Ik heb niet alles doorgelezen dus sorry als de vraag dubbel is: geldt dit alleen voor Friso ? Of zijn er meer merken de pineut?
Tja, fabrikanten zijn geen sociale instellingen...die kijken natuurlijk wel waar ze het meeste geld verdienen, dat zou jij ook van ze verwachten als je aandelen had!
Het moederbedrijf van Nutricia, Danone, heeft juist de afgelopen jaren hun zuivelfabrieken in China gesloten omdat het niet voldoende opbracht. Daarnaast, kunstvoeding is enorm prestigieus in China. Door je kind te flessen laat je zien dat je dat betalen kunt. Door buitenlandse import aan je kind te geven laat je zien hoe veel geld je aan je kind kunt spenderen.ik hoorde van oud-collega die in China werkt dat ouders ook heel demostratief met buitenlandse verpakkingen lopen rond te zeulen, zodat iedereen maar kan zien hoeveel ze voor hun kind overhebben. Een fabriek ter plekke gaat niet werken : ze willen import.
Ja was me wel opgevallen vreselijk irritant ..was dagen aan t bellen om 1 bus pepti te veroveren. Nu krijg ik gelukkig elke qee twee bussen thuis gestuurd
Tjee wat bizar. Een cultuur waar ik niet veel van kan begrijpen helaas. Voor degenen met problemen. Online bestellen is ook mogelijk, zelfs bij bol.com
inderdaad! maar in de week moest ik 10à12 weken wachten op nutrilon1 standaard ... Vandaag 3 tot 5 werkdagen heb ik dus snel even besteld, er zit alleen een limiet van 5 dozen op ... om dezelfde redenen als hierboven beschreven
In verband met het slagen van de borstvoeding heb ik nog een pak Nutrilon standaard 1 staan en een pak Friso Hypoallergeen 1. Beide ongeopend. Hier in het dorp zie ik ook veel lege schappen en ik vind dat eigenlijk best wel 'beangstigend' op een bepaalde manier. Je vertrouwt er als consument toch op dat je hier kunt kopen wat je nodig hebt. Het is on-Nederlands zeg maar.
Ik woon in een stadje die wel 7 supermarkten heeft, maar ik heb al een paar gehad dat het overal op is en ik echt iets nodig had. Ik ben gister met mijn schoonmoeder alle winkels hier af geweest en heb 6 pakken kunnen scoren. Ik heb voorlopig nu genoeg, maar ik word er niet goed van. Ik gebruik trouwens Friso 2 standaard.
Heeft er iemand nog een idee waar eht in omgevig utrecht tekoop is? in heelutrecht niet meer te verkrijgen Nutrilon 1 standaard..
Bij de wehkamp kun je het bestellen. Volgens mij ook gratis thuis bezorgd: Nutrilon Standaard 1? Bestel nu bij wehkamp.nl
Koop Kruidvat 1. Vrijwel hetzelfde qua samenstelling, zelden uitverkocht, stukken goedkoper en even goed.
Hier ook erg last van gehad vooral toen we overgingen op OMNEO voeding, soms wel eens 3 a 4 winkels af maar dat is inmiddels al bijna 2 jaar geleden....(pff wat gaat de tijd snel) maar ik wist niet dat dat probleem er nog steeds is joh...
Een drama...was het zelfs toen ik pepti via de apotheek kreeg, was mijn probleem.. hallo ik kan er niks aan doen dat china alles meeneemt. Ben heel snel overgestapt naar een andere apotheek. Hier mag je maar max 2 pakken mee... Maar ik krijg nu neocate voor zoontje, dus krijg altijd doos vol.
Volgens mij was de pepti niet leverbaar ivm ingrediënten die niet leverbaar waren. Dus heeft niets met China te maken. Inmiddels wordt het stapsgewijs weer geleverd aan apotheken ed., dus kan me voorstellen dat de apotheek er nu even rem op zet zodat iedereen gebruik kan maken van pepti. In ieder geval tot de voorraad weer up-to-date is.
Chinezen vertrouwen hun eigen voedselindustrie voor geen cent. Gecombineerd met prestige levert dat soms zelfs plunderingen op in Hong Kong bijvoorbeeld. Een Chinees beschouwt zich ook als superieur aan westerlingen en vooral de handelaren malen er echt niet om dat er hier moeders zijn die geen melkpoeder meer kunnen kopen. Ik kreeg van iemand een link van weibo met foto's van handelaren die in hun huiskamer de pakken melk hadden opgestapeld. “All Chinese Back to China”: Dutch Rage Over Infant Formula Shortage | Dictionary of Politically Incorrect Hong Kong Cantonese