Peutersoeelzaal belangrijk naast KDV?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door frannie82, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Is dat nodig? Ze gaat nu 1 tot 2 dagen (flexibel). Peuterspeelzaal is altijd 2 dagdelen afnemen lees ik maar dan is ze wel erg veel van huis... Is dat heel veel anders met ook de voorbereiding op de basisschool? Ik ken toch wel veel meiden die het wel doen maar het lijkt me zo dubbelop en duur!

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    ik heb het niet gedaan. Op het KDV leren ze ook al een beetje plakken, kleuren, met andere kindjes spelen, aan groepsregels leren houden en een dagje zonder mama en papa zijn.
    Daar vindt ik twee dagen meer dan genoeg voor.
    Nog twee dagen een dagdeel weg vind ik veel te veel worden.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik eigenlijk ook.... Maar aan de ene kant maak je dan kennis met de school waar ze uiteindelijk heen zal gaan. Aan de andere kant als ik kijk naar mezelf psz was toen niet gelinkt aan de school en het is ook goedgekomen....

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het niet gedaan. De psz waar ze naartoe zouden gaan is niet gekoppeld aan de school waar ze naartoe gaan. Ik heb ook niet het idee dat Eva iets gemist heeft.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kinderen gingen 4 dagen per week naar het kdv. Ik heb nooit de meerwaarde gezien van een psz t.o.v. kdv en heb dus nooit overwogen om ze een dag naar een psz te brengen. De overgang naar school is prima verlopen met onze oudste.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zie geen meerwaarde in peuterspeelzaal dus we houden het gewoon bij kdv

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij gaan het ook niet doen hebben we besloten. Ze zit nu zelfs in een verticale groep van 0 tot 4 dus ze maakt nog meer leeftijden mee dan op de psz. Bedankt!

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier is het kdv net als de psz gekopeld aan de basis school...zit ook allemaal in het zelfde gebouw.
    De psz is ook weer gekoppeld aan het kdv aangezien het hier maar een dorp is en de groepen heel klein. Dus het kdv volgt dezelfde projecten als de psz...dus ik zie geen reden waarom over te stappen

Deel Deze Pagina