Astma en zwangerschap/bevallen

Discussion in 'De bevalling' started by muts, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muts

muts Lid

Jun 25, 2006
    10
    0
    0
    leidster kdv
    Rosmalen
    Dag Dames (en heren)

In februari verwachten wij ons eerste kindje. Het eerste bezoek bij de verloskundige zit erop. Ik heb astma en vooral in de winter heb ik daar last van. Rennen tot het einde van de straat en het is op. Herstel is wel snel, dus mijn conditie is redelijk goed. Nu was mijn vraag aan de verloskundige of dat een medische reden is om in het ziekenhuis te bevallen, maar helaas. Toch wil ik dat graag en ga dat ook doen. Omdat ik dat zelf veilig vind en me dan meer op mijn gemak voel. Heeft er iemand van jullie ervanring met astma en bevallen? Laat me dan even weten dat zou ik erg fijn vinden. Alvast bedankt....
    :(

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met Astma en bevallen, maar wel met Astma. Ik heb wel gehoord dat je daar tijdens je bevalling totaal geen last van hebt. Laten we hopen dat dat zo is !

En ... jij bent de baas, dus jij bepaalt waar je wilt bevallen en als jij in het ziekenhuis wilt, dan zal dat gebeuren ! Het kan alleen zijn dat je de kosten dan (voor een deel) zelf zal moeten betalen. Daar kan ik niet meer zitten, wij gaan ook zonder medische indicatie naar het ziekenhuis !

Groetjes,
    Nikki F

3. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb geen ervaring met bevallen maar heb wel astma. Ik gebruikte seretide, maar dat bleek niet goed te zijn tijdens de zwangerschap, nu heb ik andere onderhoudsmedicatie gekregen, namelijk beclometas. En dat terwijl de verloskundige tijdens mijn eerste bezoek zei dat ik seretide gewoon kon blijven gebruiken :confused: Gelukkig was ik verstandig genoeg om toch maar even voor de zekerheid langs de huisarts te gaan! Het is belangrijk dat je astma tijdens de zwangerschap goed ingesteld is, want als jij het benauwd hebt krijgt je kindje ook te weinig zuurtstof en kan hij niet zo goed groeien.
    Succes ;)

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    MarionM schreef: "want als jij het benauwd hebt krijgt je kindje ook te weinig zuurtstof en kan hij niet zo goed groeien"

Mijn huisarts en VK zeiden dat de kleine daar niets van merkt en al helemaal geen last van ondervindt ... zou het nog maar eens navragen.

Ik heb Ventolin gebruikt als dat nodig was en dat kon ook geen kwaad zolang de dosis per dag maar niet overschreden wordt.

Groetjes,
    Nikki F

5. Nadje

Nadje Actief lid

Oct 7, 2005
    335
    0
    0
    Ik heb zowel voor de seretide als de ventolin vervangers gekregen.
    Die stammen uit de tijd dat er wel nog op zwangeren gestest mocht worden. Dus van de medicijnen die ik nu heb is aangetoond dat het niet schadelijk voor de baby is. Ventolin en seretide waarschijnlijk ook niet, maar omdat ze niet meer op zwangeren mogen testen, is dat niet 100% zeker.

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ik heb astma en ben vorige week bevallen... ik kreeg een zuurstof kapje en dat helpte wel bij mij

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb ook astma en gebruikte af en toe ventolin tijdens mijn zwangerschap

echter tijdens mijn bevalling heb ik geen last gehad van mijn astma , gelukkig :)

sterkte met je astma en fijne zwangerschap

Share This Page