Alina en Aline vind ik boerendochtersnamen. Niets mis met boerendochters, maar dat is mijn associatie meer. Degelijke types. Linde, leuk!
Linde .. suffig … zoetsappig .. curling ouders is mijn associatie. Alina geen specifieke associatie mee. Vind zelf alies ook erg leuk! Heb dus alina gestemd
Kan eigenlijk niet kiezen, alle 2 mooi. Hoor ze ook alle 2 regelmatig de laatste jaren. Bij linde denk ik eerder aan een creatief, dromerig meisje Alina wat stoerder maar nog steeds zachtaardig
Linde vind ik echt super leuk, was bij ons een grote kanshebber geweest als hele goede vrienden van ons niet al een dochtertje hadden met die naam (heel leuk kind overigens). Klinkt heel lief en toch past het ook goed bij een volwassen vrouw. Ik denk wel meteen aan een blond, Nederlands meisje. Alina vind ik wat harder klinken en inderdaad ook een lichte oostblok-associatie. Ik zou dit dus ook eerder verwachten bij een meisje met Oost-Europese roots. Aline vind ik dan weer mooier klinken, maar ik denk dat ik Linde nog steeds het mooiste vind.
Linde: prachtig, hele leuk naam! Alina: zoals de anderen ook al zeggen; ouderwets, een tikje boers, wat hard en buitenlands/Oostblok. Aline: Hollandse boerenvariant van Alina. Beetje ouderwets. De Aline die ik ken wordt door haar vrienden trouwens wel altijd afgekort naar Ali (ze wordt regelmatig zelfs Ali B genoemd...) Ondanks dat jullie het wel naar Lien of Lin zouden afkorten, zou ik dus wel rekening houden met de kans dat dat gaat gebeuren.