Hoi Ik hoop dat ik het hier goed post. Jarno is nu al 4 a 5 weken verkouden en 3 weken terug heb ik een puf (ventolin) gekregen en ik mocht nog een week neusspray gebruiken (otrivin extra care) Nou helpt dit dus niks dus ik weer naar de ha vanmorgen. Nou word ik doorverwezen naar de kinderarts want hij kan wel eens astma hebben. Maar voor ze met medicijnen beginnen willen ze hem eerst nakijken. Moet wel doorgaan met de puf 4x daags. Ik heb zelf vroeger dauwworm gehad en heb nu nog wel iets eczeem aan mn handen maar verder geen astma oid. wel hooikoorts.. Ik hoor Jarno ook niet piepend ademen hij kucht soms wel. De ha vond dat hij meer door z`n buikje ademende dan door z`n longetjes. Ze kunnen met 6 jr pas vasstellen of het astma is of niet.. herkent iemand dit? Zijn hier meer moeders met kleine kindjes die dit hebben meegemaakt? en wat kwam eruit? Kan ik zelf iets doen? Graag reacties! Groetjes Danielle
Bij buikademhaling ademt hij nog steeds met zijn longetjes hoor. Ik heb altijd geleerd dat buikademhaling juist de beste manier is om te ademen... Ze kunnen pas met 6 jaar zeker weten of het astma is, maar dat betekent niet dat ze nu nog niets voor hem kunnen doen. Mijn zoontje is ook al vanaf zijn geboorte verkouden, maar het is niets ernstigs.
Ze kunnen nu nog niet vaststellen door bijv. longfunctie testen dat het astma is. Wel kunnen ze dit uitproberen met medicatie. Tess moest vanaf dat zij 6 weken oud is flexotide gaan gebruiken omdat zij om de haverklap luchtweginfectie's ( met 6 maand oud al 4x antibiotica moeten hebben ) had en erg benauwd is. Zodra wij stoppen met de medicatie is het weer mis en daarmee is zo goed als bewezen dat ze astma heeft.
Onze dochter heeft ook alle singnalen maar is er wonderwel behoorlijk overheen gegroeid. Dus het kan zijn dat ze er als "kleine baby" last van hebben maar er terzijne tijd steeds minder last van hebben. Esmee piept en haalt erg zwaar adem wanneer ze zich inspand bijvoorbeeld met rennen, spelen. Succes.