De angst van twee miskramen in 2 maanden...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bloembehang, Oct 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloembehang

May 15, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik moet even mijn verhalen delen, want het zit me ontzettend hoog...

We hebben een zoontje van 2 jaar. Begin dit jaar hebben we besloten om het te gaan proberen voor een tweede. Eind juli had ik een positieve zwangerschapstest, maar het voelde niet goed. Na een aantal weken kreeg ik last van wat bruin verlies en al snel werd dit bloed verlies en was het fout. Eind augustus heb ik de laatste controle gehad bij de verloskundige en 2 weken daarna had ik heel sterk het gevoel dat ik weer zwanger was. Een test bevestigde dit. Ik had wel het idee dat ik nog geen 4 weken was.

Vandaag zijn we voor de eerste echo geweest. Mijn vermoeden was dat ik ergens tussen de 6 en 7 weken zwanger zou zijn. Ik voel me ook echt heel anders als twee maanden geleden. Maar de echo liet zien dat ik nu zien, 5 weken en 6 dagen. En een lege vruchtzak....

De vk gaf aan dat dit niet raar was voor een echo met deze termijn, maar zelf ben ik zo ontzettend bang. Ik voel me ook totaal niet gelukkig of blij. Over anderhalve week hebben we een nieuwe afspraak, tot die tijd kan het alle kanten op gaan :(

2. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

Jun 3, 2015
    603
    108
    43
    Ik snap dat het lastig is, probeer positief te blijven. De vk zegt niks wat niet waar is. Al is er natuurlijk wel de kans dat het mis kan gaan.
    Het zegt ook wel wat dat je je nu anders voelt dan de vorige zwangerschap.

Sterkte!

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerst en vooral kan je cyclus na een miskraam behoorlijk van slag zijn, wat betreft de termijn kan het dus zijn dat het niet betrouwbaar is en dat je dus korter zwanger bent dan verwacht. Heb je na de miskraam wel een negatieve test gehad?

Wanneer was je positieve test precies?

4. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

He jeetje, dat is heftig :( Heb zelf (gelukkig) geen ervaring met miskramen maar kan me voorstellen hoe ontzettend onzeker en misschien ook wel verdrietig je je moet voelen, sterkte!!!

5. Bloembehang

May 15, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Saartje.. 11 september had ik een positieve test. Wel licht en langzaam, maar positief. Ik heb na mijn miskraam niet meer getest, maar dit was zeker wel een nieuwe zwangerschap. Eind augustus heb ik nog een echo gehad en was alles "leeg" Vandaag zat er duidelijk een vruchtzak maar (nog) leeg...Zou betekenen dat ik getest heb met ong 3 weken...

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poeh, het is dan inderdaad een muntje wat beide kanten op kan vallen. Je kan erg vroeg positief getest hebben maar dan zou je nu inderdaad toch al iets meer verwachten dan het beeld van een kleine 6 weken.

11 september is dan weer te laat om nog HCG van de miskraam te kunnen zijn, dan zou je nu nog niet op 5+6 uitkomen, dan zou het max 5 weken zijn wat misschien ook wel kan...

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad, het klopte net niet met mijn uiterste berekeningen. Ik wist diep in mijn hart al dat het mis was en heb 2 weken lang met dat idee geleefd totdat de echo het inderdaad bevestigde.

Ik kan je alleen maar zeggen, wees realistisch en luister naar je gevoel. Heel veel sterkte meid!!

7. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Wat een onzekerheid zeg, slopend kan ik me indenken. Zou je graag zeggen dat het goed zit maar helaas kan niemand dat op het moment. Het kan 2 kanten op en we hopen natuurlijk dat de volgende echo goed zal zijn. Sterkte de komende tijd.

8. Bloembehang

May 15, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja het is best frusterend. De vorige keer zei mn gevoel al op de dag van de positieve test dat t niet klopte. Nu heb ik een heel ander gevoel. Ik voel me ook met de dag beroerder worden qua kwaaltjes. Mn gevoel zei deze keer dat het wel goed zat, maar de echo heeft me weer aan het twijfelen gebracht 😰😞

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    ik hebbij de derde een vroege echo gehad ivm grotere kans op bbz. ik had geen idee hoe ver ik kon zijn.....ik slikt namelijk de pil. volgens de echo was ik 5 weken en 3 dagen..... ik zou dan wel wat vroeg een positieve overduidelijke test gehad hebben, maar goed. toen ik bij de verloskundige de termijnecho had zou ik dan ongeveer 11 weken en een paar dagen zijn, maar ik bleek ineens 13 weken te zijn. Er zat 10 dagen verschil tussen het ziekenhuis en de verloskundige! als ik bij de gyneacoloog het juiste termijn had geweten had ik toen 7 weken geweest! al wat ik zag was een witte ring. bij mijn jongens had ik rond dezelfde termijn (net onder de 6 weken) echo's en al een mooi kloppend hartje gezien. dus ik denkj dat ik dan ook me overbezorgd had gemaakt als ik wel juiste termijn had geweten en zij veel minder op uitkwam....dus het kan nog alle kanten op! wel spannend!

10. Bloembehang

May 15, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Flowerpower, bedankt voor je verhaal! Het stelt me enigszins gerust. Ik weet dat het altijd weer afwachten is, maar hoop dat mn lichaam me in dit geval maar 1x in de steek laat...

Share This Page