Wij waren eens eens een dagje uit en toen zaten we eens op een bankje bij mensen en die zoontjes heten Elvis en Iggy. Ik ken de namen natuurlijk wel maar vond het zoo apart om je kinderen ook daadwerkelijk zo te noemen! Vond het wel bij dat gezin passen.
Oja en nu schiet me toch eens iets te binnen:we waren in een pretpark op koninginnendag en als je als prins of prinses verkleed was kon je leuke prijzen winnen.Nou wij zitten daar te kijken en een meisje had uiteindelijk gewonnen ze zag er ook beeldschoon uit! Dus die man met de microfoon vraagt aan dat meisje van:hoe heet je? Zegt dat meisje Parelmoer. Echt serieus.Die man geloofde het niet of zo en ging grapjes maken.Nou dat meisje begint me toch ineens te huilen!Zo zielig! Kwam die moeder en dat meisje heet toch echt zo Parelmoer! Hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot maar dit voorval was zo ongelooflijk triest voor dat kind! Hoe verzin je het ook!
Hier in het dorp is laatst een Benthe geboren. Op zich een hartstikke leuke naam, maar niet als je Kleinman heeft van je achternaam Ohh en die Befke Pijpers ken ik trouwens ook, woon vlakbij waar zij woont, dus het is ook echt waar! Dan ben je als ouders toch niet goed bij je hoofd. Verder kan ik me af en toe behoorlijk verbazen over de namen die sommige bekende/beroemde mensen aan hun kinderen geven. Ik bedoel 'Pilot Inspektor' Waar zit je dan met je gedachten..
En dan een zoon later krijgen en die Daemon noemen Op de school van mijn zoon zit een meisje dat Wonder heet... Vind zulke namen zo raar net als Vlinder (vooral omdat ik gelijk de associatie met vlinderkindjes/miskramen heb dan),Beer Appel... Mijn kraamhulp vertelde dat ze ooit bij een gezin was waarvan het kindje Pim Pom hete...
Een paar meisjesnamen uit de SVB-lijst: Roma Rome Romeissa Ruben Ruthchella Rvka SSyahrronah Salsabeel Sappho Sarang Satijn Seffenah Sein Sferre Shahanna Shaniice Sha-Qiomy Shemiley Shelsy Shuviënity Shyangel Si Sjanna Sjantal Skout Somer Sommali Sooph Soul Star Storay Stynke Sublime Success Sudenas Sudennaz Sunraisy Suphiye Syljeeneley Txainy Tajra Taotao Texas Ting Tippie TitdoLordia Tjeraydjeleigh Tnok Tobin Toulouse Treasure Valentijn Vanille Vara Vegas Venice Venus Vliere Water Wendmanagde Wichertje Wolke Xsaar
Bij die naam denk ik meteen aan het goede doel. Tesselschade-Arbeid Adelt - Tesselschade Arbeid Adelt
Hier in mijn woonplaats een: - Tof - Vlinder - Storm - Parel - Zomer Zouden mijn keuzes niet zijn.......
Je hoeft natuurlijk niet allemaal Jantje, Pietje of Keesje te heten natuurlijk. Maar sommige ouders maken het wel heel bont. Met sommige namen weet je toch van te voren dat je kind: - gepest gaat worden - moeilijk een baan gaat vinden - etc.
Namen die ik echt niet vind kunnen uit de lijst: (sorry voor eventuele dubbele en sorry wanneer ik iemand kwets! Aan Aanush Beer Beren Enne Fanta Ho Klem Maan Lam Foutje Stoer Stoere Berk Blaas Dam Date Houd Kou Maas Mak Mac Man Spyker Broer Broadcast Dingeman Knut Link Echt hoe verzinnen sommige mensen hun kindernamen??
Foutje??!! En Fdghfdf ofzoiets staat er ook tussen, zonder hoofdletters en helemaal onderaan!! Klopt dat wel??? Is dat niet gewoon 'foutje, verkeerd ingevoerd?" van degenen die die lijst maken??? Want kan me echt niet voorstellen dat dat goedgekeurd wordt?!!!