Assen: welke wijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik denk inderdaad dat daar veel gezinnen nu in de problemen zitten doordat ze een te hoge hypotheek hebben genomen (destijds), de huizenprijzen zijn behoorlijk gezakt en door scheiden of het verliezen van je baan zal dit resulteren in het grote aanbod koopwoningen.

Moest wel lachen om de zin "Nu het mooie weer er aan komt gaan de aso's weer meer naar buiten" :D
    Ik zie ons al helemaal rondstruinen net als in de dierentuin? En lieverd, zie jij aso's? ;)

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat leuk! We konden wel eens vlakbij elkaar wonen. Waar woon je ongeveer?

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wij willen ons huis in de toekomst verkopen :) en wonen tegenover een speelveld :)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In de omgeving van de Slagen-buurt (Egelslag, Dassenslag, Eekhoornslag, die omgeving zeg maar).

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Daar hebben wij ook nog een huis bekeken in het verleden.
    Ik stuur je even een pb.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vorig jaar februari vanuit het westen naar Assen verhuisd.
    Van feb tot juni in Marsdijk (koophuis gehuurd) gewoond en erna in Kloosterveen.

In beide wijken heb je mooie en mindere straten, denk ik.
    Voordeel van marsdijk vond ik dat het zo groen is. Maar bij de zoektocht kwamen we veel huizen tegen die relatief veel mankementen hadden. (Slechte kozijnen, openslaande deuren vastgekit, slecht onderhouden etc).
    Daarnaast was ik verliefd geworden op de wijk kloosterveen vanaf het moment dat ik het voor het eerst zag.

Ik voel mij echt thuis, wonen in een kleine straat met ontzettend veel kinderen. Goed contact met de buren en een heerlijk huis!
    Daarnaast hebben wij nu meer/beter voor hetzelfde geld.

Als je meer persoonlijke info wilt stuur je mij maar een pb.
    Wij hebben ontzettend veel huizen in beide wijken bekeken... :D

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bloem: Dan voldoet jullie huis al aan een paar van onze wensen/eisen. Helaas hebben we nog veel meer eisen ;)

Het huis moet eigenlijk zo goed als af zijn en dus in goede staat. Liever niet te oud (vanaf bouwjaar 2000 ongeveer) en 4 slaapkamers (of 3 ruime slaapkamers en een zolder waar nog een kamer van gemaakt kan worden). Tuin en woonkamer moeten ook ruim zijn. We huren nu een relatief groot huis en we willen er absoluut niet op achteruit gaan. Dus we zijn er nog wel even zoet mee. O en mijn vriend eist een eigen oprit. :)

Averlhach: Dat is precies waar mijn vriend ook mee zit bij de huizen in Marsdijk. Aan veel van de huizen waar ons oog op valt daar moet toch nog wel behoorlijk wat aan gebeuren.
    Ik zal je straks even een PB sturen, heb nog wel wat vragen! :D

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jullie eisen vallen redelijk samen met de eisen die wij hadden! :D
    Ben ook benieuwd welke huizen jullie op het oog hebben? (Via pb?)

Ik zie de pb wel verschijnen!

9. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik hoop ooit dat wij naar kloosterveen of marsdijk verhuizen maar ja nog even wachten. Wonen in pittelo maar goed hebben wel een hoekwoning met 4 grote slaapkamers en grote achtertuin voor heel weinig. ;)

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja dat hebben wij op dit moment ook (ook voor heel weinig), maar ook in een buurt waar we absoluut niet willen blijven.
    Ons huidige huis is ook huur en we kijken er echt naar uit om straks iets te kopen en eindelijk in een fijne buurt te wonen. Altijd als we bij vrienden of familie zijn ben ik zo jaloers als alle kinderen heerlijk buiten spelen. Lijkt me geweldig.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier kan dat inderdaad. Een buurmeisje kwam laatst vragen of wij (met de kinderen) kwamen buiten spelen :D

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

13. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ook wij wonen in Assen, Assen oud zuid. Niet heel veel kinderen maar wel een huisje dichtbij het bos, dichtbij mijn werk en dichtbij het centrum.
    In de afgelopen twee jaar veel nieuwe buren gekregen met kinderen.

Ik kom ook uit het westen averlhach, waar kom jij vandaan?
    Kun je wennen hier?

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Even een update! :)

Na veel wikken en wegen gaat onze voorkeur uit naar Kloosterveen en we richten ons nu dus ook echt op huizen in deze wijk. We hebben inmiddels de eerste bezichtiging achter de rug, erg leuk!

Deel Deze Pagina