Goedemorgen dames, ik zit met een probleem: Vanochtend moest ik een ademtest doen in het ziekenhuis (gassen bij vertering worden opgevangen en geanalyseerd). Daarbij heb ik een vreselijk goedje gekregen die ontzettend op je darmen kan werken, dit is bij mij ook het geval. Het is algemeen bekend op mijn werk dat ik pds heb. Ook wisten ze van de verschillende ziekenhuis bezoeken af. Ik kon hier geen vrij voor krijgen, moest mijn planning maar aanpassen en op andere dagen meer gaan werken deze week. Ik ben al 2x ziek geweest door die rot PDS, en heb een waarschuwing gekregen dat als ik nog een keer ziek zou zijn, er een grote kan was dat ik ontslagen werd. Ik werk nu nog via uitzendbureau, dus dit mogen ze doen. Nu heeft het goedje zijn werk gedaan, en moet ik om de 10 minuten naar de wc rennen, ook ben ik ontzettend misselijk. Nu heb ik al 2 wkn weer vreselijk last van mijn darmen, maar ben gewoon door blijven werken. Gisteravond ben ik in gestort, had zoveel pijn dat het niet meer ging. Nu wil ik me dus ziek melden, alleen ik voel me zo bezwaard tegenover mijn collega's, TM etc. Is het een geoorloofde ziekmelding, of moet ik mij niet zo aanstellen en even op de lip bijten en gewoon gaan werken en dan maar hopen dat het goed gaat? Alvast bedankt voor de reacties!!
Op je lip buiten en gewoon gaan werken? Dat lukt toch helemaal niet als je om de 10 minuten naar het toilet rent? Ik ben bang dat er niets anders op zit dan je ziek melden. Misschien kan je het uitzendbureau ook even bellen en vertellen wat er speelt zodat zij wat advies kunnen geven. Ik vind het trouwens echt heel erg bizar dat ze dat hebben gezegd over je ziekmeldingen maar dat terzijde.
Vreselijk! Ik zou me (denk ik) ook ziekmelden inderdaad, ze snappen toch zelf ook wel dat je zo niet kunt werken? Ze hebben meer aan je als je uit kunt zieken en je weer voor 100% in kunt zetten dan nu 0,01% en de hele tijd op t toilet zit. Vervelend dat ze zo reageren, alsof je voor je lol thuis gaat zitten Succes & sterkte iig!
Hier een mede PDS-er. Als het écht niet gaat, weet je al dat je het niet gaat redden, he? Sterker nog, de kans dat je langer last zult hebben van je buik is veel groter als je de seintjes van je lichaam negeert. ( je weet dat ik uit ervaring spreek en dus dat ik gelijk heb ) Nee meis, ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar wel adviseren. en in dit geval lijkt een ziekmelding me echt niet overdreven. Doe kalm aan, des te sneller kun je weer werken!
ik zou uitzendbureau bellen en hun om advies vragen...Uitleggen dat ze gedreigd hebben met ontslag etc...
Neem een berg norrit Nee, dat doe ik altijd maar ik heb niks bijzonders, weet niet of dat bij jou gaat werken (en of het überhaupt mag)
ooh misschien er toch heen gaan en daar de boel onder sch**ten , dan zien ze dat je ziek bent. Ik zou contact opnemen met je uitzendbureau en de situatie uitleggen, kijken wat hun ervan vinden. Voor de rest ben ik het met Heleen eens (ben ook pds-er) negeren van de signalen van je lichaam werkt meestal averechts. Zo heb ik deze week nog weer ondervonden (en dat weet Heleen ook ) Groetjes anita
Sorry dat ik verder niet meer gereageerd heb, ben zo ontzettend druk geweest! Ben uiteindelijk gewoon gegaan... Ik schaam me er soms zo ontzettend voor!! En idd, signalen negeren, dat doe ik thuis in ieder geval niet meer... Heb 3 dagen verstopt gezeten, weet niet of het van de pds was, of door de prille zwangerschap... Nu gelukkig weer minder last! In ieder geval bedankt voor de lieve reacties, en ik ga beter naar mijn lichaam luisteren