Associaties bij de naam Owen

Discussie in 'Babynamen' gestart door lisa82, 5 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Dit heb ik ook. In Nederland vind ik hem niet echt geslaagd. In een Engelstalig land gaat het beter.

2. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Valt voor mij onder Engelse namen, in de groep met o.a. Colin, Evan, George, Hunter, Lloyd, Percy.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.554
    113
    Limburg
    Leuke naam, mijn jongste zoon heet Owen

4. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Geen associatie mee... Dacht net nog associatie met een uil. Maar kwam dr al snel achter dat ik de naam Otis in mn hoofd had, waarbij ik altijd aan een uil moet denken hahaa, geen idee waarom eigenlijk. Even in de war, oeps!
    Persoonlijk vind ik de naam Owen niet zo. Mijn excuus! Maar dat is niet waar je om vroeg. En wat interesseert het jou, wat een ander van de naam vind! ;) Jullie vinden de naam mooi. En wat een ander vind of assocaties bij hebben. Zolang het voor jullie de naam is, zou ik ervoor gaan en niks op buitenstaanders (zoals mij) uitdoen ;)

5. Nimue

Nimue Niet meer actief

Vroeger zat ik bij een owen in de klas. Was een heel rustig jongetje, beetje dromerig en werd vaak een beetje vergeten dus dan was het "ooo! Owen vergeten" dus dat is mijn associatie

6. Paz

Paz Niet meer actief

Michael Owen :D
    Maargoed, dat is een voetballer.. en Owen is zn achternaam. Dus je hebt weinig aan mijn reactie denk ik haha!:roflmao:

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Meer Tokkie dan hockey om eerlijk te zijn:)

8. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Stoere Amerikaanse naam. Niet ordinair! Ik vind hem passen tussen het rijtje Colin, Quinten, Logan enz.

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Mooie naam! Staat ook op mijn lijstje.
    Geen bijzondere associaties mee, gewoon leuk.

Edit: absoluut niet tokkie. Ik vind het duidelijk Engels/Amerikaans. Maar dan niet Jayden achtig, vind het een klassieke Engelse naam.

10. lisa82

lisa82 Lid

4 feb 2012
    5
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik laat een daadwerkelijke keuze ook niet van de reacties hier afhangen hoor, zoveel eer wil ik jullie ook weer niet geven :p

En het is ook zeker niet zo dat dit wat ons betreft dé naam is; hij staat op een héle lange lijst ;)
    Maar ik probeer de lijst juist wat in te korten door na te denken over associaties en wat voor 'type' een naam -in onze ogen!- is en het viel me op dat ik bij vrijwel elke naam wel een associatie of type in gedachten heb, maar bij deze naam dus totaal niet.

Vandaar dat ik het hier eens wilde peilen om te kijken of anderen dat wel hebben :)

Edit: zo vroeg ik me bijvoorbeeld af of mensen het echt zien als een typisch Engelse/Amerikaanse naam, juist omdat de uitspraak in het Nederlands (vrijwel) hetzelfde is. En dat is dus blijkbaar wel zo.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    +1.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Owen Hunt!

Prima naam! Wij gaan ons zoontje Otis noemen maar Owen vind ik ook leuk!

13. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Nee groot gelijk heb je ! ;) Het is JULLIE kindje en jullie naam die jullie er aan geven..
    Wij kiezen ook voor een engels/Amerikaanse naam en in Nederlands is de uitspraak zo goed als hetzelfde, maar ach wat maakt het uit! ;) uiteindelijk gaat het erom wat jullie van de naam vinden. Ongeacht waar het weg komt.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Superleuk!

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind het een leuke naam.

Persoonlijk snap ik totaal niet dat deze naam door sommige als tokkie wordt gezien.
    Het is een klassieke naam uit Wales...

16. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Betsy Precies wat je zegt, Wales. Hier in Nederland hoor ik mama's hun zoon roepen: 'Oóóó-wúnnnn!' En dat vind ik gewoon niet zo ;).

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dan hebben sommige dus eigenlijk gewoon een tokkie uitspraak ;):D

nizzie86 vindt dit leuk.
  18. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Daar heb je een punt :D.

19. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik denk aan Owen van greys anatomy haha

Verder vind ik t persoonlijk geen mooie naam maar komt omdat ikzelf meer van de hollandse namen ben

20. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik vind het wel een klein beetje ordinair, maar er zijn Engels / Amerikaanse namen die nog veel meer in die categorie passen. Vind Owen meer in rijtje Ian, Rory, Liam qua Engels (dus best oke) en niet de Wesley/Jayden/Dylan-hoek zeg maar.

Deel Deze Pagina