Hallo meiden! Vind het zo moeilijk om een nieuwe naam te vinden voor ons tweede kindje.. We hebben al een zoontje, waar ik helaas de naam niet kan vertellen ivm iemand die mij dan herkend en dat heb ik liever niet .. Nu wil ik liever geen naam die je heeel vaak hoort, maar manlief komt steeds weer op dezelfde naam uit.. Namelijk Nina of Lisa.. Dit zijn in mijn ogen toch namen die je redelijk vaak hoort.. De naam van onze zoon hoor je natuurlijk ook wel eens, maar het is niet zo dat er een halve klas zo heet. Zelf vind ik Fem(m)ook erg leuk. Weten jullie nog meer leuke, vlotte, korte, stoere meisjes namen? En wat vinden jullie van de namen Nina, Lisa of Fem(m)?En dan met 1 of 2 m's? Ik hoor het graag
Ik heb Nina ook altijd een leuke naam gevonden en komt niet heel veel voor (toch??) Ik denk nog even met jullie mee: Lena Isa Ava Nora Lina Romy Saar Lieke Fem(m) is niet precies mijn stijl maar ik vind het met 1 m mooier. Ik vind een tweede m er zo geknutseld uit zien Succes!
Fem! Onze dochter heet ook zo en ik ben nog steeds helemaal verliefd op deze naam. Ook veel leuke reacties op gehad vanuit onze omgeving. Ik houd niet zo van meisjesnamen die eindigen op een A. Ik vind dat een te harde klank ofzo. Nina vind ik nog wel redelijk leuk.
Nina vind ik erg leuk. Lisa minder, een beetje zeurderig. Fem vind ik helemaal niks, dat zie ik echt als afkorting van Femke. Femke vind ik dan wel weer leuk.
Nina: leuk, heb ik zelden gehoord. Lisa inderdaad wel veel echt zo'n jaren '90 naam hier. Fem vind ik erg ouwelijk aandoen en anders een echte afkorting van Femke en dat vind ik een beetje een boerse naam (wil daar verder niemand mee voor het hoofd stoten!).
Aivy, zo spreekt je het ook uit. Evy Eva Evvah Linn Lynn Leah Dit waren de eerste namen die bij me op kwamen. Mila vind ik geweldig, mijn vriend ook. Als wij een meisje krijgen zal ze deze naam krijgen het is volgens mij een opkomende naam, wel jammer.. maar we vinden m zo leuk.
Fem(m) vind ik leuk! De andere namen zijn ook prima! Ik vind deze ook leuk: Indy Isis Iris Nova Norah Feline Eva Evi Elin Ella
Ik vind Lisa erg leuk, en ik hoor hem bijna nooit. Mijn dochtertje heet Lisa als 2e naam. Fem heeft bij ons ook nog een rondje mee gedaan, maar ik ken iemand die Femke heet en die vind ik niet zo leuk Dus toen viel hij af. Wij hadden nog: Mette, Livy, Lexy, Livia. Het is uiteindelijk Tara geworden ook een meisjes naam die je bijna nooit hoort.
Dank jullie voor de reacties! Staan zeker leuke namen tussen die ik eena aan manlief voor ga leggen. Denk dat Lisa Af gaat vallen..