Bijna uitgeteld en krijg echt overal commentaar....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Nu wil ik het eens aan jullie vragen (de experts :D )

    Ik ben dus bijna uitgeteld. En mijn buik zit nog vrij hoog, tenminste, de kleine is al goed ingedaald, ze moet nog ietsjes verder maar dat komt bij de bevalling volgens de VK, maar als ze schopt voel ik haar nog helemaal bovenin. Dat komt omdat ons kindje vrij lang is, volgens de VK.

    Nu krijg ik overal commentaar dat ik nog lang niet beval omdat mijn buik nog zo hoog zit.
    En net krijg ik commentaar dat mijn buik zo laag zit en dus wel elk moment zal bevallen.....
    Wat is het nu?

    Wat is jullie ervaring? Als je buik nog vrij hoog zit kan het dan nog lang duren voordat je gaat bevallen? Of kan het evengoed elk moment gebeuren?

    En moet je dan de hele dag al ergens last van hebben of kan het opeens gebeuren...ik voel namelijk nog helemaal niets....

    Ben zo benieuwd hoe het begint namelijk.
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meid trek je niets aan van de omgeving...Het kindje komt wanneer het komen wil!

    en elke bevaling is ook weer anders als de andere...

    succes!
     
  3. Niet meer actief

    Weet ik ook. Op zich vind ik het niet erg. Maar ik word er zo onzeker van. Zeker omdat het de 1e is.

    En ik vroeg me gewoon af hoe het nu begint. Of je echt al de hele dag zo'n gevoel moet hebben van: ja nu begint het. Of dat het opeens begint als je op de bank zit ofzo.

    En of het inderdaad iets wil zeggen als je kindje nog zo hoog stampt.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Vervelend al die wijsneuzen! Hier hebben we er ook genoeg! :rolleyes:

    Jouwn kleintje komt wanneer het tijd is, en is niet aan de stand van je buik af te lezen (mag ik hopen).
    Niets van aantrekken en vertrouwen op de kennis van de VK!
    Komt allemaal wel goed ;)

    Tegen mij zegt de ene helft; ooooh echt een jongensbuik en de andere helft ooooh echt een meidenbuik (diegene die het niet weten wat het wordt). Knap irritant, maar het ene oor in en het andere uit :)
     
  5. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ben het helemaal met Astrid eens! Er is al zoveel over mijn buik gezegd!
    Ik probeer me lekker te ontspannen en me rustig voor te bereiden op de bevalling en luister lekker niet naar alle betweters.

    groetjes
    Amber
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Mijn ervaring is dat als ik een zwangere vrouw zie waarvan ik denk 'Die ontploft zowat' het dan geen week meer duurt. Maar dat kan ook toeval zijn.

    En het is nog steeds zo dat de bevalling in gang wordt gezet door de baby die een stresshormoon afscheid. Dus tenzij je buik een ingebouwde stressindicator heeft, denk ik niet dat de stand van je buik veel zegt over wanneer je gaat bevallen.

    gewoon afwachten!

    Succes met de laatste loodjes!

    Linda
     
  7. Niet meer actief

    Ik hoop dat ze snel komt, ben zo nieuwsgierig!

    Ik vind het echt opvallend hoeveel mensen iets tegen je zeggen nu, ook mensen die normaal niets zeggen. Ik vind het helemaal niet erg ofzo. Maar soms word ik er gewoon onzeker van.
    Wordt dadelijk nog erger als de kleine er is en iedereen een mening heeft.

    Moet ik echt leren om me daar niets van aan te trekken.
     
  8. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Probeer het je niet aan te trekken meid. Hoe je buik eruit ziet zegt weinig over de tijd dat je beeb zal komen. Mijn buik hangt vrij laag maar beeb komt echt nog niet hoor.

    Succes met de laatste lootjes.
     
  9. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Erg irritant die mensen op straat. Iedereen heeft wel weer zijn eigen wijsheid. Dat het nog niet laag zit, zegt niets over wanneer het komt. Bij mij is het ook nog niet ingedaald, maar volgens de VK zegt dit niets. Ik vertrouw toch meer op haar dan op de mensen op straat.
    Wel vraag ik me ook af of de bavalling plotseling begint of dat je het voelt aankomen. Binnenkort zullen we het weten denk ik dan maar.
     
  10. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    niets van aantrekken!

    mijn buik zit eigenlijk vanaf het begin af aan al hoog. en nu nog steeds.
    is al wel een beetje gezakt vanwege het indalen maar ondanks dat we een niet al te lang kindje krijgen voel ik nog wel eens een voetje langs mijn ribben gaan.
    ik denk niet dat het iets zegt over wanneer je gaat bevallen, de een draagt nu eenmaal hoog en de ander laag.

    ik denk dat het belangrijkste is dat we nu nog lekker genieten van die buik, want hij kan zomaar ineens weg zijn :)

    joyce
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Herkenbaar, mijn buik zat ook hoog en daar kreeg ik ook altijd commentaar op.
    Mensen weten het allemaal zo goed :( .
    Laat maar kletsen hoor, de vorm/stand/kleur/hoogte/etc. van je buik zegt niks over het begin van de bevalling.

    Succes en hopelijk ben je snel mama!
     
  12. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Wat irritant he pfff... nou die van mij was bij 34 wk al een stukje ingedaald en bij 35,5 helemaal en ja ik voel de schopjes ook nog hoog hoor en heb ook een puntige buik zeg maar dus ook wel redelijk hoog.. zegt niks meid had hetzelfde met mn dochter en dat is ook allemaal goedgekomen! :):):)
     
  13. Niet meer actief

    De kleine is wel ingedaald, de rest moet bij de bevalling gebeuren zegt de verloskundige. En zij zei ook dat de buik niets zegt over wanneer ze komt.

    Maar toch ga je dan twijfelen, stom he?
    Ik denk dat ik ook een beetje bang ben dat ik 2 weken langer blijf lopen. Dat duurt dan nog zo lang, dan zit je er echt op te wachten. En ik ben al zo'n ongeduldig typje. :)
     
  14. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Niets van aantrekken, iedereen heeft een andere buik!

    Bij mijn 1e was voor ons gevoel de buik al aardig aan het zakken met 34 weken. Met 36 weken begon de bevalling en in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat de kleine nog zo hoog zat. Maar een paar uur later lag hij wel bij mij op de buik. ;)
     
  15. Niet meer actief

    Ik ben zo benieuwd! Ik ben echt super ongeduldig altijd. En nu moet ik al 9 maanden wachten......

    Als het echt nog 2 weken duurt....pffff niet aan denken eigenlijk. Maar ja, ik kan er zo weinig aan veranderen he?
     
  16. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd wat claudia als 1e ook al zegt je van niemand iets aantrekken want het zijn allemaal bakerpraatjes...

    als de kleine er klaar voor is komt het en niet eerder...

    heb je pech zit ie er nog pakweg 3 wkn, heb je mazzel arriveert ie "mooi op tijd" of misschien wel iets eerder ;)

    succes
     
  17. Niet meer actief

    Max. 2 weken! ;)

    Ik ben dit weekend 40 weken. En met 42 weken word ik ingeleid.

    Ik weet gewoon niet meer wat ik thuis moet doen, dus dan gaan de dagen zo langszaam voorbij.
     
  18. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn buik begon inderdaad iets te zakken, en iedereen had er wel wat op aan te merken, zeker over hoe lang het nog ging duren.

    Uiteindelijk is mijn bevalling begonnen een half uur nadat ik tegen mijn man zei, "ik vind alles best behalve vannacht, ik ben zo moe." Echt totaal geen idee dat het zou gaan gebeuren ;)
     
  19. Niet meer actief

    Dat is ook grappig. Misschien moet ik dat ook eens gaan denken en zeggen. :)
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @indy: ik vroeg me idd precies hetzelfde af. Krijg telkens commentaar, het duurt nog wel even hoor, je buik zit nog te hoog en je voelt je nog te fit..(alsof zij kunnen zien hoe ik me voel, zit alleen niet de hele dag te klagen, want daar schiet ik niks mee op). Ook hier is de kleine al wel genoeg ingedaald volgens de vk en zal de rest tijdens de bevalling wel gebeuren.
     

Deel Deze Pagina