reacties van mensen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smarlicia, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik wil dit graag even van me afschrijven.

Al vanaf het begin van de zwangerschap ben ik zo uitgeput en soms letterlijk ziek dat ik daar extra rekening mee moet houden met dingen plannen.
    Zo zijn er een aantal mensen die alleen in het weekend dingen kunnen afspreken en aan 1 ding in het weekend heb ik gewoon echt genoeg.
    Met het gevolg dat ik dus heel vaak nee moet zeggen.
    Ik voel me daar ontzettend rot over want ik wil ook geen mensen teleurstellen maar op dit moment moet ik echt om mezelf denken.
    En wat ik erg merk is dat mensen dus gewoon niks meer tegen mij zeggen als of ik dit expres doe.

Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om?

2. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Ja ik herken het zeker Hihi

Gelukkig heb ik nu een periode dat ik weer een beetje energie heb..
    Hoe moeilijk het ook is maar sommige mensen zullen zich ook moeten aanpassen. Er zullen een hoop dingen misschien anders gaan.
    Ik hoop dat mensen zullen begrijpen dat je nu even moet denken aan je kindje want die kan alle rust gebruiken!

Heel veel succes!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik herken het deels maar dat komt omdat ik buiten de zwangerschap om ook altijd moe ben.
    Mensen die dichtbij mij staan die weten het nu al een aantal jaar dus die weten ook dat als ik nee zeg dat ik niet bedoel dat ik geen zin heb of ze niet wil zien maar omdat ik gewoon even niet kan.
    Om die rede is mijn vriendenkring ook aardig gekrompen omdat er mensen zijn die het gewoon niet willen begrijpen. Prima, ik kies voor mezelf. Mensen die echt om je geven die snappen het wel.

Mijn advies hierin is dat je er maling aan moet hebben wat anderen vinden. Je moet aan jezelf (en de kleine) denken en als mensen het er niet mee eens zijn dan hebben ze pech.

Als ze niet meer met je willen praten dan is dat hun keuze en zijn het geen echte vrienden.

Voel je er niet rot om.
    Zwanger zijn is best een zware taak! ;)

4. smarlicia

Beeb87
    Ik heb dit buiten zwangerschap ook.
    Ik heb een beperking maar helaas merk ik nu dat mijn vriendenkring nog sneller weg is.
    En vind het gewoon echt super jammer.
    In mijn leven zijn vrienden zo snel weer weg.
    En dan denk je dat je een aantal hechte vrienden hebt en nu ik nog minder kan laten die het ook afweten.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb sowieso al jaren chronische vermoeidheid dus mensen in mijn omgeving weten dit ook.

Toch ga ik normaal wel vrijwel overal naartoe, ook omdat we niet veel sociale verplichtingen hebben gelukkig.
    Nu gaat dat natuurlijk niet zo goed dus moet ik ook wel eens Nee zeggen, gelukkig wordt het wel begrepen.

Je moet je er niet rot onder voelen, mensen die er geen begrip voor hebben die zijn gewoon egoïstisch en kan je beter kwijt dan rijk zijn.
    Het is namelijk heel erg logisch dat je nu even voor jezelf en je kindje moet kiezen.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het is ook heel jammer maar aan zulke mensen heb je niks.
    Echte vrienden zijn mensen die begrijpen hoe je situatie is en er begrip voor hebben als je een keer nee zegt.

Als ze daar boos over worden en je dan gaan negeren (wat trouwens onwijs kinderachtig is) dan hebben ze duidelijk geen begrip voor de situatie.

Ik heb liever 1 goede vriendin die me echt begrijpt en begrip heeft dan 10 mensen die zeggen mijn vriend te zijn en me dan zo behandelen.

7. smarlicia

Beeb87
    idd 1 beste vriendin dan heel veel vriendinnen
    maar helaas laat mijn enige beste vriendin het afweten dus ben nu eigenlijk alleen

ben erg blij dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is wel heel erg jammer.

Zou het toch even de tijd geven en later deze week contact met haar zoeken.
    Vraag of ze even langs komt of dat jullie even ergens samen wat kunnen drinken. Probeer het uit te leggen en dan kan je alleen maar hopen dat ze het begrijpt.

Nou ga ik tegenwoordig heel anders om met vermoeidheid dan in het begin.
    Ik geef er minder aan toe omdat ik weet dat rusten en thuis blijven geen oplossing is. Als ik altijd zou moeten luisteren naar mijn vermoeidheid dan kom ik nergens meer.

Ik probeer goed uit te rusten als ik weet dat er een drukke dag aankomt. Ik spaar mezelf door de dag ervoor weinig tot niks te doen en ga op tijd naar bed.
    De volgende dag gaat het 9 van 10 keer gewoon goed en kan ik best veel doen.
    De dag erna is een ander verhaal maar meestal plan ik dan iets in wat niet teveel energie kost maar waarbij ik wel iets sociaal kan doen met andere mensen bijv. borrelen in een café of de bios ofzo.
    De dag daarna is dan weer voor mezelf en doe ik lekker niks.

9. smarlicia

dat is het probleem ze zegt altijd dat ze niet kan dus afspreken word hem niet.
    Ik heb haar nu maar een bericht gestuurd over dat na mijn idee onze vriendschap verwaterd en dat ik dat heel erg vind.
    ik heb het vooral bij mezelf gehouden en hoop dat ze toch iets in gaat ziet

10. Ginger88

Ginger88 Lid

27 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, heel vervelend maar zeker héél herkenbaar!
    Mijn man en ik werken beide en ook regelmatig weekenden, ik probeer ook maar 1 ding per weekend af te spreken zodat we samen ook lekker een dagje voor onszelf hebben.. lastig want inderdaad niet simpel om af te spreken maar dat trek ik me echt niet meer aan.. mensen die het niet begrijpen zijn het zeker al niet de moeite waard om je tijd aan te verdoen!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Herkenbaar hoor!!

Ik heb overdag echt veel slaap nodig. En wel 4 uur lang slaap ik + s'avonds. Misselijk en duizelig ben ik ook. Ik zit momenteel in de ziektewet. Ik zeg tegen iedereen Nee als ze me vragen om mee te gaan. En ik hoor ze over me roddelen dat ik veel overdrijf!!

Deel Deze Pagina