ik dacht juist gisteren gelezen te hebben dat ze het aanbod opgeschroeft hebben eindelijk.. ah gevonden: 'Aanbod melkpoeder nu onder controle' | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord... Wat bizar! Wij hebben 1 pak 'voor achter de hand', nu toevallig iedere avond 1 flesje kunstvoeding... maar ik heb in alle supermarkten altijd alles keurig aangevuld zien staan. Ga ook eens opletten bij de drogisterijen en gelijk een nieuw pak voeding halen.
Ook voor mij de eerste keer dat ik dit hoor en heb ook nooit iets gemerkt. Ik heb dan 9 maanden BV gegeven, soms KV, nu kopen wij 1 pak per maand. In de ochtend krijgt ze regelmatig een flesje nog.
Dat tekort dat er al tijden is is niet vanwege brand maar vanwege illegale parallel import van NL naar China. Chinese handelaren kopen veel pakken in de winkels hier en verkopen het tegen woekerprijzen in China. Vandaar dat veel winkels nu een max aantal pakken hebben dat je per keer mag meenemen. Chinezen willen NL melk vanwege de slechte kwaliteit van Chinese melk, na BV dat schandaal van vorig jaar. Ik kan me niet voorstellen dat een brand in een fabriek in China invloed heeft op de voorraden hier. De melk voor onze KV komt namelijk avan Nederlandse coöperaties en niet van Chinese. Het enige probleem dat ik kan bedenken is dat er een vitamine fabriek in China in de hens is gegaan want dat is (Naast BASF in Zwitserland) de enige plek waar nog een aantal vitamines worden geproduceerd. Maar dan zou je het niet alleen aan de beschikbaarheid van KV moeten merken maar aan alles waar vitamines aan toegevoegd worden.
Ja en daarom ben ik nu dus over gestapt naar de blikken van Nestle. Scheelt ook nog eens een paar euries
Ik zie/zag hier bij de ah en de ah in het centrum idd erg vaak dat chinezen heeeeeel erg veel voeding in 1 keer kochten. Ik altijd tegen mn vent zeggen... Pfff wat een lomperds die baby krijgt dat nooit zo gauw op en daarna kunnen ze alles weggooien.. ( stupid me) maardan gingen ze van de ah naar de etos enz overal gingen ze langs
Hier voor t eerst vorige week gemerkt. Wilde 1 nutrilon ha kopen omdat we nog 1 aangebroken bus hadden en jumbo had niets meer. Dag later ging mijn moeder voor me kijken , bij da lag nog 1 bus, jumbo ergens anders niets, coop niets en uiteindelijk bij de etos nog 1 extra gevonden. Apart maar bij da en etos zijn ze duurder als bij de jumbo. Dacht dat die prijzen gelijk waren!
Wat is er nou kinderachtig aan haar opmerking? Er zit namelijk wel een kern van waarheid in hoor. Hier waren de schappen ook een tijdje leeg en dat kwam in dit geval niet door Chinese handelaren, maar door hysterische moeders die flink wat pakken meenamen omdat ze het verhaal hadden gehoord Dus zo gek is die opmerking nou ook weer niet... Als iedereen gewoon 1 pak op voorraad heeft dan zijn er ook geen lege schappen (hier in de buurt dan hè)
'Aanbod melkpoeder nu onder controle' | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Chinezen bouwen babymelkpoederfabriek in Assen | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hier ook regelmatig met Friso Comfort.. welke winkel je komt, Friso is bijna altijd uitverkocht en Nutrilon ook wel.. Nog niet zo erg dat ik naar een andere stad moet, heb nl altijd wel 1 pak voorraad in de kast.
Mijn tip: relacteren, cursusmateriaal over relacteren naar China sturen. Dit is een probleem dat door de industrie gecreeerd is. Door hun reclame in China denken ouders daar dat kunstvoeding beter is dan gewoon moedermelk. Als alle moeders daar weer gewoon zelf hun kind zouden gaan voeden zouden de moeders in Nederland dit probleem niet meer hebben.
Wat raar van die prijzen.. Want volgens mij mag dat helemaal niet verschillen bij de winkels onderling! Of er is een prijsverandering doorgevoerd en ze waren daar nog mee bezig? Maar volgens mij moeten de prijzen van 'merk'voedingen zoals Friso, nutrilon enzo gewoon in elke winkel hetzelfde zijn? Ik koop namelijk heel regelmatig bij verschillende winkels; Kruidvat,AH,Plus en heb nog nooit een andere prijs betaald voor de Friso.. Friso is overigens nagenoeg gelijk aan de huismerk voedingen, dat is wel fijn Geloof 1 euro nog wat duurder.. nouja, dat laat zich doen hihi.. Dan heb ik liever Friso, daar is dan net wat makkelijker aan te komen als dat je persé naar kruidvat moet bv. Verder on-topic: Hier ook al een hele tijd gaande.. In heel veel winkels staat ook overal; max. 2 of 3 per klant ofzo.. En het is vooral met nummer 1 en 2.. Dus als we ergens zijn waar ze genoeg hebben staan nemen we er altijd gelijk 2 of 3 mee.. Ik probeer altijd 1,5 tot 2 pakken op voorraad te hebben staan.. Al is er altijd wel 1 winkel te vinden die wel nog iets heeft, maar niet erg prettig als je dan stad en land moet af rijden ervoor.. Je kunt ook via wehkamp ofzo bestellen, krijg je het thuisbezorgd. Hier ook al vaker mis gegrepen doordat gewoon alle vakken leeg waren bij zowel kruidvat, AH of andere winkels.. echt behoorlijk irritant..
Nee hoor het staat winkels vrij om de prijs die ze voor hun producten vragen zelf vast te stellen. Vast prijzen voorschrijven is wettelijk verboden.
Thanks voor de tip online bestellen. Luca krijgt in de avond 1 fles kv dus heel irritant dat bij ons 4 winkels geen eten hebben. Man is het gisteren gaan halen in een andere stad en daar was indd max 2 per klant.
ja hier ook stad en land af geweest en toen friso gebeld en die gaven deze tip je mag 4 pakken per maand per adres dus heb op gegeven moment ook op bij me ouders, en beide werk laten bezorgen om voorraad te hebben en er ging ong 1,5 /2 pakken per week er door heen