atypische reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mel78, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik wil graag even mijn verhaal delen. Dit omdat ik al vanaf de geboorte van onze zoon aangeef dat zijn reflux heel heftig is, maar nergens ben gehoord. Met alle gevolgen van dien.

Vanaf de geboorte is mijn zoontje heel erg aan het spugen, en horen wij hem dag en nacht voeding ophalen en weer doorslikken. De kraamzorg had dit goed opgemerkt maar de VK vond het niet nodig te handelen. Op advies van de huisarts ben ik begonnen met AR-voeding, maar verder kon ze er ook niets mee. Terwijl ik aangaf dat het echt heel heftig was. Het CB raadde me aan te gaan inbakeren, dan zou hij rustiger worden en het spugen verminderen.

Afgelopen zaterdag ging het ineens mis. Hij stopte spontaan met ademhalen, liep eerst rood en daarna paars aan. Na 10 sec. kreeg hij weer lucht. Dit gebeurde later op de dag nog een keer, en zo zijn we uiteindelijk op de eerste hulp beland, en werd ons ventje opgenomen.

De VK op de afdeling zagen zijn gedrag, en trokken direct aan de bel bij de arts. Die was er de volgende ochtend, en vertelde dat N. heftige reflux heeft en door de pijn/voeding stopt met ademen. Nu krijgt hij medicatie, en na een dag lijkt het al beter te gaan.
    Volgens de arts had bij N. al eerder gehandeld moeten worden..... Tja. Zijn reflux heet a-typische reflux. En komt gelukkig niet vaak voor.

Maar ik ben wel heel boos op alle hulpverleners waar ik ben geweest, want wat als dit 's nachts was gebeurd? Waren we dan op tijd geweest? Moet er niet aan denken!

Na 3 dagen hartbewaking, is ons mannetje nu weer thuis! Hopelijk blijft het nu goed met hem gaan! Maar de volgende keer luister ik eerder naar mijn gevoel.

2. misa

misa Niet meer actief

Jeeeee... wat een verhaal!! Ongelooflijk! Dat blijkt wel weer dat je naar je eigen gevoel moet luisteren en je niet moet laten wegsturen. Je (moeder)gevoel klopte dus echt wel.

Wat ontzettend naar. Ik zou de ha en de vk op de hoogte stellen door middel van telefoon of mail. Ook al komt het vaak voor en lijkt het een 'hype' zoals wel eens gezegd wordt, er moet altijd uitgezocht worden of het wel of niet zo is.

Hopen dat je nu rustig kunt gaan genieten. :)

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Jeetje meid wat een heftig verhaal!!! Maar je komt het overal tegen hoor dat je niet gehoord wordt! Ze nemen het gewoon niet aan van een moedertje. En ik weet er alles van. Ben blij dat je zoon nu geholpen wordt en hoop dat het snel onder controlen is en jullie verhaal nu wel sirieus nemen.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Heftig verhaal zeg, hopelijk blijft het nu goed gaan. Welke medicatie heeft je zoontje?

Sterkte Charlie

Deel Deze Pagina