Nore of toch iets anders?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Billy85, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    #1 Billy85, 12 aug 2015
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
    Sinds vorige week weten we dat we een meisje zullen krijgen. Super leuk, maar nu dus op zoek naar DE naam.

In het begin van mijn zwangerschap kwam ik de naam Nore tegen en die sprak mij wel aan. Mijn man vond het vanaf het begin ook een leuke naam, wat overigens bijzonder is ;). Nog een voordeel: de naam is in 2014 slechts 29 keer gegeven, dus komt niet veel voor.
    Toch twijfel ik. Ik ben meer van de stoere namen en ik vraag me af of Nore niet te lieflijk is. Daarnaast zijn de namen Noor en Nora wel populair. Er zijn vorig jaar een straat verderop zelfs 2 Nora's geboren. Hoewel ik Nore een heel andere naam vind, ben ik toch bang dat men het zal associëren met Noor of Nora.

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat vinden jullie van de naam Nore (leuk/niet leuk, stoer/lief, etc.) en vinden jullie het teveel lijken op de populairdere namen Noor en Nora?

Andere suggesties zijn ook welkom! De voorkeur gaat uit naar een stoere naam met het liefst 4 letters en twee lettergrepen. De naam moet een Nederlandse uitspraak hebben, maar mag wel internationaal zijn. Namen die al eerder op het lijstje stonden: Elin (was DE naam, maar vinden we nu te zeer een hypenaam), Alix (Aa-liks, misschien verwarring of het een jongen zou zijn), Dané (vindt man niet mooi).Oh ja, ons zoontje heet Roan, mocht dat helpen ;)

Alvast bedankt voor jullie input!

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind Nore wel leuk, maar ik denk dat ze heel vaak moet herhalen dat haar naam niet Nora is... Omdat Nora veel bekender is zullen denk ik veel mensen dat verstaan als ze zich voorstelt.

Ik ga eens denken over suggesties...

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Amèl
    Caro
    Cato
    Dali
    Lexi
    Mali
    Malu
    Nila
    Riva
    Siri
    Yaël/Jaël
    Eden
    Cleo
    Esra
    Jula
    Nika
    Nola
    Juna
    Ella
    Demi
    Dewi
    Iris
    Isis
    Loïs
    Nina
    Mila
    Sara
    Yara
    Tara

4. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    roan en nora leuk, is ook weleens bij mezelf opgekomen;) vanwege de letters hihi of nora en aron. Maar dat geldt dan weer niet bij jou;)

Maar ik vind Nore ten eerste een leuke naam. Wel doet het mij denken aan Noor/Nora. En als je dat jammer vindt..
    Maar ik vind zelf Noor en Nora erg leuke namen, dus mij zou dat niets uitmaken.
    Misschien ook lastig qua spelling.. dat mensen denken dat je Noor schrijft...

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Nore, super tof! Vind ik toch wel anders dan Nora of Noor. Mooier ook. Echt een fijne naam, die niet hard of lomp klinkt maar ook niet soft is.
    Ook tof dat eigenlijk 3 van de 4 letters van Roan in de naam zitten, maar het toch heel anders klinkt :)

Andere ideetjes misschien nog:

Amée
    Bine
    Cadi
    Cara / Kara, Cari
    Cato / Kato / Cató / Kató
    Cléo, Cleó
    Cloé
    Dana
    Ebba
    Elie / Élie
    Ella, Elle
    Else / Elze, Elsa / Elza
    Elva
    Evie
    Ieve
    Ilse
    Imma
    Ines / Inez
    Iris
    Jade
    Jana
    Jola, Jolé
    Jula, Jule, Julé
    Júne
    Kaia / Caia / Kaja / Caja / Kaya / Caya
    Karo / Karó / Caro / Caró
    Lana, Lani
    Lara
    Leah, Leia
    Lena, Lene, Leni
    Lina
    Lise / Lize
    Loïs
    Lore, Lora, Lori
    Luce, Lucy
    Lune, Luna
    Maia / Maja / Maya
    Mare, Mara, Mari
    Meie, Meia
    Meri
    Mica / Mika
    Mira / Myra
    Mona, Mone
    Nika, Niké
    Nina
    Nola, Nona
    Nori
    Noya
    Sare, Sari, Sara / Zara
    Sive
    Suze, Suzy
    Svea
    Tara
    Vere, Vero
    Vita, Vida
    Vive
    Yael
    Ylva
    Ziva

6. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ik vind Nore ook een leuke, stoere, naam. En nog enigszins uniek!

7. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Haha, Aron zou voor ons een serieuze optie zijn geweest indien we weer een jongen zouden krijgen. Inderdaad extra leuk dat het dezelfde letters zou hebben als Roan. Daarom heb ik Nora ook wel overwogen, maar die naam is me nu te populair (vooral in mijn buurt).

8. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt maansneeuw voor je lijstje. Zitten een paar leuke namen tussen.
    Ieve vind ik qua klank erg leuk, maar geschreven vind ik het een beetje vreemd uit zien. Ive zou ook kunnen, maar dan heb je 3 letters. Even laten bezinken of dat een probleem is ;) Ik zal het eens aan mijn man voorleggen.

Linnaea, jij ook bedankt voor je bijdrage!

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Isis? Ik denk dat je in deze tijd met de onhoofdingen bij de IS(is) geen slechtere naam zou kunnen kiezen :eek:

Dena is ook een leuke naam.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat vind ik dus onzin. Die discussie hebben we hier al eerder gevoerd, Isis moet gewoon kunnen. IS heet IS, niet Isis.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

ISIS werd eerst zo aan elkaar als naam naam neergezet en later hebben ze het verder afgekort tot IS. Sommige kranten gebruiken nog de oude naam: ISIS onthoofdt Kroatische hulpverlener in Egypte, en zet de foto op internet – De Dagelijkse Standaard

Maar goed ieder zijn ding. Als iemand zijn/haar kind zo wil noemen moet diegene het zelf weten. Ik was alleen heel erg verbaast dat mensen na alle gruwel die voorbij is gekomen het toch zien als naam voor een kleintje.

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Dat komt omdat het een naam voor een kleintje ís. Wat er ook mee gebeurt.

Maar dit is niet de plek om die discussie te voeren. De topicstarter kan uit het lijstje zelf bepalen of ze Isis wel of niet vindt kunnen.

Oh ja, wat je aandacht geeft dat groeit. Het is maar hoe groot je het zelf maakt. Isis is nog altijd een godin uit de Egyptische mythologie die staat voor de lucht en de natuur. Als je je daarop focust en niet op een of andere gestoorde terreurbeweging, is het toch echt gewoon een meisjesnaam.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik hoop dat we hier niet verder gaan over de discussie over de naam Isis ;)

Ik vind Nore een leuke naam! Lief, stoer en orgineel tegelijk

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Nore, leuke stoere meiden naam! Heel gaaf!

15. misa

misa Niet meer actief

Nore, best leuk! Norah, Nova, Elin, Ella, Ise, Isis ook! (Ja ik snap de twijfel maar vind het wel kunnen).

16. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen dat de meesten Nore een leuke stoere naam vinden. Daardoor word ik er wel steeds enthousiaster over.

Isis zal het niet worden, dus daar hoeft geen discussie over gevoerd te worden ;)

Ive/Ieve werd matig ontvangen door manlief. Nori is echter een naam die mijn man ook ziet ziiten. Heb hem jullie lijstjes even voorgehouden. Daarbij gaf hij aan dat Alix ook nog niet van de baan is.

Meer meningen en suggesties zijn altijd welkom.

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Waarom moet een naam tegenwoordig uniek zijn?
    Nore vind ik vreemd en gekunsteld.

18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Jammer van Ive/Ieve. Nori is ook leuk, al zou ik vanwege de sushiassociatie toch eerder voor Nore gaan :)

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Onzin, dat is helemaal niet zo. Bovendien neem ik aan dat mensen vooral kiezen voor een naam die ze mooi vinden klinken, niet voor een naam die al dan niet populair / veel voorkomend is.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Of je noemt haar voluit Leonore en als roepnaam Nore ;)

Leonore staat toevallig op mijn namenlijstje vandaar ;)

Deel Deze Pagina