Hallo, Wie van jullie heeft ervaring met assisted hatching? En waar heb je dat laten doen? Moest je daarvoor je hele behandeling in het buitenland doen of een combi met nederland? Hoorde dat Isala Zwolle ook is begonnen met deze techniek. Weet iemand daar meer van? Liefs Milla
Hoi Milla, Ik heb het in DD laten doen. Maar de hele behandeling heeft daar ook plaats gevonden behalve de follikelmetingen die heb ik in Nederland laten doen. Van deze poging met AH ben ik wel zwanger geworden maar of het daar aan heeft gelegen ........zou het niet weten. Succes.
In Zwolle beginnen ze in het najaar weer met een studie Assisted Hatching. Als je mee mag doen, weet je niet zeker of je ook werkelijk de AH krijgt of in de andere groep zit waarbij het niet word gedaan. Voor ons een reden om er niet op te wachten en verder te gaan in DD.
Wat wil je hierover weten? Ik zie een hartje plus een datum staan. Ben je ooit zwanger geweest? Men zegt dat als je al eens zwanger bent geweest (zonder AH) dat er dan niet perse een meerwaarde voor AH is omdat AH een methode is om het emmy'tje te helpen uit het schilletje te komen. Als je al eens zonder AH zwanger bent geraakt lijkt het erop dat jouw emmy's er wel tot in staat zijn. Als je meer wilt weten...
Maartje: Ik ben idd een keer zwanger geweest. Maar dat is een mk geworden met bijna 6 wk. Dat wat jij zei vroeg ik dus ook aan mijn gyn, maar die zei dat ik dan misschien geluk heb gehad met een dunner schilletje. Maar dat het heel goed zo zou kunnen zijn dat dat dus meestal niet het geval is. Ik wil zelf heel graag een combi dd en geertgen. Maar hoorde al dat geertgen niet open staat voor tm de punctie bij hen en alleen het tp gedeelte in dd. We hebben dinsdag een afspraak bij gg dus dan kan ik het allemaal vragen. Maar fijn dat je het even aangeeft dat het dan dus misschien geen optie is. We gaan het afwachten.. Tlc: bedankt voor je info over zwolle. Dan weet ik dat dat dus ook afvalt voor ons. Gabrie74: bij icsi 5 een mk? En nog maar heel kort geleden zie ik? Heel veel sterkte.....! Dankjewel voor de reacties.. Nog meer meiden met advies misschien?
Milla, wat ik ook heb gehoord is hoe ouder de eicellen hoe moeilijk het soms is om om uit het schilletje te kruipen. Waarom ga je anders niet helemaal over naar DD? Er is een nederlandse arts en 2 nederlandse assistentes. Ja inderdaad een miskraam.... maar we kijken al weer uit naar een volgende behandeling. Succes met je keuze.
Gabrie dat zou een optie zijn. Hoor alleen dat er op dit moment een wachttijd van 5 maanden is. En dat vind ik wel heel lang. Aangezien wij het niet meer trekken en er toch echt mee willen gaan stoppen.
Zo lang?? Blijkbaar heeft dr. Scholtes het druk. Maar wat je eventueel zou kunnen overwegen om wel naar DD te gaan maar dan bij 1 van de andere artsen?
De duitse artsen hebben niet zo'n lange wachttijd. Ik zeg niet dat je AH niet zou kunnen proberen, ik weet dat genoeg meiden toch AH doen ondanks eerder zonder zwanger te zijn geworden. Ik hoop dat AH jouw oplossing zal blijken, jullie wachten ook al zo lang. Knuffel
Je kunt bij een duitse arts intake vragen Milla en vaak hoor je dan nog wel dat ze Dr. S wel tegenkomen tijdens fm en zijn dienst. Ik liep bij dr. S en heb tijdens de tp van Siem een duitse arts gehad! Je kunt altijd met Irma of één van de andere NL assistentes overleggen! AH had hier geen meerwaarde vond Dr S...waarom niet heb ik eigenlijk nooit gevraagd...
Wij hebben ook 1x AH in DD gedaan, helaas zonder succes toen. Ik zou DD ook niet echt aanraden, niet dat ze niet goed zijn ofzo, maar meer omdat het daar zo druk is momenteel en ik had er uiteindelijk geen goed gevoel bij. Hoor goede verhalen over Gent! En ook daar zijn ze al verder met behandelingen. Weet niet of ze AH doen...
In Gent doen ze ook AH... Bij mijn vorige TP van emmy's gedaan en bij de cryo ook. Helaas, niet zwanger... Morgen weer een TP (als ze doordelen, de 3 overgebleven emmy's) en heb deze ronde ook pipelle gehad (baarmoederbiopt), dus op hoop van zegen. Ook voor jou Milla!!! En begrijp je helemaal, mijn vriend heeft ook moeite met dit traject. Wil graag, maar hij wil ook duidelijk over tot wanneer we doorgaan... Succes meis!