Hai allemaal. Sommige van jullie zullen wel weten dat ik op een camping woon. Laatst vertelde ik nog dat ik me best wel druk maak over of het allemaal wel af komt voor de kleine er is. Ben 15 dec. uitgerekend. Nou kwam gister avond de campingbaas naar ons toe en die was heel erg kwaad. We mochten een huisje naast ons grote chalet plaatsten, maar nou is hij kwaad omdat we ze aan elkaar vast aan het maken zijn. Hij begon te schreeuwen dat we eind dit jaar van de camping af moeten. Nou heb ik het juridisch loket al gebeld en die bellen morgen terug voor een afspraak. Verder ben ik de hele dag opzoek geweest naar particuliere huurwoningen e.d. Ik kan alleen helemaal niks vinden. Ben de hele dag al helemaal overstuur en heb echt geen idee wat ik nog kan doen. Ik heb hier wel eens eerder topics gezien over dit soort problemen, maar nooit gelezen omdat het niet op mezelf van toepassing was en ik er niks over wist. Weet iemand wat ik nog kan doen om een woning te vinden? Ik ben echt heel bang dat we straks op straat staan. Het wonen op deze camping werd tot nu toe gedoogd, maar we hebben wel een huurcontract die elk jaar stilzwijgend wordt verlengt. 3 maanden voor het einde van het jaar mogen wij en zij opzeggen...Dat zou dus nog net kunnen.... Alvast bedankt voor het lezen en evt. meedenken! Liefs Lotte
Hoi Lotte, Misschien valt er nog wel met de campingbaas te overleggen of praten. In ieder geval zijn er vast nog wel ergens woonruimtes te huur, als je marktplaats kijkt bij woningen te huur staan ertoch nog we heel wat, mischien niet precies wat je zoekt, maar misschien wel een tijdelijke oplossing. Bij ons tegenover ligt een bungalowpark genaamd de Stille wille, die verhuren heel het jaar door chalets is alleen misschien niet in de regio. In ieder geval sterkte, en het komt vast allemaal goed. gr 33 weken
jee vervelend! Denk je gewoon normaal daar te wonen, er leek toch geen reden te zijn waardoor je weg zou moeten... En nu is permanente bewoning ook nog goedgekeurd door de kamer. Misschien valt het allemaal wel mee idd en viel het de beheerder ff rauw op zn dak. Iig heeft ie nog 2 dagen om het schriftelijk aan te tekenen, als ie dat niet doet heb je iig nog een jaar. En is het anders ook mogelijk om het huisje iets te verplaatsen?dan is dat probleem ook opgelost.
jeetje meid wat rot zeg zo iezo vervelend om nou te moeten verhuizen nog mischien ik ben half januarie uit gerekend en ik moet volgende week verhuizen en zie er ook als een berg tegen op echt heeeeeel veel succes hoop dat het met een sisser af loopt ik heb zo 123 geen tips eigenlijk
Met onze campingbas valt helaas niet te overleggen, dat was al heel lang duidelijk jammer genoeg. Op marktplaats heb ik al gekeken en kon ik niks vinden. Er stond bijster weinig op. Maar ik zal nog eens kijken, misschien wat over het hoofd gezien. Bedankt voor je tip ps: Ondertussen is duidelijk dat we misschien wel mogen blijven, maar dan moeten we alles afbreken. Dan hebben we dus niks meer en moeten we opnieuw beginnen met ergens binnen een kamer zien te maken. Dit zal vast mogelijk zijn, maar niet binnen de tijd die we nog hebben...Dus het wordt even puzzelen en denken....
Ik heb ook de gemeente nog gebeld en die zeggen dat de camping eigenaren het laatste woord hebben. Begin 2010/medio 2010 gaat de gemeente pas mensen uitnodigen om te praten over het nieuwe gedoogbeleid. Als de baas dan niet wil dat je op de camping woont dan heb je alsnog pech. Alleen is misschien ons voordeel dat we hier al 5 jaar zitten en dan zouden we dan opeens weg moeten, dus dat zou dan wel vreemd zijn. Maar ja, heb dus een hoop stress erbij nu.....Vandaag maar even thuis gebleven, want moet echt even tot rust zien te komen. 2 nachten bijna niet geslapen nu. Gisteren naar huis gestuurd van mn werk omdat ik zo overstuur was, kon me helemaal niet meer concentreren en dat is juist heel belangrijk in mn beroep. Maar ja... Hopelijk komt het goed... Bedankt voor de reacties....
Ik denk dat het sowieso verstandig is om iets anders te zoeken... met z'n tweetjes is het ook heel vervelend als je opeens uit je huis wordt gezet, maar met een kindje erbij is het wel heel vervelend. En blijkbaar kan je de verhuurder niet erop vertrouwen... Ik zou er niet met een gerust gevoel kunnen zitten, had jij dat eerder ook al niet dan? (ik hou zelf nogal van zekerheid ) In ieder geval heel veel succes, ik hoop dat jullie in ieder geval mogen blijven! En de eerste maanden kan je kleintje ook makkelijk bij jullie op de kamer, daar zou ik me niet zo snel zorgen over maken!
Misschien een hele domme opmerking....en heb je hier waarschijnlijk ook al aan gedacht maar.... Als zwangere kan je toch een urgentie verklaring krijgen bij de gemeente? En op die manier kan je reageren op de "normale" huurwoningen ipv de particulieren die meestal een stukje duurder zijn. Met die urgentieverklaring kom je bovenaan de wachtlijst.... Ik denk gewoon met je mee hoor....dit is namelijk wat ik zou doen denk ik in zo een situatie zou zitten... Heel veel succes en sterkte...
Ja, heb me gisteren sowieso ingeschreven in de gemeente en eergisteren op een aantal sites, dus ik blijf wel zoeken Die onzekerheid was er altijd wel een klein beetje, maar we wonen hier al zo lang en er wonen ook aardig wat mensen hier. Hij maakte 1 keer in de anderhalf jaar wel eens een opmerking over wanneer we weggingen, maar verder niet...Denk dat hij donders goed weet dat er straks een nieuwe wetgeving komt... Ik wil ook altijd zekerheid, dus dit is echt frustie!
Lief dat ke meedenkt Die urgentie verklaring heb ik idd aan gedacht en ik heb eergisteren ook meteen gebeld om te vragen of wij daar kans op maken. Bij de gemeente zei ze van niet. Ze zei dat je die alleen krijgt in uitzonderlijke gevallen en dat dit daar niet onder valt. Helaas dus. Liefs
dan zou ik vandaag terugbellen en vragen wat de uitzonderlijke gevallen zijn... zover ik weet hoorde zwangerschap daar tot voor kort ook bij..
Nee, hoor, voor zwangerschap krijg je geen urgentie... Daar zijn laatst ook nog een paar topics over geweest, en die conclusie was jammer genoeg erg duidelijk. Eigenlijk alleen medische noodzaak (dus als je door plotselinge wijzigingen in je gezondheid niet meer in je huis kunt blijven wonen) en gevaarlijke situaties, geloof ik.
Anders nog even bij diversen makelaars inschrijven voor particuliere woningen. Zij hebben eigenlijk altijd wel wat. De wachttijden zijn afhankelijk van waar je woont. Het is wel wat duurder maar misschien is het nog een optie. Beter dan geen woning lijkt mij. Heel veel sterkte.
dan is dat toch ergens veranderd want een oud klasgenootje was een jaar of 10 geleden zwanger en kreeg hiervoor urgentie.. vandaar dat ik er vanuit ging.. dat is dan ook echt balen zeg... heel veel succes lotte!
@ Elegance: toen was het ook nog wel zo, hoor, en toen kreeg je ook nog urgentie als je na een scheiding woonruimte nodig had. Helaas is er zo ontzettend veel gebruik (misbruik?) gemaakt van de urgentie-regeling, dat ze de criteria een heel stuk strenger hebben gemaakt, en je tegenwoordig dus op sterven na dood moet zijn als je ervoor in aanmerking wilt komen... Zoals altijd lijden de goeden onder de kwaden.
Er zijn idd topics over geweest en zwangerschap valt niet onder urgentie. Heb mn situatie uitgelegd en ze zei dat ik er geen kans op maak...
..vraagje, hebben jij en je vriend werk? vaste baan? Want waarom denken jullie niet aan een koophuis(je) dan?
Allebei nog geen vaste baan helaas. Krijg elke keer een jaarcontract en dat mag hierna nog 1 keer. Verder heeft mijn partner door toedoen van zijn ex (die ik helaas ken) een schuld en dan kom je niet zomaar aan een huis...das wel rot. We proberen nu te sparen om zijn/ons deel van de schuld af te kunnen betalen.
Hey Lotte, Wat vervelend zeg. Ik zou het ook niet fijn vinden om in onzekerheid te zitten. Wel fijn dat je nu weet dat je nog even kunt blijven. Ik heb zelf ook op een camping gewoont. Maar was wel blij toen ik daar weg was. Het was wel er wel gezellig enzo. Bijna met verlof toch? (weet niet of je me van het andere topic nog kent?)
Hey Sanka. Ja ik ken je nog van het forum over verlof! Was m helemaal vergeten! Staat ie nog een beetje bovenaan? Op een gegeven moment kreeg ik geen mails meer als er een bericht was geplaatst en toen wist ik niet niet meer waar ik allemaal kwam! Nu weet ik het weer! Ga even snel dat topic zoeken, want wilde die tips nog opschrijven! Liefs