Help, zoon wordt 1 en ik zie enorm tegen de verjaardag op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Christina83, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ons zoontje wordt dit weekend 1 :D En dat gaan we zaterdagmiddag vieren. Maar ik zie het momenteel even niet meer zitten. Sowieso kan ik nogal slecht tegen stress en drukte. Maar in totaal komen dus 30 mensen (incl 4 kinderen) vanaf 14:30. In 1 keer dus... Nu hoop ik dat het lekker weer wordt, zodat we buiten kunnen zitten, want anders word ik helemaal gek en mijn zoontje waarschijnlijk ook. Binnen past het eigenlijk ook gewoon niet. Ik kon echt niet minder dan die 30 uitnodigen, want 20 daarvan zijn directe familie (veel broers en zussen) en de rest zijn hele goede vrienden.

Is dit aantal echt veel te veel?? En wie heeft er tips hoe ik het nog zo rustig mogelijk kan houden?? (of is dat te laat :( )

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Misschien wat eerder beginnen aan de verjaardag en vragen of niet iedereen tegelijk wil komen?? Je eigen broers en zussen kunnen dit toch begrijpen lijkt mij? Het moet natuurlijk voor jezelf wel leuk blijven! Bijvoorbeeld vanaf 13.00 uur. Of goede vrienden van 13.00-16.00 (ongeveer) en vanaf 17.00 uur de broers en zussen. Dan deel je het een beetje op.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind dat zelf echt veel te veel. Op de eerste verjaardag van mijn zoontje kwamen 20 mensen en dat vond ik al veel. Ik merkte ook dat mijn zoontje het niet leuk meer vond, na een tijdje. Ik vond hem op een gegeven moment in een hoekje in de keuken met een bakje chips terwijl hij met grote ogen de drukte van veilige afstand zat te bekijken.
    Op zijn tweede verjaardag hebben we alleen de mensen uitgenodigd die hij echt goed kent, dat waren onze ouders, mijn twee beste vriendinnen en hun kinderen en mijn zusje en haar man. En er kwamen nog wat mensen onuitgenodigd opdagen....... dus het was alsnog vrij druk, maar we hebben toen ook bewust de tijd kort gehouden, van 3-5 uur. Ook toen merkte ik dat het feestvarken zelf de drukte probeerde te ontlopen door onder de tafel te gaan zitten.

Misschien kun je de gasten spreiden, op zijn verjaardag zelf de opa's en oma's en de mensen die hij verder het beste kent. En dan later nog eens voor de rest of zo. Of een deel 's ochtends en een deel 's middags?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook opsplitsen. De ene groep 's ochtends, de lunch samen en dan de rest de middag?
    Wij hadden 9 volwassenen op bezoek, en dat was lekker gezellig. Iedereen wil aandacht van de jarige job (we zien onze ouders max 1 keer per maand ivm afstand). Nu konden wij ook nog rustig genieten van de kleine zijn verjaardag. Zonder als een kip zonder kop rond te moeten rennen.
    Een paar mensen erbij had wel gekund. Maar voor 30 man zou ik toch iets anders regelen (of opsplitsen of ergens een zaaltje)

5. Volgens mij wordt het lekker weer. Dan zou ik in ieder geval iedereen mooi zijn eigen drinken laten pakken, en alleen op een gegeven moment een bak chips op tafel zetten... niet te moeilijk. Of anders misschien nog iemand vragen die je kan helpen met de koffie enzo?

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    oe, 30 mensen, dat is wel veel :O
    Daar zou ik ook van gaan stressen ;)

Hier komen er denk ik een man of 15 maximaal.

Mischien idd een deel van de mensen vragen in de voormiddag te komen, dan kan de kleine mischien tussendoor nog even slapen en dan daarna de rest?
    Succes ermee en vooral, veel plezier, geniet ervan, het word vast een leuke dag :)

7. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het denk ik inderdaad proberen op te splitsen. Maar iemand zei dat 30 te veel is. daar ben ik het in principe mee eens, maar als je een grote familie hebt (en dan echt eerstelijns), dan kom je er niet onderuit. Ik ga vragen of sommigen 's ochtends willen komen, ook al stond in de uitnodiging 's middags. Ik maak het mezelf ook nogal moeilijk doordat ik allemaal lekkere ingewikkelde hapjes wil maken. ik denkd at ik het gewoon moet houden bij chips etc.

Duim iig voor ons dat het lekker weer wordt zaterdag ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    :-D Onze families samen zijn ruim 80 mensen. En ja, die komen (zo goed als) allemaal. En dan daar vrienden etc nog bij....tel maar uit hoe onze verjaardagen eruit zien. Wij gooien altijd tent in de tuin, grote tafel met alle drank erop. Hapjes op diverse statafels ( en een zithoek voor de oudjes) en iedereen vermaakt zichzelf.Rond etenstijd de bbq aan met veel sate en hamburgers en kant en klaar gesneden stokbrood en salades van de makro. Je moet je vooral niet te druk maken, de mensen vermaken en verzorgen zichzelf wel en jij ontvangt lekker iedereen en geniet samen met je kleine. Ik wens je een hele fijne en ontspannen verjaardag toe!

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb ook een grote familie en er komen zaterdag ook veel mensen voor mijn dochter die dan 1 wordt. Ik heb ze gevraagd vanaf 13u tekomen; hoop dat t zich dan wat 'natuurlijk spreidt' over de dag. Zondag komen er nog een paar mensen.
    Je moet gewoon kijken; lekker genieten van de bijzondere dag!!

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

:confused: ik zou het ook niet fijn vinden 30 mensen in één keer!!

Vera had 15 mensen op visite, waarvan twee kindjes onder 3 jaar. Ze kwamen om vier uur, lekker ruim na haar slaapje en zijn rond zes/zeven uur weggegaan.
    Genoeg voor een kleintje.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar dat verspreiden... Dat is toch ook niet fijn je voor je kleintje? Dan zit hij of zij de hele dag in de drukte!

Ik heb zelf een HEKEL aan mijn eigen verjaardag. Bah. Al die mensen. Aan ouders en broers en zussen heb ik al 13 mensen. En dat vind ik zelf al veel te veel... Ik heb ook geen idee hoe we dat straks moeten doen met Tobes verjaardag... 2 weekenden ofzo?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Natuurlijk is 30 man teveel. Je kindje heeft er helemaal niets aan. Sorry voor de boute reactie maar ik vind het altijd zo raar dat 1e verjaardagen zo uitgebreid gevierd moeten worden. Je kindje wil gewoon een stukje taart en z'n ouders en misschien opa en oma maar dat is het ook wel. Hier wordt de eerste verjaardag gevierd met opa en de oma's, de twee tantes en ooms en één neefje (8) en dat is het. Vrienden die langs willen komen zijn op andere dagen meer dan welkom maar we gaan geen feest geven.

En er niet onder uitkomen? Zeg, je bent toch volwassen? Je bepaalt toch lekker zelf hoe je een verjaardag viert? Ik heb een heel grote familie en een nog veel grotere vriendenkring maar nee, vrienden en andere familieleden komen maar een andere keer.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hadden alleen haar grootouders en onzo broers en zussen(+ eventuele kids), maarja als je veel broers en zussen hebt is dat natuurlijk ook al iets moeiljker.

Als wij het groter hadden gevierd, dan zo:

zaterdag fam van mijn vriend
    zondag fam van mij

en dan allebei van 14-19. (van 13 tot 16 slaapt ze toch haha)

Maar dat vonden wij niks, heb zo'n grote fam dat ze de helft amper kent en dat is ook niet leuk op haar verjaardag, dus hebben wij diegenen uitgenodigd waarmee zij close is!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn zusje had trouwens wel een heel uitebreid feestje voor mijn nichtje, veel fam, vrienden en kids.schminkhoekje, zelfs pony's.
    Heel leuk, maar wat heeft een 1-jarige daar aan?
    (zou me niks verbazen als ze daar 's avonds grote inslaapproblemen mee hebben gehad)

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben het eens met Zwaantje, je kind heeft er helemaal niets aan. Grote kans dat je 's avonds met een afgedraaid kind zit. Je geeft zelf aan dat hij het waarschijnlijk te druk zal vinden.

Mij man en ik hebben ook een grote familie. Met beide ouders, broers en zussen, aanhang en kinderen komen we zeker op 40 man. Geen haar aan mijn hoofd denkt om ze allemaal tegelijkertijd bij ons thuis hebben met de verjaardag van mijn zoontje. Hij heeft er helemaal niks aan. Met onze verjaardagen doen we dat wel, maar dat is 's avonds en dan slaapt mijn zoontje toch wel. Maar met zijn 1ste verjaardag houden we het heel klein. Alleen beide ouders. Ik communiceer het ook niet als een feestje. De rest van de familie heeft al aangegeven dat ze in de loop van de week langksomen. Ze snappen het volkomen. Helemaal goed dus.

Als je nu al in stress schiet dan snap ik niet waarom je ermee doorgaat. Blijkbaar heb jij er zelf geen zin in en je kindje zal het toch niks aan hebben. Duidelijk verhaal lijkt me.

16. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid....ik heb wel een grote familie maar nodig ze echt niet allemaal uit, maar wel familie en vrienden waar Iris iets mee heeft en dan kom je toch op een aardig aantal mensen; zaterdag tussen de 15-20 man en zondag maar 5....
    Ik denk dat ze dat prima redt; kerst hebben we ook met 20 man gevierd en dat vond ze ook leuk. Ik vind de 1e verjaardag heel bijzonder en wil er geen enorme happening van maken maar wel met de mensen die dichtbij haar staan!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Vind dit persoonlijk wel een beetje kort door de bocht. Niet ieder kind is hetzelfde. Onze meid is al van geboorte af aan gewent aan grote feesten met veel mensen. Ze geniet er enorm van, hoe meer aandacht mevrouw krijgt, hoe mooier ze het vind.

18. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Onze meid verjaart ook zaterdag en wij geven 's middags een grote barbecue. Ik hoop ook op mooi weer!! Aangezien Louiza verjaart op dezelfde dag als mijn tante, heeft mijn tante beslist een gemeenschappelijk feest te geven. Er komen 50 volwassenen en 10 kinderen.
    Ik neem de buggy mee en ga in de namiddag een eindje wandelen zodat ze rustig kan slapen.
    Waar ik wel een hekel aan heb is als iedereen Louiza wil vastnemen, dat heeft ze echt niet graag! Ik houd ze lekker bij mij en als ze haar willen vasthouden dan verzin ik wel wat.
    Probeer er het beste van te maken ;)

19. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Bij ons kwamen er 55 mensen op zijn eerste verjaardag en dit ging heel erg goed.
    Tayo vond het allemaal leuk en heeft zich goed vermaakt, is ook gewoon om half 7 naar bed gegaan zonder problemen. Hij is ook wel een heel makkelijk kind die het allemaal wel goed vind of er nu 4 mensen zijn of 40 hij vermaakt zich wel.
    Zelf heb ik wel de benen onder mijn lijf uitgelopen en was blij dat het iets minder druk werd maar al met al was het een hele geslaagde dag en iedereen vond het gezellig.
    We hadden ook een heel buffet erbij maar dat ging allemaal goed.

Ik maakte me van te voren ook stiekem wel een beetje druk of het wel mooi weer zou zijn en of het wel gezellig zou worden, hoe we dat moesten doen met eten enzo maar het liep allemaal goed en het weer was ook prima.
    Misschien moet je het maar gewoon op je af laten komen, het wordt vast een gezellig dag.

succes

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Tsja hier ook grote familie dus weet wat je bedoeld. En dan nodigen we alleen nog maar onze ouders, broers/schoonzussen met kinderen en 3 stel vrienden uit. Kwamen we ook al op zo'n 30 personen. Tja, als je man 6 broers heeft, dat telt nogal aan..

Hier ging het prima, we hielden het vanaf 10 uur 's ochtends. Gelukkig was het mooi gespreid over de dag en mooi weer! Dus we zaten lekker in de tuin. We hadden ook een paar statafels geregeld maar die niet eens nodig gehad. En gelukkig kwam er niemand rond 1 uur dus toen heeft Jasmijn zelfs nog een uurtje kunnen slapen.
    De dag erna is ze wel thuisgebleven, normaal moest ze naar de opvang (ik moest een halve dag werken) maar nu heeft mijn moeder opgepast. Kon ze lekker in haar eigen bedje slapen.

En zou het met hapjes e.d. inderdaad simpel houden ! Je kunt het jezelf zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt.. Flessen drank klaarzetten of iedereen een fles geven om bij te vullen, werkt ook prima.

Heel veel plezier in ieder geval en ik duim voor mooi weer!

Zwaantje: vind je reactie ook een beetje kort door de bocht, een groot gezin daar kies je niet voor. En ik heb geen zin om te moeten kiezen tussen alle broers, dus de directe familie komt gewoon allemaal.

Deel Deze Pagina