Geen associatie mee... Dacht net nog associatie met een uil. Maar kwam dr al snel achter dat ik de naam Otis in mn hoofd had, waarbij ik altijd aan een uil moet denken hahaa, geen idee waarom eigenlijk. Even in de war, oeps! Persoonlijk vind ik de naam Owen niet zo. Mijn excuus! Maar dat is niet waar je om vroeg. En wat interesseert het jou, wat een ander van de naam vind! Jullie vinden de naam mooi. En wat een ander vind of assocaties bij hebben. Zolang het voor jullie de naam is, zou ik ervoor gaan en niks op buitenstaanders (zoals mij) uitdoen
Vroeger zat ik bij een owen in de klas. Was een heel rustig jongetje, beetje dromerig en werd vaak een beetje vergeten dus dan was het "ooo! Owen vergeten" dus dat is mijn associatie
Michael Owen Maargoed, dat is een voetballer.. en Owen is zn achternaam. Dus je hebt weinig aan mijn reactie denk ik haha!
Stoere Amerikaanse naam. Niet ordinair! Ik vind hem passen tussen het rijtje Colin, Quinten, Logan enz.
Mooie naam! Staat ook op mijn lijstje. Geen bijzondere associaties mee, gewoon leuk. Edit: absoluut niet tokkie. Ik vind het duidelijk Engels/Amerikaans. Maar dan niet Jayden achtig, vind het een klassieke Engelse naam.
Ik laat een daadwerkelijke keuze ook niet van de reacties hier afhangen hoor, zoveel eer wil ik jullie ook weer niet geven En het is ook zeker niet zo dat dit wat ons betreft dé naam is; hij staat op een héle lange lijst Maar ik probeer de lijst juist wat in te korten door na te denken over associaties en wat voor 'type' een naam -in onze ogen!- is en het viel me op dat ik bij vrijwel elke naam wel een associatie of type in gedachten heb, maar bij deze naam dus totaal niet. Vandaar dat ik het hier eens wilde peilen om te kijken of anderen dat wel hebben Edit: zo vroeg ik me bijvoorbeeld af of mensen het echt zien als een typisch Engelse/Amerikaanse naam, juist omdat de uitspraak in het Nederlands (vrijwel) hetzelfde is. En dat is dus blijkbaar wel zo.
Nee groot gelijk heb je ! Het is JULLIE kindje en jullie naam die jullie er aan geven.. Wij kiezen ook voor een engels/Amerikaanse naam en in Nederlands is de uitspraak zo goed als hetzelfde, maar ach wat maakt het uit! uiteindelijk gaat het erom wat jullie van de naam vinden. Ongeacht waar het weg komt.
Ik vind het een leuke naam. Persoonlijk snap ik totaal niet dat deze naam door sommige als tokkie wordt gezien. Het is een klassieke naam uit Wales...
@Betsy Precies wat je zegt, Wales. Hier in Nederland hoor ik mama's hun zoon roepen: 'Oóóó-wúnnnn!' En dat vind ik gewoon niet zo .
Ik denk aan Owen van greys anatomy haha Verder vind ik t persoonlijk geen mooie naam maar komt omdat ikzelf meer van de hollandse namen ben
Ik vind het wel een klein beetje ordinair, maar er zijn Engels / Amerikaanse namen die nog veel meer in die categorie passen. Vind Owen meer in rijtje Ian, Rory, Liam qua Engels (dus best oke) en niet de Wesley/Jayden/Dylan-hoek zeg maar.