hoi hoi Wie werkt er bij Bureau Jeugdzorg of heeft er gesolliciteerd en kan mij vertellen hoe je je assessment vond gaan? Hebben jullie geoefend en zo ja waar kan je dat op internet vinden? ik heb 18dec, m gesprek! spannend!
hoi, heb er wel voor gewerkt, al weer heel wat jaartjes terug, maar zou je geen tips kunnen geven, welke afdeling ga je solliciteren? alleen als tip wees jezelf
Welke afdeling idd? Daar is het assessment ook op aangepast.. Maar ze zullen je hoe dan ook een casus voorleggen en vragen hoe je daar mee om zult gaan. Kan te maken hebben met lastige (ethische) dilemma's, agressieve clienten etc. Gewoon zeggen hoe je het in het echt ook zou oplossen en wat bij mij toen belangrijk was dat ik het team er ook bij betrok, de collega's. In die zin dat ik als ik bijvoorbeeld een moeilijke zaak had gehad, graag terug wou vallen op het team, m'n hart luchten. Dat werd toen erg op prijg gesteld. Maarja, het is maar net wat ze zoeken Succes!
Ik werk bij BJZ, en idd wat de andere meiden ook al vroegen; voor welke functie/afdeling solliciteer je? Het 1e gesprek valt best mee, is in eerste indruk krijgen van weers kanten en DE reden natuurlijk waarom je bij BJZ wil werken! Echter, het 2e gesprek is pittig. Althans, volgens mijn beleving. Er zijn dan meerdere medewerkers aanwezig en je krijgt een pittige casus voorgelegd. Vondt het toen erg spannend. Tip; bereid jezelf goed voor en neem een aantal situaties door en hoe je daar dan naar zou handelen. Haalt wat van je onzekerheid weg en je gaat met een meer 'rechte' rug het gesprek in! Succes meid!