Goede morgen dames, Heb een vraagje waar ik niet verder mee kom.........Ik heb astma en sinds vannacht heel erg benauwd, daarbij overal jeuk enz. Nu gebruik ik ventolin want dat mag maar wat is nu het geval, heb net het laatste pufje gehad en heb niets meer . natuurlijk is het weekend en heb alleen seretide 50/500.........kan ik dit in geval van nood voor het weekend gebruiken???????Ik vind het zo k.t om in het weekend naar de nooddienst te moeten terwijl het mijn eigen schuld is.......voel me totaal elendig. O ja ik woon in duitsland en hier kennen ze dat medicijn niet ....... liefs Es
Hai, toch is daar de nooddienst voor. Vinden ze echt geen probleem hoor! Ik zou niet zomaar seretide gaan gebruiken. Ik heb elf ok astma en moest met heel veel medicatie stoppen. Even bellen dus. Selma
dank je voor je snelle antwoord Ik heb gewoon een soort rem er op zitten voor nooddienst hahaha voel me dan een zeur....maar ja als ik het niet doe heb ik vannacht en morgen een helse dag...............ook zonder medische geschiedenis zullen ze toch wel een medicijn voor zwangere astma patienten hebben????voel me zo dom dat ik er gisteren niet aan heb gedacht...grrrrr dom dom en nog eens dom liefs Es
ik zou ook gewoon langs de nooddienst gaan. Seretide is een middel wat niet is vrijgegeven tijdens de zwangerschap. Het is een combi-geneeesmiddel waarbij vooral voor de langwerkende luchtwegverwijder aanwijzingen zijn voor mogelijke schadelijkheid. Denk zelf dat 1 pufje niet zoveel kwaad kan, maar zou liever gewon naar de nooddienst gaan. (gebruik overigens zelf wel een langwerkende luchtwegverwijder tijdens de zwangerschap, omdat ik anders te benauwd wordt en dat is nog schadelijker voor je kindje)
Nou dames ben geweest en heb medicijnen gekregen en ze hebben zelfs nog even een echo gemaakt dat was natuurlijk wel erg leuk!!!!Nog bedankt trouwens voor de antwoorden, van mij mag deze dicht want het probleem is opgelost liefs Es