aan de slag gemoeten)

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    nou ik had echt alles drijfje nat hoor. elke nacht deed al extra handoek over mijn borsten handoek onder mijn rug en met pads alles gewoon nat. gatsie wat een zootje werd zeg.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik had er weinig last van, sochtends wel is natte plek in mn nachtjapon maar meer niet eigenlijk, anders lijkt mij een wat strakker topje met pads die je er in kan plakken het makkelijkst.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik sliep eerst met een voedingsBH of een sportBH aan, met daarin uiteraard zoogcompressen (wat lang niet genoeg melk opneemt). Ik zou je dat niet willen aanraden. Ik heb er bijna een borstontsteking mee opgelopen. Als ik slaap draai ik uiteraard ook wel eens in de nacht en hierdoor ging de bh wat minder goed zitten en werden er blijkbaar wat melkkanalen afgedrukt, wat weer tot flinke verstoppingen heeft geleid.

Maartman zei dat ik beter zonder kon slapen ivm idd dus die harde plekken in borsten en draaien in bed enzo. Maar ik was dus bang voor lekkage. Oplossing:

Slapen in een strak hemdje met daarin spuugdoekjes bij de borsten. Echt: DE oplossing!! Dat ik daar zelf niet op kon komen haha
    Ook leg ik op borsthoogte onder mij een flannellen luier opgevouwen voor het geval dat ik toch doorlek en dat is tevens een handig opvangdoekje tijdens het voeden in bed. Ik heb een sterk toeschietreflex en mn dochter kan soms niet al het melk direct doorslikken. Zodoende hoef ik niet elke ochtend mn bed te verschonen, alleen 's ochtends een schoon hydrofiel ;)

Ohja, toen mn dochter een week of 8 was ben ik de kroeg in geweest met een vriendin. Heb toen na de drank niet gevoed of gekolfd (had nog melk van eerder die dag staan en Maartman gaf dat aan mn meisje dus) en ben 'gewoon' gaan slapen met.... Newborn luiers in mn bh. Op die manier hoefde ik geen melk weg te gooien (vanwege de 2 cocktails ;)) en het teveel drupte in die luiers. Handig ;)
    Jeetje, mn borsten stonden wel op knappen maar mn bed was nog wel mooi droog haha

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Een zachte borstvoedings-bh van de hema met de klepjes open en twee hydrofielen erin gepropt die ik 1 of 2x per nacht verwisselde voor schone, ik sliep op een badlaken. Tja ik lekte nog al, droeg overdag 3 zoogkompressen per borst en verwisselde die 3 keer per dag (is goed gekomen)

14. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hier idem en werkte perfect! Sinds een maand slaap ik zonder iets en dat gaat prima. Bij warne de pads onvoldoende en met bh aanslapen vond ik ook niet fijn.
    Die handdoeken / theedoeken wikkelde ik om mijn lijf en daaroverheen een strak hemdje, bleef alles op zn plek zitten ;)

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hééééél herkenbaar. en veeeeel hydrofiele luiers tijdens het voeden. ik heb altijd gelekt, ook later in de borstvoeding. was altijd blij dat we een apart dekmatras hebben, die moest echt af en toe even in de was. ach, het hoort erbij ;)

16. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Jeetje wat een gedoe... toch maar flesvoeding ;)
    Dankjulliewel voor de tips, ik ga ze zeker mee nemen. Ik heb wel al 3 voedingsbeha's maar heb er wel met beugels genomen vanwege behoorlijk zware borsten.. dus dat is s nachts niet zo fijn denk ik. Maar die van de hema zijn niet charmant maar wellicht voor s nachts prima.
    Ik zag dat Noppies bijv ook voedingstops heeft (spaghettibandjes truitjes maar dan met voedingsclips zeg maar...) heeft iemand hier ervaring mee? Misschien is dat ook wel wat, vooral ook omdat we de winter in gaan en ik wel iets aan wil hebben (tot grote ergernis van mijn vent :) )

17. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Een bh .. In het begin zat t echt voor geen meter maar ben 't nu gewend ;) ...

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    In het begin echt een voedingsbh met pads, badlaken onder me.. en nogsteeds vond ik natte plekken in mijn bed.
    Ondertussen kan ik weer bloot slapen (tot geluk van mijn man :)) maar soms wel een natte plek in mijn dekbed, maar dat is te doen.

Strak hempje met pads werkte hier echt niet.. draaide teveel blijkbaar :p

19. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Ik heb er laatst toevallig een gekocht, omdat ik ook wanhopig werd van al het gelek, en ik hoopte dat dit een oplossing kon bieden. Ze zitten wel lekker, geeft net iets ondersteuning. Maar mijn pads blijven er niet in plakken en blijven ook niet op hun plaats, vanwege de gladde stof.

Verder vind ik ze megaduur en ze vallen heeeel erg klein. Ik heb van mezelf meestal maat 36/38 en cupmaat 80B, en ik heb een XL moeten kopen!

20. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Dankjewel voor de tip MamaCharlotte (en gefeliciteerd met je zoon!!)
    Ik zat al op internet te kijken voor de maten en dacht L moet wel lukken maar dan neem ik op zijn minst ook maar XL ;) misschien nog even verder kijken voor een minder glad stofje waar de pads wel in blijven plakken...
    Maar mega duur? Ik heb er gezien voor €20, dat valt toch wel mee? Misschien heeft de H&M ze ook wel...

Share This Page