Eerder het onderwerp meisjesnaam combi maar toch ook apart gehad. Inmiddels is het lijstje met namen die we echt leuk vinden aardig ingekort, dus thanks voor de hulp iedereen. We houden nu nog over; -Elke Marije (staat met stip op nummer 1 bij manlief) -Janna Marije -Doutsen Marije Ik moet nog wennen aan Elke, omdat het m.n in het fries elke, ook iedere betekend. Dan klinkt het in een zin soms wat gek. Wat vinden jullie?
Elke Marije, leuk! Elke is ook in abn iedere, trouwens. Maar het is ook een bekende meisjesnaam, en ik heb er nog nooit rare opmerkingen over gehoord. Doutsen vind ik niks, en Janna vind ik ook niet super.
Ik zou zeker weten voor Elke Marije kiezen! Ik vind Elke de leukste naam en ook het mooist bij de tweede naam Marije! Elke is inderdaad ook in abn iedere, maar is toch ook een gewone meisjesnaam. Bij Doutsen denk ik aan Doutzen Kroes; mooie meid, maar ik vind haar naam niet mooi. Janna vind ik ook niet geweldig.
Elke vind ik erg leuk. Ik ken ook een vrouw die zo heet (maar dan met ck) en ik vind er niets raars aan, ook al zeggen wij dit ook met de betekenis 'iedere'. Janna vind ik ook leuk, en Doutsen ook (vind met een z eigenlijk mooier, maar jullie maken de keuze voor de s niet voor niets, denk ik). Wat het ook wordt, het wordt een mooie naam. Probeer ze gewoon vaak uit, en dan merk je wel wat voor jullie het beste klinkt. Ik zou nog even kijken naar de combi voornaam-achternaam (die zal ze in haar leven veel vaker moeten zeggen dan de combi van 1e en 2e naam). Misschien dat je de keuze dan makkelijker vindt?
Elke vind ik een hele mooie, lieve naam! Staat ook in mijn favorietenlijstje. Bij Janna denk ik een stevige boerin die de koeien wel even gaat melken. Doutsen idd stevige associatie met Doutzen Kroes, mooi meisje met mega lelijke naam die nu net even populair wordt i.v.m. de bekendheid van model Doutzen. Zou ik echt niet doen. En wat vind je van Jette? Jette Marije? Maar Elke is sowieso heel mooi!
Thanks voor alle reacties alvast. Ik weet idd dat elke in abn ook als iedere gebruikt wordt, maar was ff lastig uitleggen en dan werd het zo'n warrig verhaal. We gaan de komende tijd lekker voor ons zelf oefenen met Elke Marije. Ben dan ook zo benieuwd naar wat de fam. er van vind, maar ja de naam willen we toch echt geheim houden. En trouwens ook al vind de fam. het niet geweldig, dan is het nog onze keuze
Ik vind Elke een prima naam. Vind het ook de leukste naam van het rijtje en ook nog eens de mooiste combinatie van de drie. En het 'risico' dat familie de naam niet geweldig vinden heb je helaas altijd... Hier moesten veel mensen ook heel erg aan de naam van onze dochter wennen, maar inmiddels vindt iedereen het een leuke naam (of ze zeggen het niet ).