Attentie, attentie, Tietje wil worden opgehaald uit de ballenbak

Discussie in 'Babynamen' gestart door dawnie, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Tietje of Tieteke heb ik wel vaker gehoord, zijn ouderwetse namen, misschien is het kind wel vernoemd... tsjah mooi is anders.

een oud klasgenootje heet meiske. ook zoiets

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha bij mij in de klap zat een meisje en die heette befke pijpers haar broer heette bas

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Je hebt ook nog trui en polleke en zo

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hadden ze voor haar broer niet ook zo'n mooie naam kunnen bedenken?:$ arm kind.

5. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Tja, hij was natuurlijk een briljant generaal, maar om je kind naar hem te vernoemen? Dat gaat wel érg ver ;).

Ik weet niet meer wie het zei, maar als reactie op de naam Violence las ik, 'dan kun je je kind toch net zo goed oorlog noemen?' Nou, laat ik je geruststellen, er zijn al heel wat kinderen die Bella heten, wat eigenlijk zelfs oorlogen betekent.

En Tietje.. wat dachten die ouders?! Er zijn een heleboel namen die ik niet mooi vind, maar waar ik ook niks mis mee vind. Daarnaast zijn er nog de namen die ik niet mooi vind, en waar ik echt bij denk, 'wat doen jullie je kind aan?' Tietje valt dus in de laatste categorie :p.

6. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vernoeming of niet..Tietje ed gaat naar mijn mening te ver!

Ik ken 2 broertjes: Ridder en Rokus
    Ook vrij apart naar mijn idee

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb een Yoran in mijn klas... :) Nu denk ik eerder aan hem dan aan DE Joran. Maar toch, jah ff wennen.

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    #28 Chocoholic, 14 jan 2012
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
    Wat een verschrikkelijke namen! Ik denk dat Joran niet snel wordt gekozen ivm Joran vd Sloot. Hij is toch wel zo ergn duidelijk in het nieuws geweest dat je die niet snel meer vergeet.. Dat geld voor Sander en Tristan minder. Die namen link je niet meteen.

Ik heb er ook 1: Befke !! (al genoemd hier ;))

Je stempeld je kind daarmee ineens met het label 'makkelijk te pesten'. Sorry, het enige wat je echt voor je kind kan doen, is het een goede naam geven. Daar moeten ze de rest van hun leven mee doen.

9. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bij een vriendin op haar werk is een een collega bevallen van Godelieve.
    Mijn mening: Als je persee zo'n soort naam wilt doe het dan als 2de naam!

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Krullenkop O ja dat is waar!! Maar een andere betekenis van Bella is 'mooi', hoop dat ze het dan daarom hebben gegeven ;)Kelly betekent volgens mij ook oorlog, die naam is (was) ook best populair!!!! maar bij VIolence weet iedereen wat het betektn omdat het in het woord zit, Bella of Kelly e.d. dat moet je maar net weten en/of interesseren natuurlijk!

En JOran is idd denk ik omdat het verder niet zo'n bekende naam is, dat iedereen die link niet meteen legt. Sander is een heel vaak voorkomende naam, dus dat is dan toch weer ff anders!

11. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn vriend heeft bij een tweeling op school gezeten die heette douwe en egberts :$
    als ouders zijnde zit er dan toch iets los?

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    De meest rare namen die ik ooit heb gezien: Qwerty (kijk even naar je toetsenbord) en M@ (Mat) maar dan heel achterlijk geschreven.
    De meest opvallende naam van dit jaar Tristan, ongeveer een maand na het drama hier in het dorp en die mensen woonde zelfs vlak naast de Ridderhof! :$

13. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Een paar jaar geleden reed ik door een dorp waar een geboortebord in de tuin stond met de naam Furry :(.

Oh en bij mij in de opvang heeft een manneke gezeten en die heette Chasin, als in het broekenmerk, zijn zusje is inmiddels geboren en haar hebben ze Estee genoemd als in estee lauder ;).

Oh en in 1 gezin Merel, Duifje en Zwaan en een ander gezin Lente, Bloem en Meisje.

En de laatste die ik kan bedenken is Ikke.

14. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Tietje en befke zijn wel heel erg zeg!

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Lia Estee vind ik juist een mooie naam :D Ik ken ook een Estée! De rest wel erg XP

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Merel, Duifje en Zwaan, zeker natuurfreaks.
    Sneu vind ik dat, al vind ik Merel wel een leuke naam. Maar Duifje, kom toch!

Estee vind ik een hele leuke naam zelfs, zeker niet gek. Chasin, niet mijn smaak, maar niet bizar ofzo, denkd at heel veel mensen die link niet leggen (ik had het niet gedaan denk ik)

17. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    #37 pindarella86, 14 jan 2012
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
    ik ken een janke.. .. ook zo raar.. kan wel janke...:(
    wiebrigje, Bartje (voor een meisje:()
    Engeltje, roepnaam Engelien (uitgesproken als Engel ien)

weet niet of deze al genoemd zijn?

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat vinden jullie van

foutje!!!!

Dat had toch verboden moeten worden!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lente (maar dan liever lenthe) en merel vind ik wel leuk... daarna was hun inspiratie op denk ik ;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ken trouwens een joran... dus ik vind dat weer niet zo raar.

Deel Deze Pagina