De bevalling : 07 augustus 2006 week 41 dag 1 zaterdag avond 05 augustus begonnen de weeen. Eerst om het half uur, en vanaf twee uur s'nachts om het kwartier. Dit blijft zo, dus besluiten we zondag middag de verloskundige te bellen, omdat het zo lang duurt. Ze denkt aan blaasontsteking, dus mijn man moet naar de huisartsenpost om urine van mij te laten onderzoeken. Alles was goed dus het waren toch echt weeen Maar omdat ik niet geslapen had, moest ik om 20 uur terug bellen naar de verloskundige. Want als er geen verandering in zat moest ik naar het ziekenhuis. Om 23 uur kwam de verloskundige kijken, ik had 3 cm ontsluitig, maar het ging te traag. Ze heeft toen de vliezen gebroken, in de hoop dat het sneller zou gaan. Anders moest ik als nog naar het ziekenhuis. Ze zou om 02 uur terug komen. Maar vanaf dat moment zijn de weeen zo heftig geworden, dat er geen rustpauze meer tussen zat. Dus na een uur, weer de verloskundige gebeld, dat het niet te doen was. Ik had opeens 8 cm ontsluiting. Vanaf 23 uur tot 4 uur alleen maar continu opeen olgende weeen gehad. Om 4 uur had ik 9 cm, en mocht ik gaan persen, omdat de weeen begonnen aftenemen. Aangezien ik al zo lang en heftig bezig was, moest het snel komen, anders gingen we als nog naar het ziekenhuis. De pers weeen namen af dus, opeens was er paniek. Het gezicht van de verloskundige sprak boekdelen. Dus er zat niets anders op dan, te zorgen dat eline heel geboren werd. Haar te korte navelstreng zat om haar nek en ze kregen haar er niet uit. Dus de kraamverzorgster moest mee helpen met duwen op mijn buik. Ik had geenn pers weeen meer dus het moest zo op eigen kracht, en ja hoor daar was na veel stressen onze Eline. Het was net een smurf zo blauw was ze. Dat was even een spannend moment geweest. En voor Eline erg benauwd. Maar wel een moment dat de moeite waard was geweest. Eline werd na gekeken, en ik werd gehecht. Eind goed al goed. Wat is ze toch een lekker mormel, het was allemaal zeker de moeite waard. En een hele beleefnis, en niet alleen voor mij maar ook voor mijn mam. Die heeft mij zo ongelooflijk goed geholpen en bijgestaan in die 30 uur, echt toppie. Eline woog 3660 gram en was ongeveer 52 cm lang En is op 7 augustus 2006 om 4.25 uur geboren http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?
Jeetje, dat is niet niks zeg. Echt schrikken. Ik heb in je album gekeken, maar ze is goed bijgetrokken. Wat een mooie meid zeg!! Gefeliciteerd met haar en een fijne kraamtijd toegewenst.
Jeetje zeg, das nog eens een bevalling zeg. Goed dat alles goed is gekomen. Geniet maar lekker van je meisie.