mijn zoontje heeft de eerste 3 weken van zijn leven gecombineerde borstvoeding en flesvoeding gehad want hem aanleggen was een drama. hij wilde zn mond niet ver genoeg open doen en uiteindelijk had ik openliggende en bloedende tepels en een zielig hoopje baby dat amper melk binnen kreeg. nu had een borstvoedingsdeskundige hier ontdekt dat mijn zoontje een te kort tongriempje heeft. ik heb nog geprobeerd om met tepelhoedjes te voeden, wat in eerste instantie lukte voor 1 of 2 dagen, maar daarna werd het zo pijnlijk en mijn mannetje kreeg niks binnen, dus ben toen totaal gestopt met borstvoeding. wel nog aangegeven bij de healthvisitor (weet ff niet hoe dat in nl. heet, maar denk ik te vergelijken met mensen die op het cb werken) dat we het vermoeden hadden dat mijn zoontje een kort tongriempje heeft en haar enige antwoord was; 'het kan geen kwaad, als hij er later last van zou hebben met bijv. spraak dan kunnen we het laten knippen.' ik wilde zo graag bv geven maar het lukte dus gewoon niet. nu lees ik een artikel in een babymagazine, dat 10% van de babies geboren word met dit probleem en dat ze dit direct na de geboorte door kunnen knippen, zonder enige verdoving, de baby's merken het vaak niet eens en borstvoeding zou daarna direct zonder pijn moeten kunnen. alles wat er gezegd werd over niet kunnen voeden en de pijn e.d. klonk gewoon als mijn verhaal! ook stond er nog een stukje bij van een moeder die dit had meegemaakt en zo blij dat het haar aangeboden werd. nu ben ik dus zo kwaad, dit is mij namelijk niet verteld en hierdoor heb ik geen borstvoeding kunnen geven! ook willen we in de toekomst het tongriempje wel laten doorknippen na met mijn tante gesproken te hebben. mijn nichtje van 10 had t ook en is onder verdoving 'geknipt'. dit vind ik dus achteraf erg vervelend aangezien het ook zonder verdoving had gekund omdat het bij babies veel makkelijker is qua ingreep. baal zo!!! had ik dit artikel 11 maanden geleden gelezen, dan had ik er ook zeker voor gezorgd dat mijn mannetje zn tongriempje direct geknipt was. is mijn boosheid nou terecht? of stel ik me aan? ik vind het gewoon zoo irritant dat ik direc na mijn zwangerschap niet goed ben ingelicht!
ja en nee. ja ze hadden je beter moeten informeren, maar misschien heben ze het in het ziekenhuis niet eens gezien. en nee, je kind is met de fles ook goed groot geworden, tuurlijk is borstvoeding het beste en mooiste wat er is. Maar de flesvoeding van tegenwoordig is zo goed. ik heb door omstandigheden ook geen borstvoeding kunnen geven ik moest een keus maken. en nu 15mnd later heb ik een heel gezond kindje, wat super deed op flesvoeding.
we kwamen er pas een week of 2 na zn geboorte achter dat ie een kort tongriempje had, maar DAARNA van een bevoegd persoon niet die keuze gekregen om er wat aan te doen..
hier ook mislukte bv en kind met kort tongriempje.. wij hebben het met 10 maanden ook zonder verdoving laten doorknippen bij de huisarts hoor dus dat zou je alsnog kunnen overwegen... heel jammer dat het niet meteen is gedaan en je bv daardoor mislukt is..maar ja ook wij hebben het zelf ontdekt.. kan me voorstellen dat ze niet elk kind er op checken. Beetje zelfde verhaal als hier maar mijn zoontje is goed opgegroeid op flesvoeding.
ik vind het ook niet erg dat ie flesvoeding heeft gehad, hij is hardstikke gezond, maar baal er gewoon van dat ik dus wel borstvoeding had kunnen geven en door onjuiste info dit dus niet is gedaan. plus dat bij een ingreep op latere leeftijd wel een verdoving word gedaan en ik dit niet fijn vind voor mijn zoontje..