Ik vind Féline en Lorena twee totaal verschillende namen, haha! Bij Féline denk ik aan een hoogopgeleid gezin maar geen villa, kak of Wassenaar. Gewone nette mensen die graag hip en modern willen zijn. Wonen in een koopwoning in een nieuwbouwwijk, tweeverdieners. Rustig, weinig bijzonder, ondernemen meer standaard dingen (gaan eerder naar een camping dan dat ze een verre reis maken, gaan dagjes uit naar het strand of de dierentuin) en willen niet opvallen. Je zal dus nooit luide muziek uit het huis horen komen of ouders en kinderen in te bijzondere kleding op straat zien lopen. Zijn niet bijzonder gehecht aan hun omgeving, kunnen verhuizen zonder moeite en zijn niet de types voor buurtfeesten of bij buren op visite gaan. Houden dingen liever lekker rustig in eigen gezin. Bij Lorena denk ik echter aan ouders met een MBO-diploma, wonend in een wat meer volkse buurt. Vader werkt, moeder blijft thuis bij de kinderen. Lekker veel contact met de buren is belangrijk, op zomerse dagen de deur open en een muziekje aan, barbecueën 's avonds, liefst op een veldje buiten de tuin zodat de buurt mee kan doen. Voelen zich fijner met een zwembad en een barbecue in hun eigen straat dan op een verre camping. Dagjes uit zijn naar speeltuinen of zwembaden in de buurt. De eigen wijk en eigen buren zijn belangrijk en wordt gezien als familie.
Hihi, grappig om te lezen! Zit er vrij ver naast maar leuk om te zien dat namen een heel andere richting in kunnen wijzen
Wat leuk. Seyhan is idd geboren toen ik nog met mijn ( Turkse) exman samen was. Dilara is er gekomen toen ik als bewust alleenstaande voor een brusje ging. En aangezien ze beiden door dezelfde donor zijn verwekt ( ex kon geen kinderen krijgen) in ziekenhuis vond ik ook heel belangrijk dat de namen pasten bij elkaar. En dat mijn zoon niet zoiets zou hebben van waarom heb ik enkel een Turkse naam. Beide namen komen trouwens uit de serie Asmali konak. N.oémi heb ik op mijn lijst bij Dilara gehad maar om bovenstaande reden niet geworden net als de namen Eleni Chloé. N.oémi een modern leuk gezin. Die ook van namen houdt die niet te veel voorkomen En die misschien ook veel van Italiaanse namen houden
Wat leuk om te lezen!! Ik ben erg benieuwd welke associaties de namen van mijn kinderen oproepen: Kate en Julian (op z'n Engels uitgesproken).
Hele verschillende namen, verwachtte bij Feline een gezin met tweeverdieners waarvan de moeder partime werkt. Wonen in een vinexwijk en gaan zowel als zon als op wintervakantie. Vind bij Feline een zusje als Emma en een broertje Lucas goed passen. Bij Lorena denk ik eerder aan een volksbuurt maar bezitten wel een prima inkomen, moeder is thuis bij de kinderen en de vakantie gaat elk jaar naar hetzelfde resort in Turkije. Zie bij Lorena eerder een zusje genaamd Fayenne en broertje Mason. Vreemd hoe dat kan verschillen maar ik denk ook dat mijn mening van Lorena komt van het personage in Gtst.
Goed bij elkaar gevonden! En mooi dat ze beide dezelfde donor hebben en zo de namen ook passen bij elkaar Het grappige is dat de vader van mijn dochter zelf half Turks is en we dus ook wel even verdiept zijn geweest in Turkse namen. Uiteindelijk kwam de naam N.oémi langs en hadden we het wauw gevoel. Verder niks met Italië haha
Wat een leuk topic en wat knap hoe jullie zo'n plaatje van een gezin erbij weten te schetsen, haha. Ik ga dalijk even broeden om ook een bijdrage in de vooroordelen te leveren, maar eerst onze namen. Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe andere mensen daar naar kijken, zeker in combinatie met elkaar: Samuel en Hanna (Overigens zal ik Hanna straks wel weghalen denk ik, ben toch een beetje bang dat iemand me hier herkent en dat ik t dus nu al verklapt heb!)
Jazeker! Erg mooi. Het zijn niet twee namen die ik gauw aan elkaar had gekoppeld, maar dat vind ik juist leuk. Ik zou voor een eventuele tweede bijvoorbeeld geen Franse naam willen, omdat onze eerste die al heeft. Madeliefje06: de naam van jouw dochter stel ik me voor bij een lief, zacht meisje. Ik vind het mooier dan Naomi, en eigenlijk ook heel anders. Origineel dus. En heel vrouwelijk! Mag ik aannemen dat jij ook zo bent, een beetje excentriek, vrouwelijk en lief. KleineFee: bij jou/jullie zie ik een vrijgevochten stel-met-kinderen (dus niet een standaard gezin-gezin, ook al is de derde op komst). Jullie lijken me types die ook gerust samen nog stedentrips maken, en die later met ieder kind apart leuke dingen doen. Verder denk ik: in huis veel ruimte voor de kinderen maar ook voor de volwassenen (dus niet dat de hele woonkamer bezaaid ligt met speelgoed, maar een aparte plek). Ben wel benieuwd hoe jullie dan echt zijn! Debster2009: leuke namen! Ik heb vaak niet zo veel met Engelse namen, maar deze vind ik mooi. Ik denk aan een iets hoger opgeleid gezin, mbo-plus, twee-onder-een-kapwoning, liefhebbers van het goede leven. MammieVanSammie: mooie traditionele namen. Ik denk bij deze namen aan een gezin dat nog groter gaat worden, zeker drie maar misschien ook wel vier kinderen. Daar hebben jullie ook ruimte voor, stel ik me voor, in praktische zin dus: huis is groot genoeg. Jullie lijken me nette, opgeruimde mensen.
Hihihi, niet helemaal correct, maar zou wel kunnen idd. Jammer dat je man de naam niet leuk vond. We waren tweeverdieners totdat mijn man een baan kreeg in BE en we gingen verhuizen naar het grensgebied. Hebben 2 auto's (wonen buitenaf) en eten is wel lekker ja. Mijn man doe ik geen plezier met een camping, dus we gaan tegenwoordig burgelijk naar een bungalowpark of stacaravan. Bordspelletjes klopt als een bus! Mijn man ook vooral dit soort dingen op de compu...een echte nerd.
Komt denk ik omdat ik vroeger heeeeel vaak in de Efteling ben geweest en Villa Volta mijn favoriete attractie was, daar liepen we gewoon rondjes in, uit, weer erin, weer eruit, uren lang... Kan nog steeds dat hele verhaal over "Hugo van de Loonse Duinen" uit mijn hoofd navertellen . Dus bij Hugo denk ik meteen aan die man in dat huis .
Hahaha, geweldig! Was idd onze overweging voor de keuze dat het een naam is waar we een grote kerel voor ons zien. Mijn man is nogal lang en dan vonden we bepaalde namen niet passend. En het komt idd niet al teveel voor. Alhoewel we direct toen we hierheen verhuisden een buurman bleken te hebben met dezelfde naam. En waar we vandaan kwamen, kenden we niemand met de naam Hugo. Ik ben idd wel van het uitleggen ja. En Hugo is dol op dieren. Heeft hij van mama.
Klopt als een bus. Féline en Lorena, tijdloze namen. Meisjes met een goed ontwikkelde eigen mening en zelfstandig. Dito voor de ouders.
Wat leuk zeg. Hoe heet jouw vriend dan als ik vragen mag ( mag ook pb) Ik vond N.oémi ook heel erg mooi maar zoals ik al zei bovenstaande reden hihi. En hij past goed bij haar.
Ik ben benieuwd... Mijn meisjes heten Naomi en Caithlyn. Ik vind een breed scala aan namen mooi, mijn man iets minder, dus ben benieuwd wat jullie associaties met deze namen zijn!
De meeste mensen hadden deze namen niet bij mij/ons verwacht want in tegenstelling tot mijn nogal alternatieve uiterlijk en manier van denken/zijn hou ik van tijdloze, Hollandse, nette, enigszins kak/hockeynamen. Er werden bij ons meer aparte, natuurnamen verwacht Wij zijn allebei vrij spiritueel, andersdenkend, kinderen op de Vrije School. Mijn Lief heeft altijd in de logistiek gewerkt maar is zijn baan kwijtgeraakt en wil nu iets totaal anders gaan doen. Ik ben zelf al jaren thuis, volledig afgekeurd, zonder opleiding o.i.d. Wij zouden graag samen een coachingspraktijk beginnen maar dat wordt een 10-jarenplan. Dat met/voor mensen werken klopte dus wel een beetje, yoga vind ik ook erg fijn maar om er nu les in te gaan geven... (alhoewel, als ik fysiek gezonder was geweest... )
Tot nu toe is ze ook een lief, zacht en rustig meisje (hopelijk blijft dat zo ) We zochten inderdaad een beetje een orginele naam, die niet te apart was. En leuk dat je hem zo vrouwelijk vind, ik vind dat zelf ook. Verder ben ik zelf niet zo excentriek haha Ik zal ook nog wat namen doen: - Féline & Lorena: Ik vind het beide mooie namen. Tijdloos en klassiek. Féline vind ik altijd een mooie zachte klank hebben waardoor ik ook gelijk een lief meisje-meisje voor me zie. Lorena vind ik ook mooi, alleen jammer dat ik dat beeld van gtst in me hoofd heb. Ik zie een normaal gezin voor me, ouders met beide een goede baan. Het zijn nette namen maar toch heb ik niet zo het kak/hockey gevoel. En ik ben ook heel nieuwsgierig naar de naam van nummer 3 - Samuel & Hanna: Samuel vind ik leuk, goede associaties mee. Hanna geschreven als Hannah vond ik nooit zo super. Niet door de uitspraak maar door de schrijfwijze, het omdraaien en dezelfde naam hebben. (Hoewel ik dit bij Anna bijvoorbeeld niet erg vind maar bij Hannah toch wel..) Dus geschreven als Hanna vind ik leuk. Leuke namen bij elkaar! Ik zie een normaal gezin voor me. Nette mensen, grote familie en in de toekomst misschien ook een groot gezin