Even een vraagje aan de zwangere die werkzaam zijn in de kinderopvang. Toen ik net zwanger was werd de regel van 28weken en vervangend werk terug gedraaid. Ze waren er als de kippen bij om dit te melden. Nu lees ik toevallig in het protocol kinderopvang dat dit per 2 april Is terug gedraaid.. laat ik nu net inmiddels 30weken zijn en niet op de hoogte zijn gebracht hiervan. Ik werk met 2 tot 4 jarige maar van naaste groepen he je ook weleens een baby die over de vloer naar ons lokaal toe kruipt of van de week nog 1 buiten die wat in zn mond stopte waarbij ik dat zag en dus het eruit haalde.. nja al met al 1.5m afstand is niet te doen. Maar hebben jullie allemaal vervangend werk o.i.d. Ik zie mijn werkgever er best vooraan om te zeggen.. als je niet langer dan 15min met een kind zit kan het geen kwaad Terwijl mijn man vd week de coronalijn belde ivm collega die positief is en ze die 15min regel ook afdeed en dus op zoek slaat.
Het is denk ik net wat je zelf ook wil. Ik zou me er niet zo druk om maken en geen vervangend werk gaan doen. Maar als je dat wel wil dan sta je in je recht. Je werkgever moet hieraan voldoen.
Precies dit. Ik werk ik het onderwijs en wij hebben ook die maatregel. Maar wil er zelf niet eerder uit dan 34 weken. Ik voel me prima, heb corona gehad met 20 weken en zit liever in mijn bubbel met de klas dan vervangend werk. Het is echt waar je je goed bij voelt!
Je mag zeker van de groep af en vervangend werk gaan doen. Je kan er ook voor kiezen om op de groep te blijven. Hier gaat het vaak ook wel even in overleg met de bedrijfsarts. Doen wat goed voelt!
Nou het gaat mij er niet om dat ik per se vervangend werk wil doen.. Maar vindt t wel gek dat ze dit als werkgever niet gemeld hebben. Terwijl toen het vorige keer andersom was dat die regelen verviel waren ze er als de kippen bij..