Attentie, attentie, Tietje wil worden opgehaald uit de ballenbak

Discussie in 'Babynamen' gestart door dawnie, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat ik persoonlijk erg vind zijn de namen van de dochter van Raphaella: Beautifull Hope. Roepnaam is Beautifull (ze heeft ook nog de spelling aangepast. Kan toch niet *schudt nee*

2. Dana

Dana Niet meer actief

wat dacht je van Murk......
    zo heet een ex-collega van mijn man. vind ik ook echt geen naam!

3. Dana

Dana Niet meer actief

tietje is trouwens gewoon triest.....echt zielig voor het meisje.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Heerlijk leesvoer voor de zondagmiddag, die SVB-lijst. Al vraag ik me af of ie wel helemaal klopt... de naam fdhgdfh KAN toch gewoon niet waar zijn!?

Verder ben ik niet zo heel erg gecharmeerd van Lubbertje en Fopbertus (al zijn ze vast vernoemd) en Aloha, Blaas en M. Namen die té ingewikkeld zijn geschreven zoals Jahxïarv’no of iets in die trant vind ik ook niet zo geweldig geslaagd... ;)

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heb ooit een jongen gekent en zijn ouders hadden hem Binne genoemd alleen daarmee werd hij al flink beplaagd Binne kom je Binnen ect maar wat erger was zijn achternaam is Buitenwater...
    Binne Buitenwater ff serieus wat dachten zijn ouders??:$

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik ken een gezin waarbiuj de oudste zoon Hans heet en de jongste dochter Grietje. Er zitten nog 3 kinderen tussen maar toch vond ik het vrij opmerkelijk

7. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Jezus wat een namen weer haha. Nou ieder zn ding hoor, maar beautifull hope?.?????? Hahaha

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh ja hier in t dorp ook. Die hadden hun eerste zoontje bassie genoemd. En iedereen zei: de tweede heet adriaan?? NOU en idd:p
    Hhhaha ze worden nu bas en aad genoemd, pff

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik werk in de thuiszorg en een cliënt van mij heeft voorletters W.C. , achternaam in 't Veld : WC in 't Veld XP Vond hem best grappig, beetje offtopic sorry XP

10. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Maar het gaat niet om wat jij ervan vindt, maar hoe je kind het zal vinden. Die moet het de hele dag aanhoren.;)

Toen ik zwanger was van mijn zoontje (en ben nu weer 34 weken zwanger, geldt hetzelfde voor) heb ik vooral gekeken naar waar ik als kind gelukkig mee zou zijn. Een kind wil niet gepest worden met een naam. Ik ben zelf gepest met mijn naam, en heb hem dus veranderd. Mensen denken gewoon niet na over wat het met een kind kan doen! Kijk naar waar het op kan rijmen, dat scheelt al een hele hoop! En ook is het voor een kind niet leuk om je naam je hele leven lang te moeten spellen. (Ik kende een meisje dat heette Caro. Iedereen sprak het uit als Kaaro. Maar het moest als Karoo uitgesproken worden, dus een andere klemtoon. Het is jaren geleden, maar ik kan me nog steeds herinneren hoe ze de hele dag andere mensen moest verbeteren door te zeggen: "Het is niet Kaaro, maar Karoooo!")
    Een naam heeft invloed op je hele leven! Iemand met een normale naam als bijv. Marieke heeft een grotere kans om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek dan iemand met de naam Dzjeejden. (Ja, ik ken mensen die een kind zo genoemd hebben.)
    En Joran, ja daar hebben mensen nu geen leuke associatie bij, maar als hij straks een jaar of 5 heeft vastgezeten, wordt hij gewoon vergeten.

Ik ken iemand die Huisje heet.. Ze vindt het zo erg, dat ze zich nu gewoon mevrouw ... laat noemen. En een neefje van mij heet Rover. Vind ik ook afschuwelijk! Kun je je kind ook net zo goed "dief" noemen. Las laatst nog een artikel over iemand die haar kind zo had genoemd, dat jochie kreeg op zijn 4e nachtmerries over Rovers en wilde heel graag een andere naam.

11. tulip

tulip Niet meer actief

och idd. Hier een gezin wat ik van vroeger ken, heten smit vanachteren. Niks mis mee, maar hebben hun zoon bart genoemd. Ik snap dat ook niet hoor. Denken die dan echt niet langer na ofzo.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

verselijk:x
    wie noemt zn kinderen nou Zusje en Broertje en oja dan ook nog een Beertje......:(:(:(

13. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    mijn collega haar neefje heet Splinter :(....

ik heb met een jongen gezoend die heette JIG...:S.. haha.. Jan, Ike, Geert... vind ik ook heeeel erg..

en die naam van Rafaella.. beautifull hope.. VERSCHRIKKELIJK!! straks word het kind oerlelijk... en dan.. heet je beautifull..:S..

sorry ik vind niet veel verschrikkelijk, maar dat wel!!

14. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    zo noem je voor de grap je katten!! maar niet je kinderen!!

15. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb een tante die Tietje heet haha..Verder ken ik niemand volgens mij met een gekke naam;)

Maar vreselijke namen komen hier voorbij! pff

16. Storm

Storm Niet meer actief

Broertje/zusje zo werden in vroeger tijden de gehandicapte kinderen (met name met down) in streng gelovige gebieden ook veel genoemd. Kindjes die in achterkamertjes gehouden werden omdat ze werkelijk als straf van God gezien werden. Die kregen geen naam, maar werden zo genoemd. Dat verhaal vertelden collegae die al wat jaren meegingen.

Maar ben ook al vreemde namen tegen gekomen.
    Ik ken een Oege, Dedde, Adde (mijn schoonvader), Tammo... Tja, het zijn geen namen waar ik voor zou kiezen. Ik ken ook een Tietje die inderdaad ook onder een andere naam door het leven gaat inmiddels.

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wikje en Tryntsje... Niet de ergsten die er bestaan, maar stond er ook wel even van te kijken.. Friesland he..

18. Onje

Onje Niet meer actief

Chicky-Sola !! Verschrikkelijk!

19. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Bij mij in de straat is pas een meisje met de naam Devillyn geboren. Duivelin??? Lekkere start voor je kind. Echt niet over nagedacht!

20. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    2 broers genaamd wester en storm .
    tweeling perr en sill :(
    meisje wiep

Deel Deze Pagina