Kom maar op met de ideeën:een piratenfeest!

Discussie in 'De lounge' gestart door leetje, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Hoi!

Ik ga volgende week voor een weekje naar Nederland en aangezien het allemaal een stuk goedkoper is wil ik alvast spulletjes gaan zoeken om een verjaardagsfeest te organiseren. Het wordt een piratenfeest en ik vind het altijd superleuk om zelf dingen te knutselen. Het gaat om een groep van 15 kindjes van 4 en 5 jaar, jongens en meisjes. Ik heb voor een taart al leuke ideeën, ik zou de kinderen ook graag een leuk cadeautje meedoen die ik zelf kan maken maar ik weet niet wat....kom maar op met de ideeën...misschien heeft iemand ook een idee voor een simpel piratenpakje of een hoed (niet van papier) die ik voor de kinderen kan maken.

Dankjulliewel!

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Piratenkistjes maken van karton en daar munten in doen? (Gouden chocolademunten?)

3. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    action heeft heel veel leuke spullen voor een piratenfeest..

ik heb alle kinderen toen geschminkt als piraat en een speurtocht gehouden met zelf gemaakte schatkaart (de route geschreven op een a4tje met koffie besmeurd en de randjes afgebrand) en aan het einde vonden ze een een kist met goud(sinterklaas chocolademunten)

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Een vriendin van mij heeft dit ook eens gedaan.
    Zelf een schatkaart gemaakt en de randjes met een aansteker licht verkleurd.
    Op die kaart had ze de achtertuin getekend (grotentuin hebben ze) en toen had ze ergens de 'schat' begraven. Daar zaten allemaal kleine snoepjes en cadeautjes in.
    Kies vonden het erg leuk!! :)

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    wou ook action zeggen. Ze hebben zelf piraten-schmink(make-up).
    Zelf een zwaard maken (volgens mij heb je zo'n grote kartonnen exemplaren) die je zelf kan versieren.

Een piratenlunch mmet bloedvingers (kleine hotdogs met veel ketchup-, piratenrum (sprite) en gebraden papagaai (kippeboutjes)

6. minon

minon Niet meer actief

Schatkaart maken en ergens een kist verstoppen die ze dan moeten zoeken met snoepjes en chipjes erin. Van de schatkaart eerst nog een puzzel maken dat ze dmv aanwijzingen stukjes schatkaart kunnen zoeken en aan elkaar passen. Plastic zwaarden of takken als zwaard zakdoeken op hun hoofd en lapjes voor het oog. Of van die zwarte zuidwesters maken van papier/karton.
    Voor het eten een berg patat bakken en wat fritessaus op een groot bord, tafel goed schoonmaken en dan de patat zo op tafel leggen en dan echt piraatachtig zo met je handen van tafel eten :)

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bij lobbes.nl zijn veel knutseldingen te vinden. Bijvoorbeeld een zakje (soort knikkerzak) die ze zelf in kunnen kleuren met textielstiften. Je kan daarna buiten een schat gaan zoeken met piratenmunten (ook lobbes). Deze worden dan verdeeld over de zakjes.
    Je kunt ze verkleed laten komen en elkaar laten schminken als piraat (littekens, baard, snor etc)

8. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik zal nog even wat erbij uitleggen. Het zal in een soort overdekte speelhal worden gehouden en hier in Italie mag je geen eigen gemaakte etenswaren aanbieden aan de kinderen (ja ik weet het ONZIN maar tis niet anders...ook traktatie op school mag niet) dus mag ik alleen etenswaren wat ik heb gekocht meenemen (met bonnetje jaja!!) Gelukkig maak ik regelmatig taarten voor een bakker hier bij mij in de buurt dus hij zorgt in ieder geval voor het 'bonnetje' van de taart maar voor de rest moet ik het aanschaffen. Ik ga vlg week zeker even bij de action kijken wat ze allemaal hebben. Zo een kartonnen zwaard vind ik wel een heel leuk idee. Ik sta open voor nog andere suggesties hoor!!

Alvast bedankt

Deel Deze Pagina