Attentie, attentie, Tietje wil worden opgehaald uit de ballenbak

Discussie in 'Babynamen' gestart door dawnie, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Niet meer actief

Toevallig vandaag een heel artikel in de nrc next over idiote namen: voorbeeldje: Roar, paarth, date, zee, pluim, ridder, merci.....een mevrouw wordt geinterviewd haar kinderen heten: Silver, Uniek en Vip....best een beetje zielig voor mn die laatste 2 kindjes

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja idd!! Silver gaat nog, vind ik nog best leuk stiekemXP Uniek , best grappig het scheelt maar1 letter met Aniek, wel een normale naam, had ze beter dat kunnen doen! En Jip ipv Vip ofzo XP

3. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk op een kdv...

En daar hadden we een zus Inde..(best een leuke naam)
    En een broertje Storm (vind ik ook stoer)..

Maar samen..

Inde Storm???!!!!

4. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Ik ken iemand die Vogina heet, pff ook zo raar, je maakt er snel vagina van.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik vind Duifje wel lief... het is een naam die bij ons in de familie voorkomt (Duifje Duijvis... ook nog). En toch... it grows on me, ik ga hem steeds leuker vinden.

Lenthe vind ik ook mooi. Gelukkig heb ik dan maar een vriend die beide niet mooi vind en voor minder uitbundige namen gaat :D:D Anders had Fay zeker Lenthe geheten (als ze niet in november was geboren)

Hermione en Immogen vind ik ook superschattig... het zijn ouderwetse engelse namen, volgens mij. Ik vind het wel cute... maar zou inderdaad een dochter nooit zo noemen, teveel pestfactor.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Veel van de namen die hier genoemd worden vind ik inderdaad wel erg ver gaan en ik weet niet of je er als kind echt gelukkig van gaat worden maar voor mij geldt dit ook voor namen als Djim, Shevanya, Chanel, Djayden, Devlin etc.

7. tulip

tulip Niet meer actief

het valt wel onder de namen die ik te nooit en te nimmer aan mn kind zou geven, maar tietje is wel heel erg hoor;)

8. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

In de lijst staan idd een hoop namen die met Dj beginnen..

jammer..

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sommige namen komen ook uit het buitenland he? Zoals Poolse mensen die hier kindjes krijgen en zo zijn er nog veel meer andere landen. Bij ons achter is een meisje Rvka geboren. Dat is een Pools gezin. Dat maakt het alweer duidelijker ;)
    en namen als Okke en Epke en Torre vind ik juist leuk! Is allemaal Fries en Scandinavisch van oorsprong.
    ik heb juist meer een hekel aan namen als Djayden, Djayson enzo (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot). en beautifull hope... pfff
    of ti'amo of youami (hou van jou en jou en mij, maar dan verkeerd gespeld en vertaald).
    Ik hou wel van aparte en bijzondere namen, zo lang het maar geen 'pest-potentie' heeft.

Deel Deze Pagina