9 wk na curretage nog geen eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sara1985, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1985

Sara1985 Nieuw lid

1 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na negen weken na de curretage na zwangerschap van bijna 8 wk heb ik nog geen eiaprong gehad. Ze zeggen menatruatie tussen zes en acht weken. Zelfs als ik nu een eisprong zou krijgen duurt het nog tot elf weken tot ik ongesteld zou worden, maar ik voel dat deze eisprong niet in de nabije toekomst gaat plaatsvinden helaas.
    Wanneer moet ik me zorgen maken?
    Ik voel me verder goed. Ben wel bekend met pco. Dus ook met lange cycli. Normaal is voor mij rond de 38 dagen. Iets meer iets minder. Max 50. Zit nu voor mijn eisprong dus al op 65 dagen en kan zo'n drie dagen in de toekomst kijken wat betreft eisprong. Voel niets!
    Ik hoop op antwoord.

Groet Sarah

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

na een miskraam kan het hcg nog een tijdje in het lichaam aanwezig zijn. Pas als het hcg verdwenen is, begint de start van een nieuwe cyclus. Omdat je normaal ook een lange cyclus hebt, kan het dus inderdaad voorkomen dat je nu al een tijd wacht op een eisprong. Daarnaast kan het lichaam ook echt wel even van slag zijn na een miskraam. Ik zou nog heel even geduld hebben. Is er over een aantal weken nog geen eisprong/menstruatie geweest, dan zou ik je adviseren contact op te nemen met de huisarts. Succes!

Groetjes Monique

3. Sara1985

Sara1985 Nieuw lid

1 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai monique,
    Bedankt voor je snelle reactie. Tien dagen na de ingreep heb ik negatief getest dus was mijn hcg iig al onder de 25. Lijkt me dat dat inmiddels dan voldoende is afgenomen om al wel een nieuwe cyclus te starten.
    Fijn dat jij zegt dat ik het nog even moet afwachten. Dat ik me dus nog geen zorgen hoef te maken.
    Als er weefsel was blijven zitten of er zouden verklevingen zijn gekomen nav de curretage zou ik daar dan iets van merken nu? Naast het uitblijven van menstruatie natuurlijk.
    Vast bedankt voor je reactie
    groet sarah

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

vaak als er weefsel achtergebleven is, blijf je vaak juist ruimer vloeien. Indien er sprake is van verklevingen na de curettage (syndroom van Asherman) kan je klachten hebben, maar het hoeft niet. Je kan last hebben van bruinige afscheiding en pijn in de onderbuik. Daarnaast kan de menstruatie ontregeld zijn en zelfs uitblijven. Dus als er over een aantal weken nog geen eisprong of menstruatie is geweest, zou ik je zeker aanraden langs de huisarts te gaan voor verder onderzoek. Maar vooralsnog zou ik nog even afwachten, omdat je bekend bent met een lange cyclus. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina