Bijna een jaar en nog steeds veel spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van Isabella, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Inmiddels is mijn zoontje alweer bijna een jaar maar hij spuugt echt nog ontzettend veel. Vooral wanneer hij net gegeten heeft. Dan zet ik hem neer of ik leg hem neer en een kwartiertje later komt alles er weer uit. Ik heb niet het idee dat hij er zelf last van heeft. Vooral mama vind het erg vervelend want alles ruikt zuur en ik heb iedere dag staaaaaapels was. Ik vraag me wel af of het normaal is dat hij nog zoveel moet spugen. Op de creche geven ze ook aan dat hij wel vaak spuugt. Nog meer kindjes die dit hebben? En is er ook iets tegen te doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het wel veel is voor zijn leeftijd.

Heeft hij reflux? Heeft ie altijd gespuugd? Doet ie dat met alle soorten eten en drinken?
    Heb je geprobeerd om hem kleinere porties te geven, en na het eten/drinken hem in de stoel te laten voor een tijdje. Dus even rust, en niet meteen weer spelen?

3. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ja hij heeft altijd veel gespuugd. Ik heb altijd borstvoeding gegeven. Nu nog steeds. Tot vandaag alleen nog 's ochtends en 's avonds. Vanaf vandaag heb ik de avondvoeding vervangen door fv met een beetje pap erdoor om het wat aan te dikken. Verder krijgt hij volledige vaste voeding en tussendoor roosvicee en water. Hij spuugt van alle voeding. Ook van fruit en brood. Het kan best zijn dat hij een half uur later nog spuugt dus ik kan hem nooit zo lang in zijn kinderstoel laten zitten natuurlijk.
    Reflux heeft hij niet maar daar heb ik altijd aan getwijfeld. Volgens het CB heeft hij hier geen last van. Hij huilt ook niet veel en het is een erg lief mannetje. Hij spuugt alleen ontzettend veel.

Denk dat ik een afspraak ga maken met een homeopaat of een iriscopist o.i.d. Naast het spugen heeft hij namelijk ook eczeem en bronchitis.

4. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Onze dochter is bijna 7 maanden en spuugt ook heel veel. Vaak van voeding tot voeding. Ze heeft er zelf geen last van maar het is wel ontzettend vervelend. Ik ben al bij een osteopaat en een chiropractor geweest maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen. Er is mij verteld dat ze er overheen moet groeien.

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    geef je nog steeds borstvoeding?
    want dan kunnen ze natuurlijk zoveel drinken als ze willen. of is het met alle voedingen zo?

mijn zoontje spuugde toen ik bv gaf ook veel. na 6 mnd moest ik stoppen ivm met eigen gezondheid en nu hij andere dingen eet of drinkt spuugt hij nog steeds. doen al rustig aan na het eten en drinken. hij blijft na het eten nog even 20 min in de kinderstoel zitten. cb zegt hier ook niet veel van.
    ruikt inderdaad ook zuur

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook het hele eerste levensjaar heel veel gespuugd. Hij had er ook zelf niet echt last van maar ik vond het wel heel vervelend omdat steeds alles onder de kots zat. En echt in de week van zijn 1e verjaardag was het ineens voorbij. Nu (14,5 maand oud) is het vrijwel helemaal over. Hopelijk zal dat bij jou ook zo zijn!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel raar, maar toen mijn nicht stopte met de bv, spuugde haar zoontje niet meer..

8. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me erg vervelend. Helemaal omdat het niet alleen na de melk is. Hier ook een spuger. Geen relfux, althans: geen huilen e.d. daardoor. Ik denk ook wel eens: gaat het ooit over? Al is Simon ng een stuk kleiner natuurlijk.
    Misschien toch eens langs de ha ofzo.

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt ook nog steeds AR voeding omdat hij van andere melkpoeder ook spuugt.
    Als hij erg verkouden is hoest hij al zijn voeding op en spuugt hij het ook weer uit.
    Rechtop houden en rustig doen helpt ook niks.

We blijven maar gewoon wassen en schoonmaken.
    Zonet de trap nog weer geboend omdat hij onderweg na boven zijn papfles weer uitspuugde

10. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Beetje rare opmerking van het cb, als kindjes geen last hebben van het spugen betekent het nog niet dat ze geen reflux hebben alleen is het dan ongecompliceerde reflux.

Misschien toch eens naar een dokter?

11. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    onze dochter heeft ook haar eerste jaar erg veel gespuugt, bij het cb zeiden ze dat als ze recht op ging leven dat het dan wel minder zou worden. nou ik moet je vertellen toen ze veel ging zitten was het nog steeds niet over. na een tijdje ging het zelfs over in oprispingen en die had ze dan in de nacht dus die waren weer gebroeken. toen op advies van een bekende toch maar eens naar een osteopaat geweest, zij heeft heel haar buikje los gemaakt en ook haar rug recht gezet en nu hebben we nergens meer last van.

Je zou het kunnen proberen dus een osteopaat misschien helpt het wel.

in iedergeval heel veel sterkte

Deel Deze Pagina