Goedemiddag, Ik wil graag nieuwe gordijnen kopen. Degene die ik nu heb hangen zijn vanaf begin al niet naar mijn zin jammer genoeg Ik wil vitrage. Wij hebben de gordijnen altijd een flink stuk open (een stel) omdat ik gordijnen dicht een heel opgesloten gevoel vind. Ze gaan dus ook nooit dicht. Wat denken jullie, zal ik de nieuwe gordijnen toch over de gehele lengte laten maken (als stel) of 2 delen van ong. een meter met daartussen dus een halve meter vrij? Ik ben bang als ik 2x1.25 heb dat dat dan door het openschuiven lelijk en propperig gaat hangen. :
Nou, dat valt wel mee hoor, dat proppige. Ik heb gordijnen over de hele lengte en wat je kunt doen is aan beid kanten van de muur een spijkertje slaan en mooie opbindtouwen hangen en daar de gordijnen mee ophangen. Staat erg mooi ik krijg er veel complimenten over. Wat je ook kunt doen is vitrage en dat in een punt doen. Dan plaats je onderaan je raam een soort balk en daaroverheen schuif je je gordijnen overheen, boven doe je ook zo'n dun balkje en dan laat je boven bijv. breed en de onderkant in een punt. Dat staat ook erg mooi, dat heeft een bevriende mevrouw van ons en dat is echt supermooi. Ik zou dus persoonlijk gordijnen over de hele lengte doen, want of je moet dus je gordijnen altijd mooi weghangen of open ( wat jij doet ) maar ik zou daar niet mee kunnen leven want dan zou ik weten dat als ik de gordijnen dichtdoe er dus een tussenruimte is. Succes met uitkiezen
Heb je dat opgesloten gevoel ook als je juist kiest voor wat dunnere, lichtere gordijnen? Ik vind het zelf juist vreselijk om de gordijnen open te hebben als het donker is, omdat iedereen dan zo naar binnen kan kijken en ik kijk alleen maar tegen een donker raam aan. Maar ook ik ben niet heel erg tevreden over mijn gordijnen. Het is meteen zo'n groot vlak van hetzelfde als je ze dicht hebt. Ik lees dus even mee
Daarom wil ik straks als ik nieuwe kozijnen heb vouwgordijnen laten maken van vitrage stof. Dan kan ik kiezen of ik ze helemaal open wil of niet. En ik wil ook niet van die dikkere stf want dan word het meteen zo donker in huis als ze naar beneden zijn. Overgordijnen twijfel ik nog over want nu heb ik mijn overgordijnen alleen dicht in de winter omdat er anders zoveel kou van het raam komt, het is nog enkel glas en de kozijnen zijn echt niet goed meer.... (van de winter als het hard waaide, waaide het kaarsje op tafel uit, dat zegt genoeg, denk ik.. ) Anders heb ik ze eigenlijk nooit dicht, we hebben ook geen overburen en het is een vrij rustige straat, dat scheelt ook... ik zit nog te twijfelen of ik uberhaupt nog wel nieuwe ga kopen...
Als ik vitrage zou nemen, zou ik ze wel voor over de hele lengte laten maken. Dan hou je de mogelijkheid om ze wel helemaal dicht te doen. Vitrage is van dunnere stof dan gewone gordijnen en is lichtdoorlatend. Het kan goed zijn dat je dan minder een opgesloten gevoel hebt. Als je ze dan toch een stuk open wil laten kun je zorgen dat je het teveel aan stof bij de muren houdt en niet bij de opening. Dan is het niet propperig of lelijk.
ik heb nu ook al dunne vitrage hangen maar toch wil ik ze open. Weet niet, maar kan er gewoon slecht tegen als ze dicht zijn. We hebben ze dan ook in 3 jaar nog nooit dicht gehad. Ik denk dat ik toch maar wel ga voor de gehele lengte