Astma en herkenning?

Discussion in 'Zwangerschap' started by crealoon, Sep 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook astma. Dat was onder controle dus ik was niet meer bij de longarts.
    Van de huisarts moest ik stoppen met mijn medicatie tijdens de 1e zwangerschap. Dat heb ik gedaan en geweten. Tjonge wat een rot ervaring. Mijn conditie vloog achteruit. Op den duur mocht ik dan wel beclometason en ventolin. Maar beclometason helpt mij niets.

9 dagen na de bevalling bij de longarts terrecht gekomen op verdenking van longembolie. Die was boos dat mij was gezegd te stoppen. Ik ben overgegaan op Foster, omdat dat volgens de longarts samen met een zwangerschap en borstvoeding kan. Dit ging goed tot nu.. dus maar even weer contact op nemen met de longarts.
    Maar echt, als je het nodig hebt ga naar de longarts en laat je niet afschepen door een huisarts. Ik heb er zon spijt van dat ik gestopt was in de 1e zwangerschap. Nu ging het veel beter!

2. crealoon

crealoon Actief lid

May 12, 2015
    207
    0
    16
    Lieve allemaal,

Het leek mij dus ook niet goed, heb door de benauwdheid ook steeds pijn/last tussen me schouderbladen (vast een bekent iets voor jullie)
    En zolief het punt is dat de longarts zelf bijna alles heeft stop gezet, dat vond ik dus ook het vreemde van alles.

Als het goed is belt ze me dinsdag op en dan hoop ik dat ze er wat mee gaan doen.
    Ga me inderdaad niet zo maar laten afschepen, want als ik het zo lees van jullie allemaal is het nog voor mij nog voor onze kleine goed.

Toch Bedankt allemaal voor het delen van jullie verhalen. Ben iniedergeval niet de enige met dit probleem ;)

3. Marleentje89

Dec 16, 2014
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier ook astma, ben voor de zwangerschap overgegaan van symbicort naar budesonide in overleg met de huisarts. Ben met 20 weken een aantal dagen opgenomen geweest vanwege de astma. Nu verdubbeling van dosering en kalm aan en veel ventolin en gaat t redelijk. Maar volgens de longarts had ik gewoon met symbicort door moeten gaan; astma aanvallen zijn veel schadelijker dan de medicatie zeiden ze.

Succes met je afspraak!

Share This Page