Sinds vorige week weten we dat we een meisje zullen krijgen. Super leuk, maar nu dus op zoek naar DE naam. In het begin van mijn zwangerschap kwam ik de naam Nore tegen en die sprak mij wel aan. Mijn man vond het vanaf het begin ook een leuke naam, wat overigens bijzonder is . Nog een voordeel: de naam is in 2014 slechts 29 keer gegeven, dus komt niet veel voor. Toch twijfel ik. Ik ben meer van de stoere namen en ik vraag me af of Nore niet te lieflijk is. Daarnaast zijn de namen Noor en Nora wel populair. Er zijn vorig jaar een straat verderop zelfs 2 Nora's geboren. Hoewel ik Nore een heel andere naam vind, ben ik toch bang dat men het zal associëren met Noor of Nora. Mijn vraag is dus eigenlijk: wat vinden jullie van de naam Nore (leuk/niet leuk, stoer/lief, etc.) en vinden jullie het teveel lijken op de populairdere namen Noor en Nora? Andere suggesties zijn ook welkom! De voorkeur gaat uit naar een stoere naam met het liefst 4 letters en twee lettergrepen. De naam moet een Nederlandse uitspraak hebben, maar mag wel internationaal zijn. Namen die al eerder op het lijstje stonden: Elin (was DE naam, maar vinden we nu te zeer een hypenaam), Alix (Aa-liks, misschien verwarring of het een jongen zou zijn), Dané (vindt man niet mooi).Oh ja, ons zoontje heet Roan, mocht dat helpen Alvast bedankt voor jullie input!
Ik vind Nore wel leuk, maar ik denk dat ze heel vaak moet herhalen dat haar naam niet Nora is... Omdat Nora veel bekender is zullen denk ik veel mensen dat verstaan als ze zich voorstelt. Ik ga eens denken over suggesties...
Amèl Caro Cato Dali Lexi Mali Malu Nila Riva Siri Yaël/Jaël Eden Cleo Esra Jula Nika Nola Juna Ella Demi Dewi Iris Isis Loïs Nina Mila Sara Yara Tara
roan en nora leuk, is ook weleens bij mezelf opgekomen vanwege de letters hihi of nora en aron. Maar dat geldt dan weer niet bij jou Maar ik vind Nore ten eerste een leuke naam. Wel doet het mij denken aan Noor/Nora. En als je dat jammer vindt.. Maar ik vind zelf Noor en Nora erg leuke namen, dus mij zou dat niets uitmaken. Misschien ook lastig qua spelling.. dat mensen denken dat je Noor schrijft...
Nore, super tof! Vind ik toch wel anders dan Nora of Noor. Mooier ook. Echt een fijne naam, die niet hard of lomp klinkt maar ook niet soft is. Ook tof dat eigenlijk 3 van de 4 letters van Roan in de naam zitten, maar het toch heel anders klinkt Andere ideetjes misschien nog: Amée Bine Cadi Cara / Kara, Cari Cato / Kato / Cató / Kató Cléo, Cleó Cloé Dana Ebba Elie / Élie Ella, Elle Else / Elze, Elsa / Elza Elva Evie Ieve Ilse Imma Ines / Inez Iris Jade Jana Jola, Jolé Jula, Jule, Julé Júne Kaia / Caia / Kaja / Caja / Kaya / Caya Karo / Karó / Caro / Caró Lana, Lani Lara Leah, Leia Lena, Lene, Leni Lina Lise / Lize Loïs Lore, Lora, Lori Luce, Lucy Lune, Luna Maia / Maja / Maya Mare, Mara, Mari Meie, Meia Meri Mica / Mika Mira / Myra Mona, Mone Nika, Niké Nina Nola, Nona Nori Noya Sare, Sari, Sara / Zara Sive Suze, Suzy Svea Tara Vere, Vero Vita, Vida Vive Yael Ylva Ziva
Haha, Aron zou voor ons een serieuze optie zijn geweest indien we weer een jongen zouden krijgen. Inderdaad extra leuk dat het dezelfde letters zou hebben als Roan. Daarom heb ik Nora ook wel overwogen, maar die naam is me nu te populair (vooral in mijn buurt).
Bedankt maansneeuw voor je lijstje. Zitten een paar leuke namen tussen. Ieve vind ik qua klank erg leuk, maar geschreven vind ik het een beetje vreemd uit zien. Ive zou ook kunnen, maar dan heb je 3 letters. Even laten bezinken of dat een probleem is Ik zal het eens aan mijn man voorleggen. Linnaea, jij ook bedankt voor je bijdrage!
Isis? Ik denk dat je in deze tijd met de onhoofdingen bij de IS(is) geen slechtere naam zou kunnen kiezen Dena is ook een leuke naam.
Dat vind ik dus onzin. Die discussie hebben we hier al eerder gevoerd, Isis moet gewoon kunnen. IS heet IS, niet Isis.
ISIS werd eerst zo aan elkaar als naam naam neergezet en later hebben ze het verder afgekort tot IS. Sommige kranten gebruiken nog de oude naam: ISIS onthoofdt Kroatische hulpverlener in Egypte, en zet de foto op internet – De Dagelijkse Standaard Maar goed ieder zijn ding. Als iemand zijn/haar kind zo wil noemen moet diegene het zelf weten. Ik was alleen heel erg verbaast dat mensen na alle gruwel die voorbij is gekomen het toch zien als naam voor een kleintje.
Dat komt omdat het een naam voor een kleintje ís. Wat er ook mee gebeurt. Maar dit is niet de plek om die discussie te voeren. De topicstarter kan uit het lijstje zelf bepalen of ze Isis wel of niet vindt kunnen. Oh ja, wat je aandacht geeft dat groeit. Het is maar hoe groot je het zelf maakt. Isis is nog altijd een godin uit de Egyptische mythologie die staat voor de lucht en de natuur. Als je je daarop focust en niet op een of andere gestoorde terreurbeweging, is het toch echt gewoon een meisjesnaam.
Ik hoop dat we hier niet verder gaan over de discussie over de naam Isis Ik vind Nore een leuke naam! Lief, stoer en orgineel tegelijk
Nore, best leuk! Norah, Nova, Elin, Ella, Ise, Isis ook! (Ja ik snap de twijfel maar vind het wel kunnen).
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen dat de meesten Nore een leuke stoere naam vinden. Daardoor word ik er wel steeds enthousiaster over. Isis zal het niet worden, dus daar hoeft geen discussie over gevoerd te worden Ive/Ieve werd matig ontvangen door manlief. Nori is echter een naam die mijn man ook ziet ziiten. Heb hem jullie lijstjes even voorgehouden. Daarbij gaf hij aan dat Alix ook nog niet van de baan is. Meer meningen en suggesties zijn altijd welkom.
Jammer van Ive/Ieve. Nori is ook leuk, al zou ik vanwege de sushiassociatie toch eerder voor Nore gaan
Onzin, dat is helemaal niet zo. Bovendien neem ik aan dat mensen vooral kiezen voor een naam die ze mooi vinden klinken, niet voor een naam die al dan niet populair / veel voorkomend is.
Of je noemt haar voluit Leonore en als roepnaam Nore Leonore staat toevallig op mijn namenlijstje vandaar