Dag dames! Wij wisten o-zo-zeker dat als we een zoon zouden krijgen, dat onze volgende zoon de naam Misha zou krijgen (gewoon uitgesproken als Miesja) Nu ben ik zwanger, tijd genoeg nog voor de naam, maar ik twijfel over de naam.. Door de -a heb ik het idee dat het een meisjesnaam is. Of dat hij er later mee gepest wordt o.i.d. Overigens, we zoeken een naam die zowel in het Russisch kan als in het Nederlands, vandaar dat onze andere zoon Nikolai heet. Nu aan het kijken voor een andere leuke Russisch/Nederlandse naam maar geloof me, daar heb je er niet bijzonder veel van haha. Toch blijft Misha leuk, wat vinden jullie?
Ik ken een jongen die Misha heet (of Mischa? Ik weet het eigenlijk niet ), maar blijf het toch meer een meisjesnaam vinden. Het kán dus wel, maar ik zie toch eerder een meisje voor me.
Ik vind Misha voor meisjes, maar goed, mijn nichtje heet zo dus ik ben bevooroordeeld. Bij Micha denk ik, ondanks dezelfde uitspraak, wel aan een jongen.
Dank u Tja, de spelling zou nog kunnen veranderen hoor, alleen de uitspraak blijft dan toch echt hetzelfde. Welke ook ik bang van was dat het in Nederland wel geassocieerd zou worden met een meisje haha
Ik kende een jongen die mischa heette. Overigens heette de hond van m'n ouders ook mischa (vrouwtje) Anyway. Ik vind 't een prima naam, niks geks aan
Ik ken een mannelijke en een vrouwelijke Misha. En ook een jongen die Micha (miga) heet. Niks mis mee hoor!
Ik vind het een hele mooie naam! Ik zou het als Mischa schrijven. Andere ideetjes: pjotr, dimitry, mika, fedya
Ik vind m juist leuker voor een jongen dan een meisje, maar ik hou sowieso meer van 'zachtere' jongensnamen dan heel stoer. Boris vind ik ook leuk! Verder kwam ik ook nog Denis en Rolan tegen. Wat ik zou snel vond was van oorsprong Frans maar ook voorkomend in Rusland. (Een van mijn favoriete boeken speelt zich gedeeltelijk af in Rusland, staan prachtige namen in! Alleen meer vrouwelijk dan mannelijk kom ik net achter )
Misha vind ik best leuk voor een jongen.(hier stond hij als Misja op het lijstje, maar dan voor een meisje...) Misschien nog: -Alek -Fedor -Feliks/Felix -Jascha/Sasha -Joeri/Juri -Maks/Max -Maksim/Maxim -Marko -Ilya -Luka -Artur -Viktor -Yulian -Miron
Super leuk, stond ook op mijn lijstje voor een jongen maar mijn man vond het niet leuk! Ik zou het wel schrijven als Mischa..
Mijn man heet Mischa Dus ik kan het echt niet als meisjesnaam zien. Ken ook een 2-tal Misha's, ook mannelijk geslacht.
Ik ken een man die Mischa heet. Misha vind ik leuker voor een meisje, maar Mischa kan prima voor een jongen. Leuk ook naast Nikolai!
Ik vind Misha wel echt meisjesachtig ja, ook veel leuker voor een meisje (net als Sasha)... Andere ideetjes: Adam Arthur / Artur Boris David Fedor Felix Ferran Filip Igor Ilia, Ilias Ivan Kazimir Lev Luka, Lukan Mattias Max, Maxim Milan Miron Roman Stas, Stan Timo Timur Victor Yuri Julian
Verschillende meningen haha, lastig. Ik vind het totaal niet belangrijk overigens of de naam wel of niet past bij Nikolai (zie onderschrift). De namen zullen helaas maar waar waarschijnlijk alleen door ons worden uitgesproken samen. @ Maansneeuw, van het rijtje namen ben ik helemaal verzot op Lev! Vriend echter niet, die is Russisch en geeft aan: Lev is een wat boerse/oude naam zoals Tjeerd dat hier is. Lev valt helaas af. Daarnaast Maksim - Maxim in het Nederlands, erg leuk alleen zo heet een neefje al @ In your eyes, haha dat zul je dan net zien. Rolan zelf vind ik niet zo leuk, maar zou sowieso afvallen. Vriend heet Roman, sterker nog, hij zei vorige week, Rowan is een leuke naam! Dat zal ongetwijfeld, niet als papa Roman heet haha
Ik had een jongen Mischa op mijn basisschool, dus ik associeer het juist heel erg met jongensnaam. Vind het helemaal geen meisjesnaam, net als Mika... Maar goed, wat maakt het uit? Men zal toch heel snel wennen aan dat het in dit geval sowieso een jongensnaam is!
ik vind het juist wel een jongensnaam. gewoon misha. wikipedia zegt ook dat het een jongensnaam is https://nl.wikipedia.org/wiki/Misha_%28voornaam%29