Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by Velobabe, Aug 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik wil mijn verhaal met jullie delen.

Na de mavo heb ik de havo gedaan.
    Daarna ben ik naar de pabo gegaan omdat ik graag kleuterjuf wilde worden. Na een half jaar moest ik stoppen met de opleiding omdat ik moeite had met rekenen-eigen vaardigheid. Dit onderdeel moest ik in het 1e jaar halen, maar het was duidelijk dat dit niet zou lukken (en dan moest ik de studiefinanciering terugbetalen en dat geld had ik niet en wilde ik ook niet lenen).

Daarna ben ik gaan werken. Ik zou het volgend schooljaar wel weer een opleiding gaan doen, maar dat is er niet van gekomen. Ik heb toen een hele tijd gewerkt als administratief medewerkster en heb zelfs de opleiding basiskennis boekhouden gedaan ( :rolleyes: daar ben ik natuurlijk voor gezakt). Na een paar jaar als administratief medewerkster te hebben gewerkt ging het niet meer. Ik was doodmoe en na het werk had ik nergens geen fut meer voor. Ik kwam in de ziektewet en een jaar later na een hoop onderzoeken bleek ik astma te hebben. Dit had niemand verwacht, maar het was/is toch zo.

Daarna ben ik weer gaan werken als administratief medewerkster, maar na een tijdje was ik dan weer doodmoe (door de astma). Vaak verkouden, griep, slecht/niet slapen door de benauwdheid. Vanaf januari was ik weer op zoek naar werk. Ik heb echt heel veel gesolliciteerd, maar ik werd steeds afgewezen. Ik kon geen parttime baan vinden, dus zocht ik naar een fulltime baan. Ik heb op 25 juli een baan gevonden, maar na 2 dagen bleek dat de werkelijkheid anders was dan was afgesproken. Ik moest elke dag werken van 08.00 tot 17.30 met hooguit 30 minuten pauze (die niet worden doorbetaald) en dat is echt veel te zwaar voor me. Ik kon dus niet anders dan opzeggen. We waren toen al aan het ''klussen'' voor een kleine en ik had geen zin om weer helemaal op te branden en na het werk alleen nog maar te slapen.

Op maandag 21 augustus kreeg ik een mail dat mijn cv was geselecteerd via het cwi. Het was een fulltime functie, maar ik had zoiets van we zien wel hoe het gaat. Ik ben op gesprek geweest en kon de volgende dag beginnen. Ik blij, mijn vriend blij :D Maar nu komt het: In de maanden dat ik gewoon thuis was ging alles ok. Maar nu heb ik dinsdag, woensdag en donderdag gewerkt en ben al doodmoe. Ik wil zo graag werken, maar dit is al de zoveelste keer dat het niet gaat. In overleg met mijn vriend heb ik mijn nieuwe baan maar weer opgezegd :cry:

Nu ben ik weer gewoon thuis :cry: :D
    Kan ik weer op het forum :D
    Hoop nu maar dat het snel raak mag zijn :D

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pfff.. Kan ik moeilijk over oordelen. In ieder geval geen full time job gaan zoeken, dat hou je wrsch toch niet vol. Een part time job misschien beter maar of dit financieel ook kan? Anders een verklaring oid van de arts dat full time niet vol te houden is? kweet t ook niet... Succes!

3. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    misschien is een 0 uren contract wel iets voor, jou of oproepkracht, dan kun je zelf bepalen of je wel wil of niet wil.
    de kans dat je ook dan niet gaat is natuurlijk aanwezig.

of misschien ergens een baan zoeken voor 10 uur of 15 uur in de week. dat is niet zo lang en heb je toch werk.

Ik werkte eerst ook 36 uur, ben daarna 32 gaan werken en nu 24 omdat ik ook snel moe was en gewoon totaal geen zin had. als ik dalijk me kindje heb wil ik wel blijven werken maar 10 uur. dan heb ik toch nog me werk en ben toch veel bij de kleine.
    ik werk in de zorg dus dat is makkelijk te realiseren.

Ik wete niet wat voor werk je doet en of je daar ook makkelijk 10 of 15 uurtjes kan werken?

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Vervelende situatie meid! ik herken bepaalde dingen. het moe zijn van de astma e.d maar met goeie medicatie kun je prima full time werken.

Wat ik als ik jou was even zou doen is contact zoeken met het UWV. dan kun je vragen om een keuring en dan bekijken ze welk werk het meest geschikt is voor je.

Ik ben momenteel gewisseld van baan, tenminste ik begin binnekort bij mijn nieuwe baan en ben ook bezig met klussen enzo. ik ga minder werken, nu 28 uur ipv de 40 uur wat ik de afgelopen 10 jaar he gedaan.

Sterkte ermee!!

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    @Angel Eyes,

Ik heb een hele tijd medicatie gebruikt, maar dat maakt amper iets uit.
    Ook toen ik de medicijnen nam kon ik geen 40 uur werken.

Het UWV kan niks voor mij betekenen. Ik ben door het UWV goedgekeurd voor 40 uur ondanks dat de huisarts aangeeft dat ik geen 40 uur kan werken.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    als het financieel kan zou ik als ik jou was een baan zoeken waar je vanuit huis kunt werken. Thuiswerk, administratief.

Ik herken het ook wel een beetje. Ik kan pas echt goed werken als ik het helemaal naar mijn zin heb. Is dat niet zo dan vergt het teveel energie van me en ben ik doodop.

Astma helpt jou inderdaad ook niet. Mijn zusje heeft ook astma en met medicijnen lijkt het vaak goed te gaan, maar ook niet altijd. Zij heeft een 4 uren contract. Dat werkt erg goed.

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat 40 uur werken best veel en je dat niet trekt, zelf werk ik 28 uur en voel me daar prima bij.
    Het moet financieel natuurlijk wel mogelijk zijn natuurlijk om minder te werken.
    Aan de andere kant vind ik het ook wel normaal dat als je met een nieuwe baan begint je de eerste weken erg moe bent. Een nieuwe baan kost veel energie, alles is anders, nieuwe omgeving, nieuwe colleg's ga zo maar door.

Maar denk in ieder goed aan je gezondheid, dat is belangrijk!

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Klopt, ik was ook lange tijd extreem moe toen ik ging werken. Dat wordt inderdaad minder naarmate je ook een beetje aan het ritme bent gewend.

Als 40 uur te veel is, zou je misschien kunnen kijken naar een baan met minder uren. Of dat je alleen ochtenden werkt, bijvoorbeeld.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

je kan ook kijken of er aangepast werk is. ik dacht vroeger dat alleen verstandelijk gehandicapten dat soort werk deden, maar dat is helemaal niet waar. er is werk op ieder niveau, en ze houden rekening met wat je wel en niet kan. (kwa werkdruk enzo).
    het lijkt me trouwens ook best heftig, van niet werken naar voltijd. zoiezo vermoeiend. en een parttime baan is anders een goede oplossing.

succes, lidwina

Share This Page