mijn baby van bijna 4 maanden wordt vaak wakker 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsmoedertje, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsmoedertje

31 mei 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby van bijna 4 maanden wordt steeds vaker wakker 's nachts. Ze krijgt haar laatste (pap)fles rond kwart voor 9, daarna gaat ze naar haar bedje. Vaak wordt ze vanaf een uur of 3 's nachts regelmatig wakker. (soms wat vroeger, soms wat later) Ze wil dan haar tutje, en slaapt dan meestal weer even verder, totdat haar tutje weer weg is en ze daar weer wakker van wordt. Soms kan ik er elk half uur uit! Dit breekt je echt op, ook omdat ik niet kan afwisselen met m'n man, die 's nachts al weggaat om te werken. Als ik geluk heb hoef ik maar zo'n 3x te lopen op een nacht, maar veel vaker gebeurd het dat ik er wel 5 a 6x uit kan. Iemand tips???
    Ik leg haar ook wel eens bij me in bed als mijn man werken is, dan slaapt ze meestal wel door, maar dit is niet helemaal de bedoeling...

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Toen mijn zoontjes net zo oud waren hadden wij dit ook, bij allebei en ze waren allang van de nachtvoedingen af want sliepen al een tijd door.
    Bij ons was t een fase, waarschijnlijk van alles wat ze overdag zien en leren, want nu is t weer een fase van heel goed slapen s'nachts!
    De jongste is nu 7,5 maand en nu komt hij pas tegen 7.00 uur voor het eerst om een speentje!

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat slaapt ze al lekker zeg! Van 9 tot 3 sowieso dus, ben jaloers!

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook rond die leeftijd een periode gehad (niet lang overigens). Ging hier dus vanzelf weer over.

Hoorde laatst ook van een mede-moeder met kindje van dezelfde leeftijd dat het bij hun over is gegaan door met groente of fruit te beginnen.....

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

De 4 maanden sprong duurt eventjes maar daar komt het ook door. Ze wil misschien wat meer eten overdag? Denk ook dat het een goed idee is om wat vast voedsel aan te bieden als je al aan de max. met flesvoeding zit. Doordat ze meer leren hebben ze wat meer voeding nodig (tijdelijk).

Succes!

Charlie

6. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde gehad, van vier maanden tot acht maanden....het was echt een fase.
    De ene nacht was het raak de volgende sliep hij redelijk en hoefde we er maar drie keer uit.
    Sinds hij ongeveer acht maanden is, is het over en horen we hem 's nachts niet meer....heeeeerlijk!!

7. misa

misa Niet meer actief

Kan een fase zijn, maar het kan ook zijn dat ze nacht beter van 23:00 tot 7:00 kan maken. Of eventueel meer voeding overdag. :)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bedje naast je neerzetten? Is dat een optie?
    Misschien een voeding om 23 uur erbij?

Deel Deze Pagina