assistent steriele hulpmiddelen

Discussion in 'De lounge' started by dushi85, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    hello!!
    Goh ik zit weer erg te denken wat ik nou moet. Ik wil dolgraag een diploma halen om mijn positie op de arbeidsmarkt te verbeteren. Ik weet wel dat ik graag in de gezondheidszorg wil gaan werken. Eerst had ik zoiets van ik ga een opleiding helpende of verzorgende doen. Maar nu heb ik het functieprofiel gelezen van sterilisatieassistent.
    Het lijkt mij heel leuk en verantwoordelijk werk. In een ziekenhuis werken lijkt me heel leuk. Op dit moment die ik het er leuke van in alleen ben ik bang dat het een impulsieve actie van mij gaat zijn en dat ik later zoiets heb van nou had ik dit maar nooit gedaan:S.
    Wie werkt er allemaal als sterilisatieassistent? Hoe heb je de studie en het werk ervaren? vind je het pittig werk? K ben heel benieuwd!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Om eerlijk te zijn lijkt het me niks. Ben daar een keer wezen kijken tijdens mijn stage en volgens mij ben je dan meer een soort schoonmaker/controleur.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Volgens mij valt dat ook nog wel mee hoor,
    uiteraard maak je het wel schoon allemaal(desinfecteren ;))maar je moet ook alles sorteren,verpakken(steriel)en ook rondbrengen naar de afdelingen.

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    #4 PenK, May 25, 2011
    Last edited: May 25, 2011
    Hou er wel rekening mee dat je veel met bloed (en andere lichaamsvloeistoffen) te maken hebt. Ook naalden, die uiteraard in een speciale naaldencontainers horen, maar waar nog maar al te vaak niet voorzichtig en zorgvuldig mee omgegaan wordt, kom je regelmatig tegen.

Vraag anders eens in een ziekenhuis of je niet een dagje mee mag lopen om te kijken of het wat voor je is!?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou zeggen, wanneer je echt in de gezondheidszorg wilt werken zou ik hier niet kiezen. Het afleveren op afdelingen is gewoon een kar volladen en naar de afdeling brengen. Het is niet dat je met patienten in aanraking komt ofzo.

6. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb voor mijn opleiding tot doktersassistente stage gelopen in een ziekenhuis waarbij we dus ook gingen kijken bij het stereliseren. Nou zeker de beginfase deed mijn maag eventjes ineen krimpen; de boren met stukjes bot en weefsel kwamen voorbij, ook weefsels en een hoop bloed. En als de spullen net aankomen maak je het dus eerst huishoudelijk schoon, oftewel met een afwasborstel dus resten eraf poetsen. Daarna begint pas echt het proces in de machines ed. Wat overigens ook niet zo boeiend is want het is inladen en aanzetten die handel.

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het je aanspreekt zeker gaan kijken! Wat de een saai vindt vindt de ander leuk. En het is super belangrijk werk!!!

Share This Page