Vraagje over mijn symptomen.

Discussion in 'Zwanger worden' started by nancy25, May 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    #1 nancy25, May 16, 2014
    Last edited by a moderator: May 16, 2014
    Hoi allemaal

Ik ben al 7 maanden gestopt met de pil
    Nu bennik deze maand begonnen met Ovulatietesten
    Nu heb ik woensdag 14mei mijn eisprong gehad
    Heb daarvoor en op die dag flink gewerkt
    Nu vrijdag 16mei verlies is waterig plakkerig slijm en veel
    Steken onder in me buik.
    Voor mijn gevoel lijk ik wel ongesteld omdat het net lijkt als of
    Ik vloei maar dat hoor Ik pas zaterdag 14mei te worden.

Kan iemand mij uitlegen wat het kan zijn ?

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Had je de 14e de positieve test? En was teststreep echt donkerder dan controle? Ei springt 24-48 uur na positieve test en de top van je slijm ligt daar als het goed is dichtbij, zou dan denken dat je vandaag ei hebt.

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Klinkt inderdaad best eisprong-achtig.
    Nou heb ik trouwens bij in ieder geval mijn 2e zwangerschap ook in de eerste dagen ná de eisprong, zo de periode tussen bevruchting en innesteling zeg maar, opvallend veel waterige afscheiding gehad. Weet nog dat ik dat invulde in FF en dat het systeem mij zei dat dat helemaal niet kon, vruchtbare afscheiding na eisprong. Was toen uiteindelijk een heel vroeg zwangerschapsteken.
    Maar meestal is steken+ waterige afscheiding bij mij ook gewoon een teken dat de eisprong die dag valt.

4. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Mijn ovulatiest was echt donkergekleurd woensdag en donderdag al weer lichter.

Vandaar dat ik het vreemd vind

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Maar als ie woensdag donker was springt ie waarschijnlijk dus niet woensdag maar 1 of 2 dagen later :)
    Je meet namelijk je LH piek, niet de eisprong zelf. Eisprong komt na de LH piek.

6. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Oke dan hoop ik dat er raak geschoten is ! :p

7. Ikke101

Ikke101 Actief lid

Feb 3, 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hey meis,

Ik krijg altijd een halve tot 1 a 2 dagen na de positieve ovulatietest steken in mijn onderbuik en slijmerige afscheiding (echt veel). Meestal zijn de steken enkel links of rechts, maar soms in mijn hele buik. Soms ook zo erg dat ik even een warm bad moet nemen om de pijn te verlichten. Ik ben hier overigens heel blij mee, want ik weet dan exact wanneer ik mijn eisprong heb. Als de pijn slechts enkele uren aanhoudt, weet ik vrijwel zeker dat het ovulatiepijn is. Dat is een geschenk en super handig, want niet alle vrouwen voelen hun eisprong. Ik voel het overigens niet altijd, maar vaak wel. Ik denk dat van de keren dat ik het niet voel, ik mijn eisprong 's nachts gehad heb terwijl ik sliep. Geen zorgen dus, juist een goed teken al vraag je het mij!

8. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het lastig omdat ik die woensdag wel echt heel veel pijn had in me onderbuik kon niet lopen van de pijn.

We wachten wel af tot we ongesteld moeten worden duurt alleen nog zo lang

9. Ikke101

Ikke101 Actief lid

Feb 3, 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Is de pijn nu weer weg dan inmiddels?

10. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ja het is veel minder zo wel als weg

11. Ikke101

Ikke101 Actief lid

Feb 3, 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Dan denk ik toch echt dat je ovulatiepijn had! Dus ik zou zeggen: ben er vooral blij mee, want het is reuze handig als je dat voelt!

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Het is inderdaad wel handig omdat je dan altijd precies weet wanneer je ovulatie was. Maar voor het zwanger worden heb je er niet zoveel aan vind ik, want het duurt meestal maar een paar uur en zodra het ophoudt is je ei al gesprongen. Tel daarbij op dat sperma er een uur of 6 over doet om op locatie te komen en dat je ei na ovulatie nog een uur of 12 van genoeg kwaliteit is om bevrucht te kunnen worden... Dan moet je wel heeeel rap zijn wanneer die pijn optreedt om er nog gebruik van te maken. En meestal ben je dan net op werk ofzo... :).

Share This Page