Lange, onregelmatige cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Arka, Jul 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arka

Arka Fanatiek lid

Feb 2, 2007
    3,132
    0
    0
    Hallo,

Ik heb enkele vraagjes, hopelijk kunt u me helpen.

Ik hou mijn temperatuur bij. Volgens die temperatuur zou mijn eisprong 1 juli geweest zijn.

Ik heb sinds vrijdag (10 juli) wat bruinverlies, maar echte maandstonden komen voorlopig niet door...

Ondertussen zit ik op dag 36 (?) van mijn cyclus (10 juni ongesteld geworden).

Wanneer duurt een cyclus nu té lang? Waarmee ik bedoel: wanneer duur de cyclus zo lang dat je niet meer vruchtbaar bent.
    En wanneer moet je daarmee naar de dokter?
    Ik zit nog maar in ronde 3.
    En nog een vraagje: welke dag zal ik nu moeten nemen als eerste dag van mijn nieuwe cyclus?

Had ook zo'n lange cyclussen toen ik zwanger wilde worden van ons dochtertje.

Ik maak me een beetje zorgen omdat mijn lichaam me in deze ronde echt wel een beetje voor de gek houdt.

Sorry voor de ingewikkelde uitleg.

En hartelijk dank voor het antwoord.

Groetjes,

Arka

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi arka,

Je verteld dat je in de 3e ronde zit, ben je ook sinds dien gestopt met de pil? Dan kan het van het ontpillen zijn dat je cyclus nog een beetje in de war is. Dit kan soms wel een jaar duren voordat het, voor jou, normaal is. Als je na een half jaar proberen niet zwanger bent kan je altijd voor advies naar je huisarts.
    Heb je al wel een test gedaan? Je zegt dat je 1 juli waarsdchijnlijk je eispong hebt gehad, ongeveer 15 dagen volgt dan je menstruatie dus misschien zet het snel door.

Imke

3. Arka

Arka Fanatiek lid

Feb 2, 2007
    3,132
    0
    0
    Dag Immie,

Bedankt voor je reactie.

Sinds de geboorte van mijn dochter heb ik zo'n 9 maanden de pil genomen.
    In december ben ik er terug mee gestopt en sinds april gaan we voor een tweede kindje.

Donderdagmorgen heb ik licht positief getest (heel licht streepje na 5 minuten).
    Deze morgen is temperatuur gezakt, negatieve test en enkele uurtjes later was mijn menstruatie er.

Ik veronderstel dat ik nu moet uitgaan van een cyclus van 37 dagen? Of is dit een apart geval?

Nogmaals dank voor uw reactie.

Groetjes,

Arka

Share This Page