Attechement parenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaloe26, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:$ Wow... wat overtuiging met je kan doen.. en met het kind helaas...

Over respectvol gesproken.. Je weet toch wel dat je met een speen de natuurlijk zuigbehoefte van je kinder onderdrukt hebt EN ook nog eens een chemisch ding in zijn mond geduwd hebt?

Wat een kul zeg...

Helemaal eens dat te grote flessen nergens goed voor zijn maar dan geef je meer kleine flessen (30 schepjes is een RICHTLIJN!!!)

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die 30 schepjes kreeg hij met 4 maanden al hoor..
    Alleen kreeg mijn kind geen 4 grote flessen maar 5 6 7 of zelfs 8 flesjes..
    En ja de speen is nep.. Maar die fles is ook mijn borst helaas niet..

Die speen was om die zuigbehoefte te vervullen met zuigen en niet met meer en meer kv waardoor ik dus bij die 4 mega flessen uit zou komen..
    En waarschijnlijk ook een speen om te moeten rekken...

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ben ik het wel deels mee eens inderdaad. Ik heb ook een periode gehad dat mijn dochter meer trek had. Dan maar meer kleine flesjes. Heb ook maar heel even 210/7 gegeven, dat voelde gewoon echt als proppen.

Dit staat ook redelijk haaks tegenover voeden op verzoek. Daarmee "rek" je neit met een speen toch?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik ben wel voorstander van AP, mijn oudste heeft kv gekregen, de jongsten krijgen en kregen bv, mijn jongste mag ook zelf bepalen wanneer hij stopt en hij slaapt lekker naast mijn in bed, omdat het ons goed bevalt. En ja, ik draag en rapley (straks weer) ook.

Ik "doe" niet aan AP, maar voed op op een manier dat het voor mij goed voelt en dat sluit aan bij AP.

Overigens hier ook al een aantal jaar een D&V lid haha.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik vind dat over die hoeveelheden een beetje vreemd. Bij bv weet je immers niet hoeveel je baby drink, dus drinkt hij/zij miss nog wel meer....

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Eens met Justy, mijn dochtertje dronk echt heel veel bv per keer (hebben een tijdje moeten wegen om bepaalde redenen voor en na een voeding en dat is niet heel nauwkeurig, maar direct na een voeding 200 gram zwaarder zegt wel wat).

7. adi

adi Niet meer actief

Dit soort topics lopen meestal uit door enorm veel vooroordelen en beschuldigingen vanuit een bepaalde 'evangelie' gestrooid worden.

Vooral het gedachte DE waarheid in petto te hebben door een bepaalde methode aan te hangen stuit op commentaar bij mensen die gewoon wat verder kijken dan dat.
    En daarmee bedoel ik op opmerkingen als deze:

En ik weet op welke onrespectvolle manier op D&V forum gepronkt wordt over 'de ongelovigen'. De eigen aanhang in alles wordt meestal goedgepraat door alles wat anders denkt vooral in extremen uit te drukken. Zodat je eigen mening als de enige juiste naar voren komt. Dat is een bekende propaganda dat in elk geloof wel gebruikt wordt.

8. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    200 gr is dus ong 200 cc..
    En meerendeel van de bv kindjes drinken vaker kleine beetjes..
    Er zijn inderdaad kindjes die dat doen ..
    Maar dat wegen werd niet voor niets gedaan..
    Het is niet geweldig gezond zoveel..
    Nu is borstvoeding licht verteerbaar en gaan de meeste kindjes vanzelf minder per voeding pakken.. Waarbij fleskindjes het omgekeerde gebeurd...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Weet je van iemand die zijn kind laat janken van de honger wil ik niet veel aannemen.. afgezien van het feit dat ik weet dat het onzin is wat je verkondigd (werk al lang genoeg in de zorg om beter te weten)

10. adi

adi Niet meer actief

Dit is ook een aanname. Als het kind niet wordt gewogen weet niemand hoeveel het kind gedronken heeft (dit kan dus ook veel zijn, je weet het simpelweg niet)

En bij grote stuwing/ overproductie enz wordt het kind vooral ingezet om dit weg te drinken. Mijn vriendin heeft beginnende borstontsteking gehad en op aanraden van 3 verschillende lk's werd haar dochter vaak aangelegd om de harde plekken weg te drinken.
    Af en toe kolfde zij als de baby lag te slapen en ze weer een harde plek had, en er kwam gewoon 300cc uit 1 borst. En haar borst voelde net zo leeg als nadat haar dochter gedronken had.

11. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is jammer dat mamaloe het zo voelt.. Waarschijnlijk leest ze de verkeerde topics..
    En net zoals ik hier topics bij voorbaat niet open doe ik dat daar net zo..

Want waar dit forum eerst in mijn ogen erg main stream was.. En ergens nog steeds is.. Is ook de norm hoe met babies om te gaan aan het veranderen..
    Ook dat is bij denv bekend....

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kinderen kunnen zelfs veel beter drinken dan een kolf ooit zal kunnen doen.

Regelmatig aanleggen is goed voor je productie maar zolang een kind de gelegenheid krijgt om rustig op z'n gemak te drinken, regelt het overgrote deel van de zuigelingen dat zij tussen 3 en 6 maanden op ongeveer 4-5 voedingen zit van .... jaja... 200-300 ml per keer... (wetenschappelijk feit)

Nogmaals, ben het eens dat het niet heel verstandig is om een pasgeborene grote flessen te geven maar dat wordt ook echt niet zovaak gedaan als hier gesuggereerd wordt.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sluit me goeddeels aan bij Zogelukkig. Kijk toch vooral naar je kind en wat zijn/haar behoeftes zijn. Mijn kinderen werden en S wordt erg gelukkig van heel vaak kleine beetje drinken, helemaal volgens de 'regels' van wat natuurlijk zou zijn. Er zijn echter ook kinderen die op BV gigahoeveelheden drinken, ook in mijn omgeving. Die dronken dus ruim 200cc uit de borst ;). En zo heb ik ook in mijn omgeving kinderen die echt heel ongelukkig worden van kleine flesjes. Dan moet je dat dus nie doen nie!

Interessant is ook de bewering op pagina 1 dat KV zou kunnen leiden tot obesitas. Volgens mij is dan niet een causaal verband, maar is het eerder zo dat ouders (mama's) die langdurig borstvoeding geven ook zeer bewust omgaan met voeding, hoger opgeleid zijn, en meer van dat soort zaken. Allemaal dingen die de kans op obesitas verkleinen.

Ik moet toch een beetje denken aan een film die ik laatst zag (canvas, titel vergeten) waarin een moeder aan werd geschetst die absoluut anti-buggy was omdat je dan je kind van je afduwde! De horror :D! (overigens verwijs ik hiermee niet impliciet naar wat hier werd geschreven - bedoel alleen maar dat ik persoonlijk niet zo van dogmatisch denken houd)

14. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn kind jankte niet van de honger..
    Hij kreeg een liter per dag voeding.. En zodra het kon bijvoeding om zijn honger te stillen echter had hij een extreme zuigbehoefte door reflux..
    Heeft een keer 300 cc weggetankt..
    Toen ben ik gaan lezen en lezen en lezen
    En kwam ik erachter dat het geen honger maar zuigbehoefte was..
    Want met speen en tegen mij aan was het goed.. Geen honger.
    En als hij werkelijk honger had was de speen niet genoeg en werd uitgespuugd
    Zo om de 2 a 3 uren ong..
    Dan kreeg hij een flesje..
    En daarna een speen waar hij daarna zeer tevreden mee was..

Oef over tegengestelden gesproken
    Door mensen als jij voelt mamaloe zich hier niet thuis..
    En ik op deze momenten ook niet...

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je suggereerde wat anders... je schreef dit namelijk in de context van teveel drinken en dat het allemaal zo slecht is wat anderen doen. Wat jij nu schrijft begrijp ik het heel goed maar je context is wel HEEL anders..

16. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee jij las wat anders dat is het moeilijke van het geschreven woord..
    Vermoedelijk heb ook ik dingen anders geschreven dan bedoelt.

Als het van nature bij borstvoeding gebeurd
    Of die enkele babies die op 4 flessen zonder rekken en huilen het goed doen
    Heb ik er minder tot geen moeite mee

Wat ik erg erg veel om me heen hoor..
    Het moet van de verpakking
    Het moet van het cb
    Het moet van die en die..

En maar rekken en laten huilen want de speen werkt niet...

Daarom reageer ik soms te fel.
    Medelijden met DIE kindjes...

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#117 Cygnet2, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2012
    en het woord reflux komt in het hele verhaal niet voor... dus ja, ik lees vast wat ik wil lezen..

Maar goed... kinderen van een jaar hebben geen maaginhoud van 150 ml... dat is echt onzin. De maag is leeg zo groot als de vuist van het kind maar dat is niet hetzelfde als de inhoud. En wist je trouwens dat de maag van een pasgeborene niet oprekt..de maagwand is daarvoor te stevig.. dit is een van de redenen waarom kinderen teruggeven (het past gewoon niet)

Die enkele baby... ik ken ALLEEN maar kinderen waar nooit gerekt is of hebben laten huilen.. misschien toch een iets andere omgeving uitkiezen?

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Bij mij drinkt dochterlief op verzoek en komt dan 's ochtends en 's avonds vaak en overdag a 2-3 uur op mijn werkdagen krijgt ze voor vertrek tenminste allebei de volle ochtendborsten (wekker gaat, 1 borst, mama kleedt zich aan en doet de laatste dingen zoals de melk, haar eigen eten en de bij t naar bed gaan gesteriliseerde kolfonderdelen in de tassen, dochterlief mag kiezen of ze eerst weer wil eten of eerst wordt gewassen en aangekleed), soms heeft ze ook rond 4 uur al gehad dus al 3 voedingen voor 7.30, van de gastouder en van papa elke 2.5-3 uur een flesje gekolfde melk (3 flessen per werkdag dus) Ze heeft lang flesgeweigerd, dus we waren op een goed moment allang blij dat ze na getut met lepeltjes en doseerspuitjes om maar iets binnen te krijgen zo'n 100 of 125 cc per keer dronk. Zo'n twee weken later werd ze boos als de fles leeg was, gingen we 150 aanbieden, dronk ze ook zo weg. Rond dezelfde tijd wilde ze ook bijna altijd twee borsten ipv 1, waar ik bij t kolven a 3-4 uur ruim 150 cc per sessie trok(dubbelzijdig). En afgelopen donderdag liet ze papa na haar gebruikelijke portie op luide toon weten dat t Echt Niet Genoeg was; hij maakte nog 125 cc warm en ook dat dronk ze zo weg! Vervolgens heeft ze ruim 3 uur liggen tukken :D

Ik denk dat ook bv kindjes een behoorlijke behoefte per voeding kunnen hebben- van nature.

19. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat reflux er niets mee te maken heeft ..
    Het is aan de hand van de informatie die ik onder ogen heb gekregen gewoon niet gezond..
    Ook op de verpakking van kv kom ik nu achter staan niets over flessen groter dan 180+6 dat geeft toch ook wel aan dat groter niet gewenst is..

Ook typte ik ong... Ongeveer.. Maar meer als 200 gaat er hier echt maar sporadisch in.....

En tja helaas kan ik mijn familie niet uit kiezen.....

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Precies dit. Je kan het invullen zoals je zelf wilt. Geef net een naam, doe er mee wat je wilt.
    Ik ga niet koste wat kost een bepaalde manier volgen. Ik volg mijn kind, intuïtie en boerenverstand, dat zegt mij echt veel meer.

Propaganda, dat is het juiste woord inderdaad. Blijven hakken op extremen om je eigen ideeën en mening kracht bij te zetten, maar 'vergeten' dat die extremen eerder uitzondering dan regel zijn.
    Ik krijg er jeuk van.

Deel Deze Pagina